Vše o pneu: ptejte se Aleše Langera z Barum Continentalu

23 komentářů

peter
15. ledna • 7:17

pocuvajte

niekto si kupi ojazdenu favoritku za cca 90 000 a je rad ze je ma a pomaly ju splaca lebo si ju zobral na pozicku. Tej je podla mna rad ze si kupi Matador MP8 lebo tie su najlacnejsie. A nie tu nejake Continentaly ci co. Tak skuste nieco napisat aj pre tych blbcov o ktorych pisem vyssie.

diki majte sa

pekoz
16. prosince • 13:05

Máte někdo zkušenosti se zimními - Matador MP58 Silica. Mám totiž v TP povolený pouze jediný rozměr 195/55/15 H a ty jsem zatím viděl za nejrozumnější cenu právě u nich. Moc firem ten rozměr bohužel nedělá a když tak dost draho.   

X12345678
16. prosince • 14:46





0041177
195/55R15
MATADOR
MP 58 SILIKA
85
T
-2790,-


04667

FIRESTONE
FW 930
85
T
-3060,-


137014

MICHELIN
ALPIN
85
T
-4495,-


0041179

MATADOR
MP 58 SILIKA
85
H
-2990,-


271584

KLEBER
KRISALP HP
84
H
-3195,-


470970

BFGOODRICH
WINTER G
84
H
-3195,-


75778

BRIDGESTONE
LM22-BLIZZAK
85
H
-4890,-


1050800

PIRELLI
W 210 SNOWSPORT
85
H
-4935,-

Tohle je aktuální ceník Chárasport, pokud bych preferoval cenu, volil bych raději Kleber než Matador.

K 195/55R15 existuje i alternativní rozměr 185/65R15 a 185/60R15, tam už jsou ceny lepší:





15"
825302
185/60R15
KLEBER
KRISALP HP
84
T
-2495,-


1388700

PIRELLI
W 190 SNOWCONTROL
84
T
-3720,-


508260

GOODYEAR
UG 6
84
T
-3390,-


986770

MICHELIN
ALPIN
84
T
-3240,-

 

X12345678
16. prosince • 14:50

Hmmm, to měla být tabulka......server má divné způsoby........

pekoz
17. prosince • 12:18

Dík, nějaké ty ceníky jsem už prošel (fakt ten Kleber mi nějak utekl). Co se týče alternativního rozměru - to byla moje vůbec první reakce a už jsem měl i rozměr 185/60/15 jako nejbližší kvůli obvodu apod.- viz kalkulačka na epneu.cz -  ceny jsou opravdu lepší i výběr, ale odradily mě informace pneuservisu  (nekupuju u nich !! ) a zkušenost od lidí co řešili něco s pojišťovnou a likvidátor jim naprosto nelogicky bez souvislosti kontroloval rozměr gum podle TP  . No a protože importér si opravdu nechal homologovat pouze jeden rozměr (znáš to, testoval jsi to asi 26.7.) tak teď nevím. Kdyby to bylo starší a tím pádem jak bývá zvykem nepojištěné tak na to kašlu. Ale u nového a tím pádem dost mastně zaplacené pojistky se mi nechce dávat pojišťovně nějakou možnost vycouvat. Už tak jich mají dost.

Stejně mě zajímá jestli v rámci "zápalu boje" nad tím někdo uvažuje - zatím o tom tady nic. No a to už vůbec neuvádím že v TP je kategorie H a V a na zimu bývá běžné dávat o jednu nižší takže T a zase co na to ouřada?

igor
15. prosince • 19:23

Nechte si všichni poradit od geniálného mistra světa DUŠANA a.i !!!Testy pneumatik se dají lehce nají třeba tady nebo na redboxu.Na Matadorkách,Continentálech,Barumkách jsem najezdil docela dost km/v Banské Bystrici a v zimě i v létě./Měl jsem i Micheliny a pod.Mám najeto něco kolem 800 tis.km.Projedu si testy /několika jsem se sám zůčastnil/ a vybírám podle podmínek v kterých nejčastěji jezdím.Samozřejmá je kontrola tlaku.podhustěné pískají v zatáčkách VŠECHNY!!Dobrý je plyn.Jak v létě tak vzimě.

Pozdravuju motoristy.Směju se chytrolínům.Dělají hlupáky pouze ze sebe.Hodně šťastných km.

Radon
10. prosince • 14:08

Ve všech dosavadních testech byly srovnávány vždy pneumatiky různých výrobců stejného rozměru. Testovala se akcelerace v hlubokém sněhu, výjezdy do kopce, brzdná dráhy na mokré vozovce apod.
Osobně by mne zajímalo, jestli v nějakých testech testovali pneumatiky od jednoho výrobce, ale různé šířky případně jaké zkušenosti s tím mají u Continentalu. Jestli vyjedu v zimě na chatu do opravdu prudkého stoupání pravděpodobněji s pneu 165/60 nebo spíše 195/60 ?
A co brzdná dráha na mokru, bude asi určitě kratší u té 195/60, ale jaké to bude na namrzlé vozovce s místy ujetým sněhem ?     

PetrL
5. prosince • 8:07

Jak je to s nákupem pneumatik. Četl jsem náhor, že je lepší kupovat takové pneumatiky, které jsou vyvíjeny v klimatických podmínkách, ve kterých jezdím a nesoustředit se na to "nejdražší". To nemusí být nejlepší.

Dále by mě zajímalo, jak je to s hlučností letních pneumatik. Mé zkušenosti mi říkají, že pneumatiky s tzv. šípovým vzorkem se časem (velmi brzy) stanou dosti hlučné. (osobní zkušenost s G+Y Eagle F1, Dunlop 9000). Také jsem si všiml, že tento typ vzorku se do prvovýroby prakticky nepoužívá. Nejde jen o módní záležitost, která hraje spíše na atraktivitu designu než na skutečnou funkčnost? 

X12345678
5. prosince • 14:22

Dovolím si oponovat.
Jednak jsem ojezdil několik sad Dunlop SP9000 v rozměrech 225/50ZR16, 235/45ZR17Y a 255/40ZR17Y a byly to suverénně nejtišší pneu na jakých jsem kdy jezdil. Proti Michelinům pilot sport a Pirelli P Zero Rosso ve stejných rozměrech byly dramaticky tišší a o poznání lepší na vodě.

Za druhé právě Dunlop SP 9000 je nejčastěji osazovanou pneumatikou v prvovýrobě u výkonných verzí vozů v kategorii Z, W a Y. Mercedes a Audi dokonce u některých variant přímo v technickém průkazu uvádějí povolené pneumatiky včetně značky a typu (např. u Audi S6 je v TP uvedeno použití pouze Dunlop SP9000 a Pirelli P6000).

 

PetrL
6. prosince • 6:54

To je zajímavé. Já mám opravdu nedobré zkušenosti s těmito typy pneumatik. Ale možná, že jde i o to jak se která pneumatika chová na určitém voze. Já jsem je používal na voze Opel Vectra 2,2 benzín rozměr 215/45/17. Podovozek byl upravený od Irmschera a opravdu, zejména G+Y F1 po 20 tis. km byly tak hlučné, že z toho bolela hlava. Podotýkám, že geometrie byla v naprostém pořádku.  O tom, že se tyto pneumatiky (Dunlop 9000) používají v prvovýrobě nevím. Ale je to možné. Já to mám pouze tzv. vypozorované ze servisů, blíže se o to nezajímám.  Takže samozřejdmě tuto připomínku beru zpět. Ale ta hlučnost?! nevím. Mě se nelépe osvědčili Dunlop 2000. Prý je to konstrukčně už "stará" pneumatika, ale viděl jsem ji na nových BMW a vím, že ji Škodovka dává na ty svá RS.

X12345678
8. prosince • 21:12

s pneu Goodyear jsem nikdy neměl tu čest takže fakt nevím. SP9000 si nemohu vynachválit. Já měl problémy s hlučností s Pirelli P6000 (na všech použitých sadách) a s Dunlop SP2020E v rozměru 205/55R16. Kupodivu na SP2020E 215/55R16 žádný problém s hlukem nebyl. Nebude to částečně i vlivem auta, vyvážení, tlumičů, jízdy, atd. Prostě souhra více  parametrů, kdy se pneumatika "ozubí" a začne hlučet??

PetrL
9. prosince • 8:13

Jsem hlupák. Kdybych více četl návody a příručky, asi bych měl jiné zkušenosti. V návodu na Vectru 2,2 benzín jsem se dočetl, že při použití rozměnu 17, používejte výhradně Dunlop SP 9000 sport. Takže chyba je asi ve mě. Ale upřímně řečeno, domníval jsem se, že pneumatiky v rozměru 17, (a více) to už jsou takové vlajkové lodě všech výrobců. Já jsem se na hlučnost dotázl i u G+Y (v Německu), Tam mi řekli, že starší typ (ten jsem měl) měl s hlučností opravdu problém. Byly velmi náchylné na tvorbu bočních "zubů", které byly stále hlučnější. Totéž mi řekli v pneuservisu, kde jsem si tyto pneumatiky koupil, ale až poté, když jsem jim řekl, že už je nechci. Předtím (když práčka lapali) tvrdili, že nic lepšío jsem si koupit nemohl. Ono člověk se přád učí. Na léto bych si rád pořídil nové. A upřímně, zaujali mě pneumatiky Fulda Carat Extremo? Máte nějaké zkušenosti (v rozměru 215/45/17)? Děkuji. Jinak prý platí obecné pravidlo, že stejná penumatika nemusí být stejné vhodná pro různé typy vozů.Je prý nutné (vhodné) si to prostě osahat a vyzkoušet.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
X12345678
9. prosince • 15:42

Hlupák? Proboha proč? Copak tohle se dočtete v návodech? Jak vidíte, neřeknou vám to korektně ani v pneuservisu.

K těm rozměrům: Doba se mění a když se jezdilo na třináctkách, hit byly pneu 14", pak každé lepší auto mělo 195/65R15 a šestnáctky byly luxus. Teď se stala standardem dvoulitrů 205/55R16, na spoustě aut jsou pneu 17" a luxus se posunul k 18" a dál.

A že stejná pneumatika nemusí být vhodná pro každé auto je jasné. Zkuste dát na A4 Quattro pneumatiky Conti Sport Contact nebo EcoContact a budete mít plné ruce práce jej vracet do přímého směru (S EcoContacty navíc přestane brzdit bez ohledu na ABS), pak tam místo nich dejte Pirelli Drago nebo Dunlop SP9000 a auto pojede rovně a brzdit bude jak o život.. Tak to prostě je, navíc na to nepřijdete během 100km. Prostě co se mi osvědčí, to používám.

Nebo a teď to je dost zlomyslné, sedněte do auta na kterém je Matador MP12, rozjeďte se na 80km/h na hladkém asfaltu za mokra nebo nedejbože za deště a šlápněte na brzdu. Pokud přežijete, položte si otázku, jestli byste si od této značky pořídil pneumatiku 17" rychlostní kategorie W.

Nebo vedle sebe postavte Matador MP41 a Dunlop SP9000 stejného rozměru a pokuste se najít odpověď na otázku, proč konstruktéři matadoru na konci šikmých drážek u vyústění do kraje dezénu, tedy v místě kde má pneumatika nasbíráno největší množství vody, drážku najednou zůžili na ani ne poloviční plochu profilu. Zdá se vám to nemožné? Mně taky, bohužel je to pravda, tady je důkaz:


Stejně těžko pochopitelné je proč nejsou obvodové drážky propojeny se šikmými..atd.

GoldSachs
18. prosince • 3:39

Co myslite o ContiSportContact2 205/55R16? Jsou GUT na silnou Octavku?

Myslel jsem ze je na jaro koupim a tady nejaky DUSAN pise, ze jsou spatne! Ouvej.

Diky za radu, doporuceni, zkusenost, cokoliv.

Fidel Castrol
21. prosince • 22:54

Já so o Conti nemyslím nic, teda nic dobrého. měl jsem je celkem 5x. Poprvé Sportcontact na Passatu 2,0 16V. Vydržely do nesnesitelného hukotu 7000km a do úplného ojetí 19000km. Druhá sada to samé. Pak jsem přešel na micheliny a pirelli a bylo po problémech. Potom jsem je měl na Alhambře. Zase Sportcontact. Nehučely ale vydržely 16000km. Pak jsem měl ecocontact na Focusu. Katastrofa, na suchu brzdily tak, že ABS se mohlo udrnčet a auto jelo dál, na mokru to bylo ještě horší. No a pátý pokus byl teď, když jsem měl na měsíc Mondeo s Wintercontact 790. Zkusili jste někdo s touhle gumou jet po rovné silnici rovně? To nejde!!!! Kličkuje jak zajíc. Continental? Ne, děkuji. Je tu hafo jiných značek. Nikdy jsem neměl problém s Michelinem, Pirelli, Dunlopem, Kleberem. S conti už nechci mít nic společného. Až si příště budu kupovat auto, napíšu do objednávky že nesmí mít conti. A Barum a Matador taky ne.

Jirka
7. ledna • 16:38

To je nějaké divoké. Na Oktávce mi Conti vydržely 80.000 km než jsem ji prodal a zůstaly tam ještě 3 mm a teď na Passatu TDI 70.000. Čekám na Passata 4x4 a přeju si je tam znova. Nejsem žádný pomalý ani sváteční jezdec - 50.000 za rok. Možná je to v tobě a ne v Conti.

PetrL
10. prosince • 8:02

Vidím, že se musím ještě mnoho učit. Asi bude vhodné, abych z pozice uživatele přešel tak trochu do pozice "fandy". Ono se to vlastně už stalo tím, že jsem narazil na tyto stránky a opravdu pozorně sipročítám téměř všechny diskuse. Musím se přiznat, že jsem nikdy neměl v úmyslu kupovat pneumatiky Matador. Vždy jsem své oči směřoval k zavedeným značkám. S prořezáváním drážek - to je opravdu zajímavé. Já bych si toho asi nikdy nevšiml. Opravdu jsem si myslel, že v dnešní době jsou výrobci více méně vyrovnaní. Asi tak jako v autech. Mám pocit, že dnes už opravdu špatné auto neexistuje a stejně tak jsem se domníval , že je to i s pneumatikami. Ale asi (určitě) se mýlím. Budu si muset dávat větší pozor a snažit se sehnat více informací. Vždy jsem měl zásadu, že pneumatika, to je to jediné co vás drží na cestě, a proto se na tomto kusu auta nemůže šetřit. Tím nechci říct, že co je nejdražší to je nejlepší, protože mám pocit , že zrovna pneumatiky Continental patří mezi jedny z nejdratších. Budu se řídit tím, co říká výrobce - tedy na léte SP9000. Děkuji za poznatky a diskusi.

Dusan
6. prosince • 15:40

No specialne Skoda dava na sva auta ledacos co slo zrovna kolem a nestalo moc penez. Vcetne takovych az komickych kousku jako slovenske Matadory.

Jinak dal bych zdarma jednu radu, ktera v odpovedich asi nezazni. Pri vyberu pneumatiky se vyhnete vsemu od koncernu Continental a jeho satelitu (jako Barum) a mate sanci sehnat slusnou gumu.

