Vše o automobilových stěračích. Domácí výměny gumiček se bát nemusíte

asdf  |  23. 11. 2016 12:27

přečtěte si to po sobě, máte tam dva stejný odstavce, jen jinak napsaný

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  23. 11. 2016 12:46

A kde koupím náhradní gumy do aerotwinu.
Koupím někde náhradní gumy do aerotwinu.

Odpovědět  |   | 
Bosch aerotwin gumicka  |  23. 11. 2016 21:07
jogurt  |  24. 11. 2016 06:21

To sice jo, ale pravděpodobnost, že poškodíte západku na plastovém konci lišty je značná a dále alternativní stěrače (například Sheron, Xtra, atd) stojí stejně jako gumička do aerotwinu a jejich životnost ani funkce není o nic horší, než předražený aerotwin. Například na mé auto vyjde sada aerotwin (650+520mm, kostka 16mm) na 1100Kč a vydržela necelý rok, Xtra 159+159kč a i po roce a půl stírá pořád bez šmouh.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  25. 11. 2016 22:10

Díky za tip. Přesně to jsem potřeboval, tip na levné, ale kvalitní stěrače. Co jsem zkoušel do teď, mě vždycky zklamalo (kromě drahého Bosche). Na nic jsou flat stěrače z Kauflandu a StarLine. Mají stejnou gumičku, jako staré ramínkové a ta se při pohybu na skle ohýbá a nestírá tím, čím má, ale bokem gumy. Výsledek podle toho vypadá. Zkusím Xtra.

Odpovědět  |   | 
defender110  |  23. 11. 2016 13:13

Tři stěrače využíval také Jaguar E type. Zajímavé řešení stěračů maj i některé Seaty , ale podle zkušeností majitelů to není to nejlepší řešení.

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  23. 11. 2016 20:39

Jestli myslíte takové ty protiběžné stěrače, tak já je mám na Citroen C6 taky... To, co má Seat, tedy schované v A sloupku, je super na zimu... Když jsou ty stěrače u mě dole a zapadané sněhem, blbě se od tam sníh dostává... Ale jinak je tam obrovská výhoda maximální možné stírané plochy skla...

Odpovědět  |   | 
tom  |  23. 11. 2016 14:41

Plastova konstrukce steracu s raminky? To nekde z trznice, ne?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  24. 11. 2016 06:23

pan redaktor zřejmě nepozná rozdíl mezi plastem a plechem

Odpovědět  |   | 
chytrák  |  23. 11. 2016 19:04

Ó do teď jsem se tak bál výměny stěračů....
tento článek mi otevřel oči.. naberu odvahu a vyměním si gumu sám...

.. pěkný článek pro zkušené motoristy .. ale např o nové Mazdě CX5 informujete cca 5 dní po světové premiéře a ještě špatně s faktickými chybami...myslel jsem si že jste lepší než auto .cz, ti píší stále o škodovkách a Vy zase o stěračích...

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  24. 11. 2016 11:12

Autorevue a auto.cz patria pod rovnakeho vydavatela a navzajom si publikuju clanky.

O Skodovkacha (a VW Group) pise kazde slovenske a ceske medium, pretoze na ich peniazoch z inzercie stoja a padaju ich financie. To je skratka fakt. Ak by reklamu stiahol koncern, vydavatela to polozi.

Odpovědět  |   | 
tom  |  23. 11. 2016 19:26

Blbost. Ty plastové bezramínkové pod 300/kus se vyžvýkají za půl roku a u vnějšího okraje kde je nízký přítlak prostě nestírají. To se u starých ramínkových nestane. Tovární ramínka na škodovce vydržely přes 10 let (guma se samozřejmě musí pravidelně měnit).

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  24. 11. 2016 09:03

A není něco jinak u aut, kde jsou aerotwiny v sérii? Mě ty ploché stírají dobře, řekl bych právě líp než staré ramínkové, ale mám je na autě, kde byly od nova.

Odpovědět  |   | 
Jahar  |  23. 11. 2016 19:37

Také jsem se vrhnul na módní flaty, ale po několika letech jsem se pokorně vrátil ke klasickým ramínkům.
Spolehlivěji zajistí celoplošné rovnoměrné stírání na rozdíl od flatů, které nestírají buď uprostřed nebo na krajích.
A flaty z akcí v supermarketech už vůbec NE !

Odpovědět  |   | 
DaewooMaster  |  24. 11. 2016 11:43

Byl jsem na tom stejně. Myslím, že článek je napsán jako reklama na flaty, když jako jedinou nevýhodu uvádí cenu. Přitom ty nedostatky převažují. Vůbec nejhorší a opakovanou zkušenost mám s vychvalovanými předraženými Aerotwiny, ty stíraly blbě už od prvního setření (nesetřená rýha uprostřed dráhy, co setřel tam, zpátky nahrnul zpět a vůbec nejefektnější bylo, že když začalo mrznout, tak se na skle postavily do oblouky, že se opíraly jen o kraje a uprostřed byl aspoň 5 cm zdvih!). Podstatně levnější ze supermarketu na tom byly o dost lépe (měly i lepší uchycení k ramínku!).
Samozřejmě mluvím o flatech na autě, kde s nimi ještě nepočítaly (tzn. univerzální redukce), možná je to na autech, kde jsou od výroby, lepší, ale jsem spíš skeptický...

Odpovědět  |   | 
puk123  |  24. 11. 2016 11:55

Já mám docela dobrou zkušenost s flaty Compass. Nemyslím, že by flaty byly o moc lepší proti klasickým, ale zákazníci jsou ochotni za ně dát více peněz, takže klasické budou odbyté na nejvyšší možnou míru. Co se výrobních nákladů týká, asi to taky moc velký rozdíl nebude. Kdyby na nich výrobci nevydělávali, tak je nedělají.

Odpovědět  |   | 
hihihi  |  23. 11. 2016 19:45

Když jsou při určitých teplotách a podmínkách lepší zimní pneumatiky, které mají jiné vlastnosti než pneumatiky letní, zimní a letní gumičky do stěračů zatím asi neexistují?

Odpovědět  |   | 
puk123  |  24. 11. 2016 09:52

Letní existují! Zrovna nedávno jsem jedny vyhazoval, protože už s prvními mrazíky ztvrdly na kost.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  23. 11. 2016 20:17

A co takhle vyhřívané stěrače? To ještě nikoho nenapadlo?

Odpovědět  |   | 
Nyte  |  23. 11. 2016 20:30

V textu je odkaz na článek o Mercedesu, který to napadlo...Ale moc nevím, k čemu je to vlastně dobré.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  23. 11. 2016 23:06

Zase článek... Aby byl...

Nevidím zásadní rozdíl ve funkci u stěračů raminkových a flatů. Myslim ale originální kvalitní ramínka (plastová jsem teda ještě nikde neviděl) se spoilerky, ne Tesco filson apod.

A vyvedení ostřikovačů do stěračů jsem měl před 22 lety na Peugeotu 405. Vypadá to jako dobrý nápad, ale vlastně není. V zimě to po pár dnech tužší zimy zamrzá i když lijete čistou nemrznoucí směs. A roztopit to není jen tak.. Vzduch to při jízdě silné ochlazuje. Už bych to nechtěl.

Odpovědět  |   | 
ziki  |  23. 11. 2016 23:14

Já ty aerodynamické stěrače párkrát zkoušel, ale nikdy mi dlouho nevydržely. Je pravda, že se vždy jednalo o nějaké laciné v akci, ale po pár měsících mi z nich upadávaly takové ty koncovky, načež začala vyjíždět stírací guma a stěrač pořádně nestíral. Jinak náhradní gumička do stěrače stojí skoro tolik, co laciný ramínkový stěrač, tak tady výměnu gumiček neřeším. Výjimkou je zadní stěrač, který mám atypický a tam už na peněžence je poznat výměna gumičky za 30 Kč nebo celého ramínka stěrače za cca 800 Kč.

Odpovědět  |   | 
Kajda  |  24. 11. 2016 21:57

Flaty jsem měl na autě 7 let, bez jediné výměny gumiček, stíraly pořád bez problémů, pak jsem auto prodal...

Odpovědět  |   | 
fordik  |  22. 10. 2018 09:46

ahojte hele lidi mam dotaz kdyz zapnu sterace ozyva se zvuk ale vubec nestiraji nekdo radu cim by to mohlo byt dekuji motorek je slyset ale nepohnou se

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 45 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A