Vše o zákulisí Slovakia Ringu. Víme také, proč tu letos nebude WTCC

Před novou motoristickou sezónou jsme se podívali k našim východním sousedům na okruh Slovakia Ring. Jaké akce zde budou k vidění v roce 2017?

Slovakia Ring

Délka tratě: 5 922 m

Šířka tratě: 12 m

Šířka cílové rovinky: 20 m

6 variant tratě 

Už řadu let jsou diváci zvykli jezdit na Slovakia Ring, což je motoristický areál, který navrhl rakouský architekt Hans Roth. Tento projekt je pilotním a dlouhodobě jediným svého druhu na území Slovenské republiky. Příznivci motorismu si zde minulý rok užili také závody automobilů kategorie WTCC. Jenže letos tento podnik na Slovensko nezavítá.

Při naší návštěvě na Slovakiaringu jsme zjišťovali také, proč tu WTCC letos nebude . "Upustili jsme od toho, protože víme, že od příštího roku se připravuje nový formát. Mohli jsme sice závod pořádat, měli jsme tam opci. Odešly ale nějaké automobilky, hlavně Citroën. A s nimi i závodníci, kteří dělali ty závody napínavými. Tím, že tam nepřibyla další automobilka, tak ten seriál ztrácí na atraktivnosti. ETCC pak jde ruku v ruce s WTCC.

Navíc ETCC v posledních letech dost upadá. Je tam poměrně málo jezdců, tak uvidíme jestli vůbec naplní na tuto sezónu," řekl nám marketingový manažer okruhu Peter Pecze. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dočká se Slovensko F1 nebo Moto GP? 

Ucházet se o nějakou akci není vůbec jednoduché. Některým totiž musí platit provozovatel okruhu už za to, že vůbec souhlasí s uspořádáním právě zde. "Jsou události, které platí vám, a vy jim exkluzivně pronajímáte okruh. Pak jsou události, za které platíme, aby se u nás konaly. To jsou většinou akce "první ligy" - mistrovství světa nebo Evropy se silným promotérem a marketingovou hodnotou. Pro tento rok jsou to u nás například Mistrovství Evropy trucků a Mistrovství světa vytrvalostních závodů motocyklů. Tam platíme licence a poplatky za jejich účast. K tomu se přidávají náklady na technické zabezpečení a marketing, výnosy jsou na druhé straně od partnerů, sponzorů a diváků. Jde o finančně a organizačně náročné akce, o nějaké velké ziskovosti lze těžko mluvit. Je to však nástroj na budování vlastní značky, jména a hledání si svého místa ve světě a Evropě. Odměnou jsou pro nás pak poptávky z celé Evropy v podobě pronájmu okruhu a jeho služeb," vysvětluje marketingový manažer. 

Minulý rok na Slovensko zavítal také prezident Medzinárodné automobilové federáce (FIA) Jean Todt. Nevyloučil ani možnost, že by se seriál závodů F1 mohl jednou jezdit také na Slovakia Ringu. "Trať jako taková vyhovuje, vždyť starší monoposty F1, které již u nás můžou startovat, jsou výkonnější než ty současné. Drtivou většinu rekordů světových závodních okruhů drží právě tyto starší monoposty. Možná by bylo nutné upravit několik únikových a diváckých zón. Problém je však v zázemí - byl by zapotřebí nový paddock, závodní boxy, ubytovací zařízení a podobně. Do takového projektu by už musel vstoupit stát, tady už jde o propagaci země, nejen samotného okruhu a závodů. Přínos pro zemi a její zviditelnění ve světě je ale u takových závodů nezpochybnitelný." 

Vedení si dobře uvědomuje potenciál motocyklových závodů. Právě ty jsou jednou z největších lákadel okruhu. Moto GP je ale teď nereálné. "To je momentálně také příliš velké sousto. Zejména pokud má promotér dohodnuté své okruhy, ani vás nepřipustí k nějaké diskusi. Dráha jako taková je však technicky způsobilá pro motorky a jezdci si ji oblíbili. I proto jsme se rozhodli fanouškům přinést jiný světový šampionát, a to v podobě osmihodinových vytrvalostních závodů. Jde o mistrovství světa, které se, podobně jako Moto GP, těší ve světě velkému zájmu."

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

K pronájmu na hodinu, den nebo víkend

Pokud si toužíte vyzkoušet své dovednosti závodníka, můžete si okruh pronajmout. Klidně i na celý den nebo víkend. K dispozici je ale také hodinová možnost. "Cena se ale pohybuje od nějakých 1 300 eur (35 000 korun), závisí od sezony a samozřejmě i od požadovaného zabezpečení. Minimálně  vždy musí být technické zabezpečení a zdravotníci. Nepustíme vás jezdit, aniž by nebyla dráha pod dozorem. Při exkluzivním pronájmu je nám jedno, co si člověk přiveze a načem jezdí. Vše je na jeho odpovědnosti avšak základní bezpečnostní poučení od nás dostává."

Nejvíce samozřejme okruh vydělává na exkluzivním uzavření celého areálu. To už ale cena vyletí do úplně jiné výše. "Opět to závisí od sezony. Při běžném zabezpečení na den se pohybujeme na částce kolem 13 000 eur (350 000 korun). To je cena za okruh a paddock v sezóně. V mimosezónních termínech je ta cena nižší, závisí na typu poptávky. Při exkluzivním uzavření celého areálu jako například při nějakém testování se bavíme již o částce nějakých 15 000-16 000 eur (405 000-432 000 korun) na den, vše ale závisí na rozsahu požadovaných služeb. Víkendy prodáváme jako pátek, sobota a neděle, v drtivé většině se prodávají jako celek a jsou samozřejmě nejdražší ale i nejžádanější," dodává Pecze.

Testoval zde Mercedes, BMW i Porsche

Velkou výhodou je komplexnost okruhu. Proto jej čím dál více začínají automobilky využívat při utajovaných testech. Areál jim poskytuje dokonalé soukromí a najdou zde dokonce i čerpací stanici. "Loni zde byl Mercedes i BMW. Mercedes testoval svůj nový model GT, konkrétně provedení GT3, první svého druhu. BMW zase u nás testovalo svou novou M6 GT3, ta ještě nikde předtím nebyla ukázána. Nechybělo ani koncernové testování Audi a jejího modelu R8. A nakonec Porsche - ti u nás natáčeli komerční spot na své elektromobily a novou Panameru hybrid. Přivezli i vítězný monopost LMP1 z 24h Le Mains. Zmíním i uvedení nového modelu Hondy Civic Type R s Gabriele Tarquinim. No a třešničkou na dortu byla u nás účast dvojnásobného šampiona F1 Mika Häkkinena, který jako tvář výrobce pneumatik Nokian Tyres vozil vybrané klienty po okruhu. To se opravdu podaří možná jednou a život," uzavíra rozhovor Peter Pecze. 

Slovakia Ring - nejvýznamnější akce v sezoně 2017
25. - 26.3.2017 FIA CEZ OMV MaxxMotion Rallycross 
1.4.2017 Czech Drift Series
1.5.2017 POWER FEST 
1.5.2017 FIM Europe Cup vintage regularity 2017
24.6.2017 FIM EWC
28. - 29.6.2017 24 H SLOVAKIA RING Cycling Race
15. - 16.7.2017  FIA ETRC 
21. - 22.7.2017 KTM X-BOW Battle
11. - 13.8.2017 Histo Cup
18. - 20.8.2017 OMV MaxxMotion Veľká cena SR
21. - 22.10.2017 FIA CEZ OMV MaxxMotion Rallycross
10. - 11.11.2017  Auto Show SLOVAKIA RING
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 866 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků