Vrcholný Mercedes-AMG GT R Pro je tady. Ladil se podvozek a aerodynamika

Vrcholným provedením řady AMG GT od Mercedesu bude nejnovější verze GT R Pro. Přiostřené kupé teď ještě více hledí na motorsport.

Novinka AMG GT R Pro vychází z dosavadní nejvýkonnější varianty GT R. Mercedes se rozhodl své kupé dále přiblížit k závodním vozům třídy GT3 a GT4, ale nechat jeho schopnosti dále využitelné na silnici. Každopádně ale tento speciál nevyjde na každého, automobilka totiž plánuje limitovanou produkci.

Co je nového? Verze Pro nyní dostává upravený manuálně nastavitelný podvozek, přední náprava je vyztužena karbonovou torzní tyčí a zadní část šasi nyní rovněž používá díly z uhlíkových vláken pro zvýšení tuhosti a snížení hmotnosti. Přepracováno bylo i aktivní uložení motoru a převodovky.

Minitest Mercedes-Benz Marco Polo: Z práce přímo na výlet. Klidně bez cíle!

Minitest Mercedes-Benz Marco Polo: Z práce přímo na výlet. Klidně bez cíle!

Na samotném motoru ovšem Mercedes žádné úpravy neuvádí. Čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec tak produkuje více než dostatečných 430 kW (585 koní) a 700 Nm točivého momentu. Zrychlení vozu z nuly na 100 km/h je stále 3,6 vteřiny.

Více novinek se nachází na karoserii, která používá nárazník s větším splitterem a „winglety“, na předních blatnících jsou otvory pro odvod tepla od brzd a zvýšení aerodynamického přítlaku, vylepšen byl zadní difuzor a nové je hliníkové uložení karbonového křídla. Z karbonu je nakonec i střecha.  

Standardně je Pro dodáváno s lehkými kovanými koly AMG Performance a karbon-keramickými brzdami. Kdyby tato řada dílů některým zájemcům nestačila, mohou zvolit i příplatkový balíček „Track Package“, který interiér vybaví zadním ochranným rámem, čtyřbodovými bezpečnostními pásy a hasicím přístrojem po ruce.

Cenovku nové verze AMG GT R Pro zatím Mercedes nezveřejnil.

K novinkám od Mercedesu patří i lehký facelift všech modelů řady AMG GT. Zmínit je nutné hlavně nové LED světlomety, lehce upravený design nárazníků, uvnitř nový digitální přístrojový štít, displej infotainmentu o velikosti 10,25palce, nový multifunkční volant nebo takzvaný „data logger“ pro zaznamenávání časů na okruhu a zobrazení telemetrie vozu.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků