Vrcholný Mercedes-AMG GT R Pro je tady. Ladil se podvozek a aerodynamika

Vrcholným provedením řady AMG GT od Mercedesu bude nejnovější verze GT R Pro. Přiostřené kupé teď ještě více hledí na motorsport.

Novinka AMG GT R Pro vychází z dosavadní nejvýkonnější varianty GT R. Mercedes se rozhodl své kupé dále přiblížit k závodním vozům třídy GT3 a GT4, ale nechat jeho schopnosti dále využitelné na silnici. Každopádně ale tento speciál nevyjde na každého, automobilka totiž plánuje limitovanou produkci.

Co je nového? Verze Pro nyní dostává upravený manuálně nastavitelný podvozek, přední náprava je vyztužena karbonovou torzní tyčí a zadní část šasi nyní rovněž používá díly z uhlíkových vláken pro zvýšení tuhosti a snížení hmotnosti. Přepracováno bylo i aktivní uložení motoru a převodovky.

Minitest Mercedes-Benz Marco Polo: Z práce přímo na výlet. Klidně bez cíle!

Minitest Mercedes-Benz Marco Polo: Z práce přímo na výlet. Klidně bez cíle!

Na samotném motoru ovšem Mercedes žádné úpravy neuvádí. Čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec tak produkuje více než dostatečných 430 kW (585 koní) a 700 Nm točivého momentu. Zrychlení vozu z nuly na 100 km/h je stále 3,6 vteřiny.

Více novinek se nachází na karoserii, která používá nárazník s větším splitterem a „winglety“, na předních blatnících jsou otvory pro odvod tepla od brzd a zvýšení aerodynamického přítlaku, vylepšen byl zadní difuzor a nové je hliníkové uložení karbonového křídla. Z karbonu je nakonec i střecha.  

Standardně je Pro dodáváno s lehkými kovanými koly AMG Performance a karbon-keramickými brzdami. Kdyby tato řada dílů některým zájemcům nestačila, mohou zvolit i příplatkový balíček „Track Package“, který interiér vybaví zadním ochranným rámem, čtyřbodovými bezpečnostními pásy a hasicím přístrojem po ruce.

Cenovku nové verze AMG GT R Pro zatím Mercedes nezveřejnil.

K novinkám od Mercedesu patří i lehký facelift všech modelů řady AMG GT. Zmínit je nutné hlavně nové LED světlomety, lehce upravený design nárazníků, uvnitř nový digitální přístrojový štít, displej infotainmentu o velikosti 10,25palce, nový multifunkční volant nebo takzvaný „data logger“ pro zaznamenávání časů na okruhu a zobrazení telemetrie vozu.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků