Vše o selektivní katalytické redukci v naftových autech: 10 hlavních otázek

gamblik  |  06. 06. 2017 09:37

Díky za článek, ze kterého jsem se dočetl něco o další technologii, kterou se opět dnešní ultra-složité dieselové motory stávají ještě složitějšími.
Jinak by tam prakticky stačil jeden bod: 1) Nebuďte prasata a jezděte na cokoliv jiného než na naftu

Odpovědět  |   | 
tom  |  06. 06. 2017 13:27

Třeba na mazut. Nebo na elektřinu z olejové elektrárny...

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  06. 06. 2017 20:09

Elektrárna obecně je schopna řádově lepšího ekologického provozu na kW energie než naftový motor. Není totiž omezena prostorem ani "jízdními vlastnostmi". (pro úplné blbce, dieselová elektrárna může mít bazén s močovinou a hangár s filtrací)

Odpovědět  |   | 
E15  |  07. 06. 2017 10:38

a hlavně se jedná o úplně jiné spalování - spojité & nespojité

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  07. 06. 2017 12:15

To mas tak... manikova argumentacia je z kategorie 'ale nakladne lode vypustia viac emisii ako vsetky auta na svete', co je jednak blbost a druhak si neuvedomuje, ze ucinnost lodneho motora na tonu prepraveneho nakladu zahanbi aj najnovsi dieselovy kamion.

Emma Maersk dokaze prepravit viac ako 15 000 TEU (zjednodusene 15-tisic 20-stopovych kontajnerov). Predstava, ze by to z Ciny poslali na 7500 kamionoch nie je prijemna.

Odpovědět  |   | 
karlos  |  07. 09. 2017 14:15

blbe...!

Odpovědět  |   | 
Stan  |  06. 06. 2017 10:02

Zásadní otázka je, proč to kuwa někdo kupuje????

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  06. 06. 2017 10:17

Protože nafta je pro mnohé modla. Myšlenka je "mám dost peněz na to, abych si mohl koupit diesela a šetřit peníze". Že to včetně následného servisu vyjde +- na stejno, nebo v případě ojetiny i dráž, než téměř bezúdržbový benzíňák, to nevidí, protože náklady posuzují jen podle spotřeby na palubním PC.

Odpovědět  |   | 
PELetr  |  06. 06. 2017 11:34

Souhlasím jen na půl s vaším příspěvkem. Modla to pro mnohé je. Ale já vždy jezdil s benzinem a nakonec jsem si koupil naftu euro 5 právě kvůli lacinejsimu servisu. Ty vaše benzínové motory "bez udrzbove" zrovna moc bez problémů nejsou. Servis vyjde často mnohem dráž než diesel euro 5. Typicky třeba problémy s rozvody u 1.2 tsi - dodnes, špatne turba, spousty problémů s zranim oleje a dalším u 1.8tsi, problémy s olejem u 1.4 tsi. Je toho hromada. A navíc žádný přeplňovaný benzín nenajde ani s pečlivým servisem tolik co nafta. A proto si ho lidé kupují. Já si právě kvůli životnosti a spoustě problémů u přeplňovaných benzínu koupil naftu a jezdí. Už má 175 900 km a nesahl jsem na něj.

Odpovědět  |   | 
kahnt  |  06. 06. 2017 11:45

není pravda že benzíny nevydží!! jde o to jaký, a jak se k němu člověk chová..1,2 tsi je skopčátská sračka né motor, ten sem netahej, znám lidí co mají na benzínu přes 300.000 a není problém...v8 v s-klasse dá i půl milionu (i ta 4.7 biturbo), viděl jsem to...ale chce spíše atmo a v6, za mě naftu nikdy...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  06. 06. 2017 12:04

Zjisti si význam slova skopčák.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  06. 06. 2017 11:51

Tak pokud se jedná o novodové "hi-tech" motory od VW, tam je to prašť jak uhoď (benzin/diesel). Já myslím normální benzínový motor bez turba, přímého vstřiku a podobných nesmyslů. Asie to umí i v emisní normě Euro 6, tak proč ne Evropa? Že by snad chtěli Evropští výrobci profitovat na snížené životnosti a vydělat si více na servisu "ve jménu ekologie"? Já myslím, že ano.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  06. 06. 2017 20:21

která asie se prodává v EURO 6 bez přímého vstřiku?

Odpovědět  |   | 
idam  |  07. 06. 2017 00:00

Hyundai 1,6 aj 1,4.Nepriame vstrekovanie,bez turba atď.Plní EURO 6.

Odpovědět  |   | 
jean  |  07. 06. 2017 08:14

Vojín Kefalín, a aký prínos má priamy vstrek pre zníženie produkcie emisíí?

Odpovědět  |   | 
idam  |  07. 06. 2017 10:08

Asi má,ale hlavne podporuje,a to dosť brutálne vznik usadenín. V kombinácii s turbom do budúcna neružová vyhlidka.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  07. 06. 2017 10:49

Mitsubishi ASX, případně končící Lancer

Odpovědět  |   | 
idam  |  07. 06. 2017 11:24

Ešte aj Toyota Corolla.
Na tie dva som pozabudol,lebo majú iba 5-stupńovú prevodovku.Tý boli pre mňa out.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  07. 06. 2017 12:16

Viac pruzkov, viac Adidas? Nauc sa jazdit.

Odpovědět  |   | 
idam  |  07. 06. 2017 13:56

Zjavne tomu rozumieš a na dialnici radíš redukciu.
Najlepšie auto bola Volha M21,tá mala tri rýchlosti.Čistý adidas.

Odpovědět  |   | 
Fero  |  08. 06. 2017 00:52

Subaru.

Odpovědět  |   | 
Q  |  07. 06. 2017 10:59

Samozřejmě, že umí. U malých aut je to standard, Fabia 1.0 MPI, Clio 1.2 16V, Punto 1.2 Fire, Corsa 1.2 16V, všechno Euro 6 bez "nesmyslů".
BTW Dokonce i mnohá starší auta plní Euro 6. Kupříkladu Škoda Octavia 1.8T 20V 110 kW dostala v roce 2000 motor homologovaný pro Euro 4 (ačkoliv tehdy stačilo plnit jen Euro 3) s lepším katalyzátorem a systémem sekundárního vzduchu. Homologační emise této Octavie byly o dost nižší než určovala (tehdy budoucí) Euro 4 a dnes by splnily i homologaci Euro 6.
Motory 2.0 MPI dostaly v roce 2000 dva katalyzátory, systém sekundárního vzduchu a vstřikovače se vzduchovým prstencem. V Evropě byly homologovány pro (tehdy budoucí) normu Euro 4, ale v USA se Jetty s tímto motorem prodávaly až do roku 2015 a splňovaly velmi přísné kalifornské standardy ULEV (ultra-low-emission vehicle), takže homologaci Euro 6 by zvládly s prstem v nose.
Hlavní důvod, proč nastoupil downsizing, jsou peníze. Turbodmychadlo je dnes mnohem levnější než kompletní válec. Zvýšit výkon u atmosferického motoru znamenalo velké náklady na vývoj ventilového mechanismu, pístů, sání, výfukového potrubí atd., u turbomotoru stačí zvýšit plnící tlak a je skoro hotovo.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  07. 06. 2017 16:22

Díky za osvětlení. Takže když to shrneme, downsizované motory jsou levnější na výrobu, ale prodávané dráž než "klasické", protože marketing říká, že jsou "nové a moderní", zato se však začnou dříve kazit, takže si kromě pořizovací ceny připlatíme ještě na servisu - a to se vyplatí.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  07. 06. 2017 16:33

To vysvětlení kulhá na obě nohy a popírá zákony fyziky. Je s podivem, že mu vůbec věříte.

Výfukové plyny představují podstatnou část nevyužité energie, která lze jen díky turbodmychadlu ještě slušně využít. Tvrzení, že turbo se montuje kvůli úspoře při výrobě, tak de-facto popírá zákon o zachování energie. Ve skutečnosti dokázaly turbomotory snížit spotřebu paliva o 10-20% což je nezanedbatelné číslo a tato technologie rozhodně patří mezi správná řešení (spolu s řadou dalších inovací).

BTW se zvyšující se nadmořskou výškou efektivita atmosférických motorů ještě více klesá. Motory s turbem tento problém řeší rovněž.

Odpovědět  |   | 
Q  |  08. 06. 2017 09:15

Pletete páté přes deváté. V tomto vláknu jsme se vůbec nebavili o fyzice nebo o účinnosti, ale jen a pouze o emisích škodlivých látek, které reguluje norma Euro 6, což jsou NOx, CO, nespálené uhlovodíky a pevné částice.
Pokud jde o účinnost, tak ano, některé moderní turbomotory s přímým vstřikováním benzínu mají velmi slušnou účinnost blížící se dieselům. Ale to tady nikdo nezpochybňoval.
Ale to nic nemění na tom, že automobilky si moderní turbomotory oblíbily proto, že jim snižují výrobní náklady. Že z toho plynou další benefity (nižší hmotnost, menší zástavbové rozměry, nižší spotřeba), je věc druhá.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  08. 06. 2017 10:03

Nikoliv. To, že turbodmychadlo zvyšuje (vždy!) účinnost motoru, protože využívá jinak nevyužité energie výfukových plynů je snadno doložitelný a ověřitelný fakt. To, že automobilky začaly využívat turbodmychadla pro snížení výrobních nákladů je pouze vaše tvrzení, které nejste schopen nijak doložit.

Odpovědět  |   | 
AndreasCZ  |  08. 06. 2017 14:27

Tak to vzdy s vykricnikem je bohuzel nesmysl. Plati ale, ze vzdy v normovanem NEDC testu.
Nektere benzinove turbo motory pri vyssi zatezi musu chladit spaliny kvuli emisim pridavnym vstrikovanim benzinu. Spotreba roste pak dramaticky nahoru.
Prostudujte si detajly. Internet je toho plny.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  08. 06. 2017 16:48

A jak to souvisí s turbem?

Zvýšená spotřeba je způsobena dodatečným vstřikem benzínu za účelem chlazení katalyzátoru, tj. blbým designem motoru. S turbem to nemá společného vůbec nic. Tento neduh má například nechvalně proslulý 1.2HTP, který žádné turbo nemá. Týká se to benzínových motorů obecně. Moderní agregáty mají chlazené výfukové svody a tento problém se jich netýká.

Odpovědět  |   | 
Rober  |  06. 06. 2017 13:10

Mám benzínovou atmošku 2.8v6 s nájezdem skoro 300.000 a bez poruchy na motoru. Skvělý, byť obyčejný motor. Motory, které jmenujete vy jsou spíše problémové, ale pořád je celá řada benzíňáku (pro mě favorit aktuální motory od Mazdy) které potvrzují to co psal pán nad vámi...

Odpovědět  |   | 
Saman  |  06. 06. 2017 13:26

tak pokud myslis ze benzinove motory dela jen koncern VW, tak pak ano, pak jsou benzinove motory na servisu drazsi

my ostatni nastesti vime ze benzinove motory a treba i bez turb, tedy atmosfericke delaji a prodavani i jine znacky, a kde ten servis muze bejt podstatne levnejsi nez u dieselu

ja svuj koncernovej benzinak V6 121kW prodaval s najezdem prez 760 tisic kilometru, a na motoru nebyla jedina zavada a verim ze pokud mu bude dalsi majitel dopravat kazdy rok kvalitni olej jako ja, tak mu vpohode najezdi klidne prez mego co byla u meho auta rarita byl vejfuk, po 17 letech a 760 tisich km byl porad puvodni a taky v poradku

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  06. 06. 2017 15:20

Kua, toto milujem....

Zase tu niekto debatu benzin vs diesel zuzuje na TDI vs TSI.

To je ako porovnavat tazku nadchu a lahku chripku. To neexistuje ziadny iny benzinovy motor len TSI?

Co takto vystupit z obmedzenej VAG ulity a porovnat ich zastarale motory s niecim modernym?

Pretoze ked postavime TDI oproti, napr. benzinovemu SkyActiv, tak debata straca zmysel, pretoze clovek musi but absolutny debil, aby si zvolil TDI. Koniec koncov, sucasne TDI motory su generaciu za pred-SkyActive dieselmi, ktore sa montovali napr. CX-7.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  06. 06. 2017 20:20

argumentovat výrobní vadou (by design) blbého napínáku řetězu, která u 3. revize toho EA111 motoru (cca v roce 2011) byla zcela vyřešena, nebo žraním oleje (což je opět vada designu, která byla dávno vyřešena) je absurdní.
Aktuálně prodáváné EA211 1.2TSI a 1.4TSI a EA888 gen.3 1.8TSI a 2.0TSI jsou zcela bezproblémové motorizace. A u ostatních automobilek je to více méně podobné.

Pro vaši informaci, taxikáři hodně používají 1.2TSI a do 200 000km na ten motor vyjma předepsané údržby prakticky nemusí sahat. Servis nemůže vyjít dráž, protože naftový trojboj (turbo, vstřiky dvojhmota) je prostě tutovka. Tohle všechno vám u nafty odejde dřív a častěji (nemluvě o rozdílu cen), nemluvě o DPF a specifických naftových rizicích (runaway diesel).

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  07. 06. 2017 11:31

Keci, turbo odchadza castejsie na benzinoch, kedze ma vyssie pracovne teploty, nie na naftakoch.
To je stara a nezmyselna povera.
Vstrekovace skapinaju rovnako casto aj na benzinoch.

Odpovědět  |   | 
USA  |  07. 06. 2017 11:57

dokonce i nafta dochazi u benzinaku casteji nez u naftaku

Odpovědět  |   | 
Q  |  07. 06. 2017 14:25

Vyšší teploty ano. Jenže do zážehových motorů se dávají mnohem jednodušší turbodmychadla než do moderních dieselů. A kde se nemá co pokazit, to je i spolehlivější, nevím o tom, že by třeba na TSíčkách odcházely turba, to spíše odejde motor.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  07. 06. 2017 16:05

Dieselová turba taky mají mnohem vyšší plnicí tlaky, a jsou mnohem choulostivější na dochlazování.

Odpovědět  |   | 
Nornik  |  06. 06. 2017 12:11

Ja v limuzine mam taky naftu ... jezdi to za par a servis? 5 let servis packet, kde je to vyhoda proti benzinu? Navic verze EURO 6+

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  06. 06. 2017 14:51

Výhoda benzínu je přece v kutuře jízdy. Skoro ticho, příjemný zvuk. V létě otevřená okénka a je slyšet jen vítr. Dát za auto mega ano, přikoupit si dalších 25kw ano, hodit to na 19" ano, navigaci za x desítek tisíc, která se použije 2x za rok ano. Ale připlatit si 5.000 kč / 10.000 km za jízdu na úrovni, to ne. Raději poslouchat turbovrtulák se spotřebou o 1.5l níže.

Vím, že jsou příklady, kde se to vyplatí a je to racionální volba. Ať si každý jezdí čím chce, když je spokojený. Jen jsem poukázal na vtipné smýšlení některých řidičů.javascript:__doPostBack('ctl05$892_1029$ctl00$btnSave','')

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  06. 06. 2017 14:53

Pardon za ten nesmysl na konci.

Odpovědět  |   | 
nathan  |  06. 06. 2017 11:03

Nafta je optimální palivo pro užitková vozidla, traktory, náklaďáky a pracovní stroje. Tam má své místo a výhody. Pro osobní vozy je prostě lepší a vhodnější benzín a basta.

Odpovědět  |   | 
JFK  |  06. 06. 2017 12:21

Neříkají ti standa blábol?

Odpovědět  |   | 
Honza M.  |  06. 06. 2017 13:32

Jistě, i pro ty, co najezdí 50 tisíc km ročně po dálnicích...

Odpovědět  |   | 
X  |  06. 06. 2017 13:37

Takový nájezd má 1 z 5 majitelů ropáku. Kolik lidí si to koupí v naftě a najezdí ročně max. 10.000 km, ale mají tam krouťák jak hajzl. Pak se kroutí, když mají v háji EGR nebo filtr pevných částic......

Odpovědět  |   | 
Jindrich Kuchar  |  06. 06. 2017 15:31

Problémem je, že u spousty větších aut není k dispozici rozumný benzín za rozumnou cenu. Buď máte k dispozici 1.4 v benzínu, nebo 2.0 a více v naftě. Větši benzíny buď nejsou, nebo jsou dražší jak ta nafta

Odpovědět  |   | 
jcb  |  06. 06. 2017 19:38

No tak proč ty auta kupovat, když konkurence rozumný benzín má.

Odpovědět  |   | 
Jindra Kuchar  |  06. 06. 2017 22:56

OK, jaké nové auto s benzínem konkrétně by jste mi doporučil ze segmentu MPV, SUV, malé dodávky. Tedy něco jako Ford Galaxy, VW Touran, Renault Espace, Skoda Kodiaq atd. Budu v něm pravidelně vozit 5 lidí + zavazadla, 50% dálnice a za nějakých 8 let než ho prodám nalítám cca 100 000km (takže problémy s DPF, vstřiky atd mě pravděpodobně minou). Výkon motoru je mi celkem jedno, ale vzhledem k hmotnosti a výšce těchto aut musí mít rozumný krouticí moment. A na dálnici při 130km/h a zátěži by se měl dostat pod 9l

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  07. 06. 2017 07:15

Například s S-Maxem 1.5 Ecoboost se dostanete pod 9L a zrychlení má tahle motorizace lepší než většina TDCi, které se do toho montují.

Odpovědět  |   | 
Jindra Kuchar  |  07. 06. 2017 09:55

Díky, ale podle Spritmonitor má průměrnou spotřebu 9,59l, takže se nekvalifikoval
https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/935-S... ...
Jiný tip?

Odpovědět  |   | 
USA  |  07. 06. 2017 11:12

ja zas potrebuju mensi auto jen na rozvoz deti se zvysenym podvozkem 4x4 v benzinu a s manuálem (jezdim 1km po ne moc udrzovany sterkovy ceste).
bud by se mi libilo subaru XV, nebo novy karoq, i když jsem spis odpůrcem SUV.
jenze nastupujici subaru XV bude mit jen CNT a karog v benzinu ve ctyrkolce jen automat, i když dyzl 110kW je v manualu. seat ateca by byl ve ctyrkolce, benzinu i v manualu, ale ma stary 1.4tsi, karok uz ma novej 1.5tsi.
a treba mitsubishi asx v benzinu a ve ctyrkolce není vůbec.
prijde mi, ze automobilky nesmyslne tlacej naftaky a automaty, a clovek co pouziva vlastní rozum nemá sanci

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  07. 06. 2017 13:08

Podle spritmonitoru mají spotřebu 8.87, takže se kvalifikoval:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/935-S... ...

kdybyste to nematlal dohromady s 241k dvoulitrem, možná byste se k té spotřebě dostal sám.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 06. 2017 01:30

Prius Plus je váš autobus

Odpovědět  |   | 
Fero  |  08. 06. 2017 00:58

Subaru Outback.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  07. 06. 2017 19:21

Protože už tu konkurenci měl všechnu a ví co jsou zač a teď už se nemá ta "konkurence" šanci ani kvalifikovat, natož jít do přímého porovnání.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  06. 06. 2017 21:00

...souhlas...
Kupoval jsem 10 let staré Volvo V70. Benzinové motory byly jen 2,3, bylo jich ale žalostně málo v ČR (a když, tak to byla vražda auto). Většina dovezených kusů bylo 2,5 TDI. No a najezdím s tím tak 10-12tis ročně. Co mám dělat když nechci fabii a s obrazama taky nechodím. Až mi odrostou děti tak prosím, půjdu do kratšího (snad ne o moc menšího) auta, ale pokud potřebuju velkoprostor ??

Odpovědět  |   | 
Anonym  |  06. 06. 2017 15:33

Druhý rok jazdím na nafte využívajúcej systém SCR a viac by som sa k benzínu nevrátil.
Spotreba pri diaľničných jazdách neporovnateľne nižšia, koncovka výfuku čistejšia ako pri novom benzíne, bezproblémové štartovanie a prevádzka v zime.
Niekedy až mrzí ako sú moderné diesle s SCR kritizované :(

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  06. 06. 2017 20:06

Right.... [facepalm].

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  06. 06. 2017 20:25

ony jsou především příšerně drahé.

BTW čistá koncovka neznamená méně škodlivé emise. Jen jste ty mikročástice zachytil ve filtru a následně vyvalil při regeneraci najednou jako nanočástice (ty jsou ještě horší) spolu s benzoapyrenem a podobnými lahůdkami plus nějaké ty oxidy uhlíku.

Odpovědět  |   | 
Jindra Kuchar  |  07. 06. 2017 10:16

Drahé je relativní pojem. Stále se řeší jestli se diesel vráti. Proč se nikdo neptá jestli se vrátí metalíza, panorama, větší displej, hezčí litá kola, ... Diesele je jen jeden z mnoha příplatku na autě

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  07. 06. 2017 11:13

Protože metalízu, panoramu, atd. si nikdo nekupuje kvůli "úspoře". To jsou věci, které komfort vozu zvyšují a ne snižují, jako v případě naftového motoru. Někdo si holt připlatí za komfort a někdo za hluk, smrad a vyšší vibrace, s očekáváním, že se mu to "vyplatí".

Odpovědět  |   | 
Ada je zase tady  |  07. 06. 2017 14:30

Ale kdepak ty brsňo. Lidé si diesel kupují především proto, že se s ním lépe jezdí! Srovnej si spotřebu vznětového a zážehového motoru se stejným krouticím momentem!

Odpovědět  |   | 
Fero  |  08. 06. 2017 12:16

Rendlik lover

Odpovědět  |   | 
jtdm2  |  08. 06. 2017 22:37

Dufam ze to dlho tak fungovat bude.
Stale je vlastne jedinou vyhodou spotreba. A je otazne nakolko sa da fakt usetrit.
Kazdy podla svojho gusta....

Odpovědět  |   | 
Karel  |  06. 06. 2017 11:19

technická korekce: oxid dusný má vzorec N2O

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 06. 2017 14:53

Je to nejen rakovinomet, ale i kyanidový svinstvo

"Vstřikování močoviny pro neutralizaci NOx je velmi ošemetná záležitost.
Pokud je močoviny moc, uvolňují se do ovzduší látky podobné kyanovodíku. Jsou to vysoce toxické plyny s nitrilovou (kyanidovou) skupinou -CN.
Musíte (tady opravdu musíte) být na té bezpečné straně auta a to vždycky, i když přidáte, uberete, ap. Současná elektronika není s to zajistit dávkování optimálního množství močoviny při přechodových stavech. Proto emisní limity splňuje naftový motor vždycky jen při určitých definovaných podmínkách anebo možná v určitém rozsahu. Ale to je tak asi všechno. Naftový motor do osobního automobilu prostě nepatří."

Kamioňáci si prej močku rovnou vypínaj. Je to pravda?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 06. 2017 14:59

Pokud se vaše ratolest vyskytuje v okolí, když zrovna tůrujete svého naftového miláčka tak poteš pábů...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  06. 06. 2017 15:23

Na toto cele je jednoduche riesenie.

Full-hybrid. Cize HSD od Toyoty.

Benzinova atmosfera s vysokym kompresnym pomerom, bez prevodovky, bez alternatora, spotreba nizsia ako ma porovnatelny diesel, vsetky vyhody benzinovej atmosfery, nizke servisne naklady, nepriestrelna spolahlivost....

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 06. 2017 21:46

Pro těch 90 % co poskakují po městě a po okolí své obce ok, ale jak moc je hybrid dobrý pro cesťáky a ty co dávaj delší štreky?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  07. 06. 2017 12:27

Rovnako dobry, ako pre tych, co poskakuju po meste.

Pri nedavnej ceste Praha - Zahreb a spat, 4 dospeli, batozina, klimatizacia, som mal na svojom hybride priemer 5.1 litra - a to mam na aute sportove 17tky.

Najvyssi dialnicny priemer, ktory som kedy natocil, bol 5.6 litra ked mal motor necelych 2000 km.

Po meste jazdim za 3.5-4 litre.

Takze aby som to zhrnul, HSD hybrid (automat) jazdi po dialnici za tolko, co porovnatelny diesel s manualom, a vsade inde jazdi za menej. Ma lacnejsi servis, lacnejsiu prevadzku...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 06. 2017 01:23

To rád slyším protože si ho asi taky nejspíš pořidím.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  10. 06. 2017 13:09

Moje skúsenosti sú podobne. Mame Yaris Hybrid ako menšie auto v rodine. Na poskakovanie super. Dlhodobý priemer a 4,4 podľa tankovania a to nejazdím pomaly. Dlhšie diaľničné presuny boli dva krát, raz do Francúzka cez Švajčiarsko a raz do Chorvátska. V oboch prípadoch bolo auto obsadene tak 250 kilami(osádka + batožina) a spotreba pri jazde podla limitov 5,5

Odpovědět  |   | 
jtdm2  |  08. 06. 2017 22:41

Nechcem rypat ale na kolko pride vymena bateriek ked uz budu stare?
Je sice fakt ze u diesla sa po takej dobe uz bude menit DPF, dvojhmota, podla pouzivania mozno nieco dalsie a hybrid dost usetri i brzdy.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  10. 06. 2017 12:56

Nikde som našiel info, ze Viedenske taxi už ma nalietané milión na povodne batérie a tiež spiritmotor potvrdzuje, že ani na starých Priusoch spotreba nerastie, takže bateria v pohode zvládnu 10 rokov. Na ebay sú ceny okolo 900 dolárov aj s montážou. Co je možno viac ako DPF z druhovýroby, ale ak umrie jeden článok, dá sa vymeniť samostatne doslova za par drobných http://www.ebay.com/itm/Toyota-Prius-7-2V-Nim... ...
Ak s človek s hybridom nešetrí brzdy, tak to bude žrať ako každý iný benzín, lebo práve spomaľovanie generátorom mu umožňuje jazdiť efektívne. Pri brzdený brzdami veľa energie neuchová. Pri tom na nízku spotrebu netreba jazdiť pomaly. Ja s Yarisim jazdím často aj mierne za rýchlostne limity a dlhodobo som na 4,4(dialnic je cca 10% a zvyšok pol na pol okresky a mesto)

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  06. 06. 2017 22:44

Vstřikování mořoviny je pro uživatele naprosto neškodná záležitost a nechápu, proč to někomu vadí. To se vůbec chodu motoru nedotýká to se vstřikuje do spalin ve výfuku. Tím se neškodí motoru jako např. dpf filtrem. Je to poměrně technicky nenáročná věc a cenu auta to nezvýší tak jako ostaní zelené ptákoviny. Toto mi vůbec nevadí.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  07. 06. 2017 00:25

Kyanid z vejfuku je neškodná záležitost? Tak dobrou chuť

Odpovědět  |   | 
Honza  |  07. 06. 2017 07:31

Dotaz do redakce nebo na znalé: mam Audi s AdBlue a je tady taky pozadavek na minimalni doplneni 7,8 litru mocoviny. Proc existuje minimalni pozadovany objem? Kdyz mi to naposledy hlasilo, ze mi zbyva cca 1000 km nez dojde AdBlue, vzal jsem 10 l kanistr a nalil jsem ho do nadrze z vetsi poloviny a uz pretekala... Diky za vysvetleni.
mimochodem, pokud nema plnici hrdlo mocovinove nadrze u osobaku dosedaci plosky pro tankovaci pistol jako ma palivova nadrz, tak je tankovani AdBlue u stojanu horor a nepomaha ani magnetka.

Odpovědět  |   | 
Q  |  07. 06. 2017 10:15

Protože nádržka nemá plovák, ale jen jedno čidlo hladiny. Když dolijete řekněme 1 litr, hladina se nedostane k čidlu a řídicí jednotka nemá jak zjistit, že jste něco dolil.

Odpovědět  |   | 
jean  |  07. 06. 2017 08:11

Škoda, že eksperty z PSA zabudli dodať, že ten systém je háklivý jak predkožka na cicine. Ak sa k močovine dostane vzduch, začne robiť kryštály, ktoré celkom dobre dokážu zničiť čerpadlo v cene rádovo stoviek eur (pri veľkých motoroch tisíce). A že sa to deje relatívne často...

Odpovědět  |   | 
USA  |  07. 06. 2017 08:49

mocovina zamrza při -11C, takze staci vetsi mraz a nejaka redukce jedu NOx se nekona. a to uz vůbec nemluvim o tom, ze většina automobilek redukci NOx mimo urcite pasmo teplot vypina uplne.
je jen otázkou casu, kdy prvního starostu alpskyho mestecka nekde v udoli napadne z tohodle duvodu zakazat vjezd naftakum do cele oblasti, protože když v sobotou rano po celotydennim stani v mrazech všichni co odjizdeji nastartuji, tak se slabsi jedinci otravi. a pak se do alp v zime naftakem nepodivate a doufam, ze brzo ani do ceskych hor.

