Vršeckého a Lacka čeká první letošní boj v mistrovství Evropy tahačů

Britský Donington Park je první zastávkou nového ročníku mistrovství Evropy závodních tahačů. O velikonočním víkendu se s plejádou ostrých hochů řídící největší závodní vozy poměří i dvojice Čechů. Jednou ze zastávek desetidílného seriálu bude jako obvykle v srpnu FIA European Truck Racing Championship 2011 v Mostě.

Závody pět a půl tuny vážících mastodontů sledují na špičkových evropských autodromech desetitisíce diváků. V německém Nürburgringu nebo španělské Jaramě přesahují návštěvy sto tisíc. Pro fanoušky jsou vozidla s obsahem motorů 12 500 ccm atraktivní svým pohybem a kontakty na dráze při vysokých rychlostech, které však nesmějí přesáhnout 160 kilometrů za hodinu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Noví parťáci v týmu Buggyra: britský chasník Chris Levett a „střízlík“ David Vršecký

Tradičním účastníkem šampionátu je David Vršecký z privátního týmu Buggyra. Dvojnásobný evropský šampion stihl zkraje roku okusit v kamionu nástrahy Rallye Dakar, ale po návratu z jižní Ameriky se již soustřeďoval na svou hlavní roli. Po loňském přechodném období by se rád opět vrátil na nejvyšší příčky.

Přípravu na první start do nové sezony zakončila roudnická stáj testy na mosteckém autodromu. „Konečně můžu říct, že mám v rukou auto, které vyhovuje mým představám,“ řekl po testech Vršecký. „Cítím souznění mezi technikou a jezdcem. Veškeré předchozí problémy se podařilo odstranit a celková funkčnost auta se výrazně zlepšila. Nepamatuji, že bych byl někdy tak spokojený, jako po tomto testu.“

Buggyra bude mít letos plnohodnotnou závodní dvojici. Vršeckého parťákem se stal Brit Chris Levett, což je pro českou stáj v souvislosti s úvodním dílem šampionátu zajímavé i z marketingového hlediska.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Adam Lacko se zabydluje v tahači Renault a ve stáji MKR Technology

Druhý český zástupce v šampionátu Adam Lacko se stal pro letošek členem týmu MKR Technology, jehož sídlo - severočeské Židovice - leží jen jen pár kilometrů od Roudnice. O rivalitu je tak předem postaráno. Stáj německého konstruktéra Maria Kresse, který do roku 2009 působil v Buggyře, má za sebou podporu továrny Renault Trucks.

Rodák z Čeladné se stane kolegou dvou veličin truckracingu - Švýcara Markuse Bösigera a Němce Markuse Oestreicha. „Vstupuji do týmu, který je podle mého soudu aktuálně nejlepší. Kvůli zodpovědnosti to pro mě bude dost těžká sezóna, ale věřím, že se s ní poperu. Mou povinností bude dojíždět v nejlepší pětce, ale v další sezoně se už hodlám rvát o titul,“ uvedl Lacko.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků