Vrcholný Mercedes-AMG GT R Pro je tady. Ladil se podvozek a aerodynamika

Vrcholným provedením řady AMG GT od Mercedesu bude nejnovější verze GT R Pro. Přiostřené kupé teď ještě více hledí na motorsport.

Novinka AMG GT R Pro vychází z dosavadní nejvýkonnější varianty GT R. Mercedes se rozhodl své kupé dále přiblížit k závodním vozům třídy GT3 a GT4, ale nechat jeho schopnosti dále využitelné na silnici. Každopádně ale tento speciál nevyjde na každého, automobilka totiž plánuje limitovanou produkci.

Co je nového? Verze Pro nyní dostává upravený manuálně nastavitelný podvozek, přední náprava je vyztužena karbonovou torzní tyčí a zadní část šasi nyní rovněž používá díly z uhlíkových vláken pro zvýšení tuhosti a snížení hmotnosti. Přepracováno bylo i aktivní uložení motoru a převodovky.

Minitest Mercedes-Benz Marco Polo: Z práce přímo na výlet. Klidně bez cíle!

Minitest Mercedes-Benz Marco Polo: Z práce přímo na výlet. Klidně bez cíle!

Na samotném motoru ovšem Mercedes žádné úpravy neuvádí. Čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec tak produkuje více než dostatečných 430 kW (585 koní) a 700 Nm točivého momentu. Zrychlení vozu z nuly na 100 km/h je stále 3,6 vteřiny.

Více novinek se nachází na karoserii, která používá nárazník s větším splitterem a „winglety“, na předních blatnících jsou otvory pro odvod tepla od brzd a zvýšení aerodynamického přítlaku, vylepšen byl zadní difuzor a nové je hliníkové uložení karbonového křídla. Z karbonu je nakonec i střecha.  

Standardně je Pro dodáváno s lehkými kovanými koly AMG Performance a karbon-keramickými brzdami. Kdyby tato řada dílů některým zájemcům nestačila, mohou zvolit i příplatkový balíček „Track Package“, který interiér vybaví zadním ochranným rámem, čtyřbodovými bezpečnostními pásy a hasicím přístrojem po ruce.

Cenovku nové verze AMG GT R Pro zatím Mercedes nezveřejnil.

K novinkám od Mercedesu patří i lehký facelift všech modelů řady AMG GT. Zmínit je nutné hlavně nové LED světlomety, lehce upravený design nárazníků, uvnitř nový digitální přístrojový štít, displej infotainmentu o velikosti 10,25palce, nový multifunkční volant nebo takzvaný „data logger“ pro zaznamenávání časů na okruhu a zobrazení telemetrie vozu.

TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků