Vše o automobilových stěračích. Domácí výměny gumiček se bát nemusíte

asdf  |  23. 11. 2016 12:27

přečtěte si to po sobě, máte tam dva stejný odstavce, jen jinak napsaný

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  23. 11. 2016 12:46

A kde koupím náhradní gumy do aerotwinu.
Koupím někde náhradní gumy do aerotwinu.

Odpovědět  |   | 
Bosch aerotwin gumicka  |  23. 11. 2016 21:07
jogurt  |  24. 11. 2016 06:21

To sice jo, ale pravděpodobnost, že poškodíte západku na plastovém konci lišty je značná a dále alternativní stěrače (například Sheron, Xtra, atd) stojí stejně jako gumička do aerotwinu a jejich životnost ani funkce není o nic horší, než předražený aerotwin. Například na mé auto vyjde sada aerotwin (650+520mm, kostka 16mm) na 1100Kč a vydržela necelý rok, Xtra 159+159kč a i po roce a půl stírá pořád bez šmouh.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  25. 11. 2016 22:10

Díky za tip. Přesně to jsem potřeboval, tip na levné, ale kvalitní stěrače. Co jsem zkoušel do teď, mě vždycky zklamalo (kromě drahého Bosche). Na nic jsou flat stěrače z Kauflandu a StarLine. Mají stejnou gumičku, jako staré ramínkové a ta se při pohybu na skle ohýbá a nestírá tím, čím má, ale bokem gumy. Výsledek podle toho vypadá. Zkusím Xtra.

Odpovědět  |   | 
defender110  |  23. 11. 2016 13:13

Tři stěrače využíval také Jaguar E type. Zajímavé řešení stěračů maj i některé Seaty , ale podle zkušeností majitelů to není to nejlepší řešení.

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  23. 11. 2016 20:39

Jestli myslíte takové ty protiběžné stěrače, tak já je mám na Citroen C6 taky... To, co má Seat, tedy schované v A sloupku, je super na zimu... Když jsou ty stěrače u mě dole a zapadané sněhem, blbě se od tam sníh dostává... Ale jinak je tam obrovská výhoda maximální možné stírané plochy skla...

Odpovědět  |   | 
tom  |  23. 11. 2016 14:41

Plastova konstrukce steracu s raminky? To nekde z trznice, ne?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  24. 11. 2016 06:23

pan redaktor zřejmě nepozná rozdíl mezi plastem a plechem

Odpovědět  |   | 
chytrák  |  23. 11. 2016 19:04

Ó do teď jsem se tak bál výměny stěračů....
tento článek mi otevřel oči.. naberu odvahu a vyměním si gumu sám...

.. pěkný článek pro zkušené motoristy .. ale např o nové Mazdě CX5 informujete cca 5 dní po světové premiéře a ještě špatně s faktickými chybami...myslel jsem si že jste lepší než auto .cz, ti píší stále o škodovkách a Vy zase o stěračích...

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  24. 11. 2016 11:12

Autorevue a auto.cz patria pod rovnakeho vydavatela a navzajom si publikuju clanky.

O Skodovkacha (a VW Group) pise kazde slovenske a ceske medium, pretoze na ich peniazoch z inzercie stoja a padaju ich financie. To je skratka fakt. Ak by reklamu stiahol koncern, vydavatela to polozi.

Odpovědět  |   | 
tom  |  23. 11. 2016 19:26

Blbost. Ty plastové bezramínkové pod 300/kus se vyžvýkají za půl roku a u vnějšího okraje kde je nízký přítlak prostě nestírají. To se u starých ramínkových nestane. Tovární ramínka na škodovce vydržely přes 10 let (guma se samozřejmě musí pravidelně měnit).

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  24. 11. 2016 09:03

A není něco jinak u aut, kde jsou aerotwiny v sérii? Mě ty ploché stírají dobře, řekl bych právě líp než staré ramínkové, ale mám je na autě, kde byly od nova.

Odpovědět  |   | 
Jahar  |  23. 11. 2016 19:37

Také jsem se vrhnul na módní flaty, ale po několika letech jsem se pokorně vrátil ke klasickým ramínkům.
Spolehlivěji zajistí celoplošné rovnoměrné stírání na rozdíl od flatů, které nestírají buď uprostřed nebo na krajích.
A flaty z akcí v supermarketech už vůbec NE !

Odpovědět  |   | 
DaewooMaster  |  24. 11. 2016 11:43

Byl jsem na tom stejně. Myslím, že článek je napsán jako reklama na flaty, když jako jedinou nevýhodu uvádí cenu. Přitom ty nedostatky převažují. Vůbec nejhorší a opakovanou zkušenost mám s vychvalovanými předraženými Aerotwiny, ty stíraly blbě už od prvního setření (nesetřená rýha uprostřed dráhy, co setřel tam, zpátky nahrnul zpět a vůbec nejefektnější bylo, že když začalo mrznout, tak se na skle postavily do oblouky, že se opíraly jen o kraje a uprostřed byl aspoň 5 cm zdvih!). Podstatně levnější ze supermarketu na tom byly o dost lépe (měly i lepší uchycení k ramínku!).
Samozřejmě mluvím o flatech na autě, kde s nimi ještě nepočítaly (tzn. univerzální redukce), možná je to na autech, kde jsou od výroby, lepší, ale jsem spíš skeptický...

Odpovědět  |   | 
puk123  |  24. 11. 2016 11:55

Já mám docela dobrou zkušenost s flaty Compass. Nemyslím, že by flaty byly o moc lepší proti klasickým, ale zákazníci jsou ochotni za ně dát více peněz, takže klasické budou odbyté na nejvyšší možnou míru. Co se výrobních nákladů týká, asi to taky moc velký rozdíl nebude. Kdyby na nich výrobci nevydělávali, tak je nedělají.

Odpovědět  |   | 
hihihi  |  23. 11. 2016 19:45

Když jsou při určitých teplotách a podmínkách lepší zimní pneumatiky, které mají jiné vlastnosti než pneumatiky letní, zimní a letní gumičky do stěračů zatím asi neexistují?

Odpovědět  |   | 
puk123  |  24. 11. 2016 09:52

Letní existují! Zrovna nedávno jsem jedny vyhazoval, protože už s prvními mrazíky ztvrdly na kost.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  23. 11. 2016 20:17

A co takhle vyhřívané stěrače? To ještě nikoho nenapadlo?

Odpovědět  |   | 
Nyte  |  23. 11. 2016 20:30

V textu je odkaz na článek o Mercedesu, který to napadlo...Ale moc nevím, k čemu je to vlastně dobré.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  23. 11. 2016 23:06

Zase článek... Aby byl...

Nevidím zásadní rozdíl ve funkci u stěračů raminkových a flatů. Myslim ale originální kvalitní ramínka (plastová jsem teda ještě nikde neviděl) se spoilerky, ne Tesco filson apod.

A vyvedení ostřikovačů do stěračů jsem měl před 22 lety na Peugeotu 405. Vypadá to jako dobrý nápad, ale vlastně není. V zimě to po pár dnech tužší zimy zamrzá i když lijete čistou nemrznoucí směs. A roztopit to není jen tak.. Vzduch to při jízdě silné ochlazuje. Už bych to nechtěl.

Odpovědět  |   | 
ziki  |  23. 11. 2016 23:14

Já ty aerodynamické stěrače párkrát zkoušel, ale nikdy mi dlouho nevydržely. Je pravda, že se vždy jednalo o nějaké laciné v akci, ale po pár měsících mi z nich upadávaly takové ty koncovky, načež začala vyjíždět stírací guma a stěrač pořádně nestíral. Jinak náhradní gumička do stěrače stojí skoro tolik, co laciný ramínkový stěrač, tak tady výměnu gumiček neřeším. Výjimkou je zadní stěrač, který mám atypický a tam už na peněžence je poznat výměna gumičky za 30 Kč nebo celého ramínka stěrače za cca 800 Kč.

Odpovědět  |   | 
Kajda  |  24. 11. 2016 21:57

Flaty jsem měl na autě 7 let, bez jediné výměny gumiček, stíraly pořád bez problémů, pak jsem auto prodal...

Odpovědět  |   | 
fordik  |  22. 10. 2018 09:46

ahojte hele lidi mam dotaz kdyz zapnu sterace ozyva se zvuk ale vubec nestiraji nekdo radu cim by to mohlo byt dekuji motorek je slyset ale nepohnou se

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A