Odpovědět  |   | 
Jindra Kuchar  |  07. 06. 2017 10:15

Nebojte, díky emisím COx od benziňáku v těch alpách nebude brzo žádný sníh. Tak doufám že všem benzinům zakážou brzy zcela jezdit

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  07. 06. 2017 10:32

Vy jste tedy srandista. Kdybyste to neměl uvedeno přímo v článku,m nevypadal byste jako totální idiot. Spálením benzínu vzniká méně CO2 než spálením nafty, a jediný důvod proč benzínové motory produkují o 10-20% více CO2 je vyšší spotřeba paliva.

Jenže NO produkovaný diesely je 200x horší skleníkový plyn než CO2. Vzhledem k tomu, že produkce CO2 např. pro 1.4TSI se pohybuje řádově okolo 150g/km, i kdyby diesely reálně produkovaly ony laboratorní 0.08g oxidů dusíku, byl by skleníkový efekt nafty přinejlepším stejný jako benzínu. Vzhledem k tomu, že laboratorní hodnoty NO jsou v praxi řádově překračovány, a SCR za nízkých teplot nefunguje, je v praxi NOx bordel + CO2 z dieselu horší než benzín.

Odpovědět  |   | 
USA  |  07. 06. 2017 10:41

standardni naftak ma v realu 500mg NOx/km, coz odpovida 100g CO2, tedy 4.3 litru benzinu navic. nejsou ale výjimky kdy naftak s euro6 ma 2g/km NOx, tedy 400g CO2, neboli 17litru benzinu navic.
podle nove legislativy bude moct nafta vypouštět v realu 2.1x vic nez je limit, tedy 168mg, coz odpovida 33g CO2 neboli 1.5 litru benzinu navic.
tedy ano, naftak, kterej ma sice o něco nižší spotřebu nafty nez benzinak benzinu, v realu vypusti vyrazne vic sklenikovych plyny nez benzinak

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  07. 06. 2017 19:53

...no a teraz si spocitajme, kolko vypustia tankery a nadnarodne monopolne koncerny dovedna. A potom sa dostaneme k tomu, preco tento ekohumbuk vznikol a hlavne, komu toto cele prospeje. Ale je samozrejme, ze planetu zachrani plebs, ktory na tie auta onedlho mat nebude.

To je super pojnt, plebs sa zomkol na ochranu planety. Dokonca ten tunajsi, kedze sem pojde vsetok radioaktivny odpad, ma z nejakeho dovodu dvojnasobny pocet hlasov na hlavu v prepocne poctu ruk/chapadiel na telo. Aspon tak by som videl dalsie ekoteror spravy.

Odpovědět  |   | 
USA  |  08. 06. 2017 07:10

ještě jsi zapomnel dodat
"a vy zase mlatite cernochy"

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  07. 06. 2017 19:20

...ten sneh tam nebude kvoli hocicomu inemu, len tym ci onym sukromnym motoristom. No to je k.rva supr uvaha.

Samozrejme ze koncovy uzivatel je super objekt na dojenie. Tym to zacina aj konci. Ked demokraticke USA zaj.bali celu severnu pologulu radioaktivnym spadom z pokusnych vybuchov /konkretne radioaktivne cesium, vapnik a draslilk/, to nikomu nevadilo. Pripomeniem, ze tychto prvkov /polcas rozpadu/, sa zbavi nase telo tak zhruba v r.2100+.

Dosiel peniz, podme zmykat plebs, on sa totiz nebrani. Nic ine a nic viac. Dalsie otazky?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 06. 2017 01:20

Kdy ti vrátěj mozek?

Odpovědět  |   | 
Driver  |  07. 06. 2017 19:24

Nezamrzá, je tam vyhřívání

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  07. 06. 2017 19:37

aha. Takže přijdete po týdnu k autu a vybitá baterka? Skvělé

To vyhřívání tam sice je, ale funguje jen v provozu, tzn stejně jako celé SCR jen za některých podmínek. V ostatních případech to NOx valí ven bez omezení.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  14. 06. 2017 23:20

Ahoj, Mám Sharana model 2007, došla mi močovina a originál servis hrozí močovinou, kde litr stojí 2000Kč. Věděl byste někdo, jestli je víc druhů a jestli lze použít nějakou levnější variantu? Na druhou stranu, slyšel jsem, že Ad blue je jen jedna.
Plnit nádrž za 8000 je fakt úlet.
Díky za komentáře.

Jirka

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A