ahojte hele lidi mam dotaz kdyz zapnu sterace ozyva se zvuk ale vubec nestiraji nekdo radu cim by to mohlo byt dekuji motorek je slyset ale nepohnou se
Flaty jsem měl na autě 7 let, bez jediné výměny gumiček, stíraly pořád bez problémů, pak jsem auto prodal...
Já ty aerodynamické stěrače párkrát zkoušel, ale nikdy mi dlouho nevydržely. Je pravda, že se vždy jednalo o nějaké laciné v akci, ale po pár měsících mi z nich upadávaly takové ty koncovky, načež začala vyjíždět stírací guma a stěrač pořádně nestíral. Jinak náhradní gumička do stěrače stojí skoro tolik, co laciný ramínkový stěrač, tak tady výměnu gumiček neřeším. Výjimkou je zadní stěrač, který mám atypický a tam už na peněžence je poznat výměna gumičky za 30 Kč nebo celého ramínka stěrače za cca 800 Kč.
Zase článek... Aby byl...Nevidím zásadní rozdíl ve funkci u stěračů raminkových a flatů. Myslim ale originální kvalitní ramínka (plastová jsem teda ještě nikde neviděl) se spoilerky, ne Tesco filson apod.A vyvedení ostřikovačů do stěračů jsem měl před 22 lety na Peugeotu 405. Vypadá to jako dobrý nápad, ale vlastně není. V zimě to po pár dnech tužší zimy zamrzá i když lijete čistou nemrznoucí směs. A roztopit to není jen tak.. Vzduch to při jízdě silné ochlazuje. Už bych to nechtěl.
A co takhle vyhřívané stěrače? To ještě nikoho nenapadlo?
V textu je odkaz na článek o Mercedesu, který to napadlo...Ale moc nevím, k čemu je to vlastně dobré.
Když jsou při určitých teplotách a podmínkách lepší zimní pneumatiky, které mají jiné vlastnosti než pneumatiky letní, zimní a letní gumičky do stěračů zatím asi neexistují? ;-)
Letní existují! Zrovna nedávno jsem jedny vyhazoval, protože už s prvními mrazíky ztvrdly na kost. :-)
Také jsem se vrhnul na módní flaty, ale po několika letech jsem se pokorně vrátil ke klasickým ramínkům.Spolehlivěji zajistí celoplošné rovnoměrné stírání na rozdíl od flatů, které nestírají buď uprostřed nebo na krajích.A flaty z akcí v supermarketech už vůbec NE !
Byl jsem na tom stejně. Myslím, že článek je napsán jako reklama na flaty, když jako jedinou nevýhodu uvádí cenu. Přitom ty nedostatky převažují. Vůbec nejhorší a opakovanou zkušenost mám s vychvalovanými předraženými Aerotwiny, ty stíraly blbě už od prvního setření (nesetřená rýha uprostřed dráhy, co setřel tam, zpátky nahrnul zpět a vůbec nejefektnější bylo, že když začalo mrznout, tak se na skle postavily do oblouky, že se opíraly jen o kraje a uprostřed byl aspoň 5 cm zdvih!). Podstatně levnější ze supermarketu na tom byly o dost lépe (měly i lepší uchycení k ramínku!).Samozřejmě mluvím o flatech na autě, kde s nimi ještě nepočítaly (tzn. univerzální redukce), možná je to na autech, kde jsou od výroby, lepší, ale jsem spíš skeptický... :-/
Já mám docela dobrou zkušenost s flaty Compass. Nemyslím, že by flaty byly o moc lepší proti klasickým, ale zákazníci jsou ochotni za ně dát více peněz, takže klasické budou odbyté na nejvyšší možnou míru. Co se výrobních nákladů týká, asi to taky moc velký rozdíl nebude. Kdyby na nich výrobci nevydělávali, tak je nedělají.
Blbost. Ty plastové bezramínkové pod 300/kus se vyžvýkají za půl roku a u vnějšího okraje kde je nízký přítlak prostě nestírají. To se u starých ramínkových nestane. Tovární ramínka na škodovce vydržely přes 10 let (guma se samozřejmě musí pravidelně měnit).
A není něco jinak u aut, kde jsou aerotwiny v sérii? Mě ty ploché stírají dobře, řekl bych právě líp než staré ramínkové, ale mám je na autě, kde byly od nova.
Ó do teď jsem se tak bál výměny stěračů....tento článek mi otevřel oči.. naberu odvahu a vyměním si gumu sám..... pěkný článek pro zkušené motoristy .. ale např o nové Mazdě CX5 informujete cca 5 dní po světové premiéře a ještě špatně s faktickými chybami...myslel jsem si že jste lepší než auto .cz, ti píší stále o škodovkách a Vy zase o stěračích...
Autorevue a auto.cz patria pod rovnakeho vydavatela a navzajom si publikuju clanky.O Skodovkacha (a VW Group) pise kazde slovenske a ceske medium, pretoze na ich peniazoch z inzercie stoja a padaju ich financie. To je skratka fakt. Ak by reklamu stiahol koncern, vydavatela to polozi.
Plastova konstrukce steracu s raminky? To nekde z trznice, ne?
pan redaktor zřejmě nepozná rozdíl mezi plastem a plechem
Tři stěrače využíval také Jaguar E type. Zajímavé řešení stěračů maj i některé Seaty , ale podle zkušeností majitelů to není to nejlepší řešení.
Jestli myslíte takové ty protiběžné stěrače, tak já je mám na Citroen C6 taky... To, co má Seat, tedy schované v A sloupku, je super na zimu... Když jsou ty stěrače u mě dole a zapadané sněhem, blbě se od tam sníh dostává... Ale jinak je tam obrovská výhoda maximální možné stírané plochy skla...
A kde koupím náhradní gumy do aerotwinu. Koupím někde náhradní gumy do aerotwinu.B-]
https://www.protruck.cz/sterace/guma-750mm-bosch-... ...
To sice jo, ale pravděpodobnost, že poškodíte západku na plastovém konci lišty je značná a dále alternativní stěrače (například Sheron, Xtra, atd) stojí stejně jako gumička do aerotwinu a jejich životnost ani funkce není o nic horší, než předražený aerotwin. Například na mé auto vyjde sada aerotwin (650+520mm, kostka 16mm) na 1100Kč a vydržela necelý rok, Xtra 159+159kč a i po roce a půl stírá pořád bez šmouh.
Díky za tip. Přesně to jsem potřeboval, tip na levné, ale kvalitní stěrače. Co jsem zkoušel do teď, mě vždycky zklamalo (kromě drahého Bosche). Na nic jsou flat stěrače z Kauflandu a StarLine. Mají stejnou gumičku, jako staré ramínkové a ta se při pohybu na skle ohýbá a nestírá tím, čím má, ale bokem gumy. Výsledek podle toho vypadá. Zkusím Xtra.
přečtěte si to po sobě, máte tam dva stejný odstavce, jen jinak napsaný :-/
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.