P2P
6. prosince • 16:01

Hm, to je trochu nekonkrétní. To se nezlob, ale to fakt neberu. No a že by Matador byl úplně špatná guma? Zcela jistě to není žádná oslnivá špička, ale domnívám se, že zas taková hrůza to být nemůže. Ale osobní zkušenost nemám. A taky si myslím, že žádná firma není schopná vyrábět to nejlepší ve všech rozměrech. Takže ten Matador pro menší a lhečí osobní vozy si myslím, že dostačuje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
6. prosince • 16:45

Zacnu od konce. Matadory jsou skutecne vcelku pouzitelne gumy, ovsem jenom do te doby nez naprsi (a dokud neuschne), pak se zacnou chovat ponekud nepredvidatelne. Respektive velmi predvidatelne, proste jako sanky. Bohuzel ne jako ty z Mrazika, ktere "samy jedou, samy ridi". Problem Matadoru je, ze neridi a navic nebrzdi. Koneckoncu prave proto se prave tem Matadorum pro "menší a lhečí osobní vozy" rika "kluzky trinact". 

Co se tyce Continentalu, tak prave ted je mam na aute (vlastne nemam, uz mam zimaky). Nechtel jsem je, ale holt kupuji gumy jako Skoda co jde levne kolem. Dneska uz vim, ze to nebyl dobry napad. Stve mne na nich, ze jsou hodne hlucne a v meznich situacich neposkytuji ten spravny "pocit jistoty, sucha a bezpeci". Krome toho kdyz s nimi clovek rizne zatacku, tak hrozne hvizdaji, tudiz pak seriozni ridic jako ja, vypada jak nevycvalany pubertak. Jezdim nektere trasy uz leta a rekl bych az strojove stejne, tudiz hvizdani neni dano rychlosti ani mirou riznuti zatacky. Tam kde predchozi gumy tise projely, tyhle se chovaji, jak kdyby se tocila Kobra 11.

Ty gumy mne tak stvou, ze ackoliv je mam od leta uvazoval jsem, ze bych se jich po sezone zbavil. Nicmene vzhledem k tomu, ze dalsi leto se budu tohohle auta stejne zbavovat, tak uz se na to asi vyprdnu a predam je i s vozem nasledujicimu majiteli, at si taky trochu uzije.

Krome svych vlastnich zkusenosti bych ze sveho, zcela nereprezentativniho, pruzkumu si dovolil rici, ze obecne Continental nepatri zrovna k oblibenym znackam pneumatik a to zejmena u lidi rekneme autofilnich.

P2P
9. prosince • 8:06

Tak to už je jiná. Že se Matadorům takhle přezdívá, to jsem nevěděl. A že máš s Continental takové zkušenosti, pak už nemohu oponovat. Já jsem vlastně ani nechtěl oponovat, jenom jsem chtěl vědět něco konkrétního. A osobní zkušenost, ta je nadevše. Děkuji za diskusi. Jo ještě jsem si vzpoměl - komu teď patří Matador?

Flavio
6. prosince • 1:19

Má otázka se týká přímo posledního příspěvku. 1. Z jakého důvodu mnoho automobilových značek pro své výkonnější vozy doporučuje jen konkrétní značku(y) a typ(y) pneu? Je to jen čistě marketingová záležitost a nebo je to z důvodů jízdních vlastností? Vždyť mezi pneu nejvyšších tříd od renomovaných výrobců zase takové rozdíly nejsou, aby měli výraznější vliv na chování a bezpečnost vozu. I když na druhou stranu už jsem slyšel, že některým vozům přímo nevyhovuje určitá značka a její model. 2. Proč je spousta automobilů přímo z výroby osazována plášti, které se ani nedostávají do běžné distribuční sítě (např. Dunlop SP 9010? (9100?), Bridgestone Potenza RE 040, 050)?

Pavel Hala
4. prosince • 15:06

Dobry den,

nekde jsem cetl, ze je lepsi hustit zimni pneumatiky vzduchem, zatimco v lete je podstatne lepsi plyn. Jak to tedy je?

Doporučujeme

Články odjinud