Vrcholný Mercedes-AMG GT R Pro je tady. Ladil se podvozek a aerodynamika

Vrcholným provedením řady AMG GT od Mercedesu bude nejnovější verze GT R Pro. Přiostřené kupé teď ještě více hledí na motorsport.

Novinka AMG GT R Pro vychází z dosavadní nejvýkonnější varianty GT R. Mercedes se rozhodl své kupé dále přiblížit k závodním vozům třídy GT3 a GT4, ale nechat jeho schopnosti dále využitelné na silnici. Každopádně ale tento speciál nevyjde na každého, automobilka totiž plánuje limitovanou produkci.

Co je nového? Verze Pro nyní dostává upravený manuálně nastavitelný podvozek, přední náprava je vyztužena karbonovou torzní tyčí a zadní část šasi nyní rovněž používá díly z uhlíkových vláken pro zvýšení tuhosti a snížení hmotnosti. Přepracováno bylo i aktivní uložení motoru a převodovky.

Minitest Mercedes-Benz Marco Polo: Z práce přímo na výlet. Klidně bez cíle!

Minitest Mercedes-Benz Marco Polo: Z práce přímo na výlet. Klidně bez cíle!

Na samotném motoru ovšem Mercedes žádné úpravy neuvádí. Čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec tak produkuje více než dostatečných 430 kW (585 koní) a 700 Nm točivého momentu. Zrychlení vozu z nuly na 100 km/h je stále 3,6 vteřiny.

Více novinek se nachází na karoserii, která používá nárazník s větším splitterem a „winglety“, na předních blatnících jsou otvory pro odvod tepla od brzd a zvýšení aerodynamického přítlaku, vylepšen byl zadní difuzor a nové je hliníkové uložení karbonového křídla. Z karbonu je nakonec i střecha.  

Standardně je Pro dodáváno s lehkými kovanými koly AMG Performance a karbon-keramickými brzdami. Kdyby tato řada dílů některým zájemcům nestačila, mohou zvolit i příplatkový balíček „Track Package“, který interiér vybaví zadním ochranným rámem, čtyřbodovými bezpečnostními pásy a hasicím přístrojem po ruce.

Cenovku nové verze AMG GT R Pro zatím Mercedes nezveřejnil.

K novinkám od Mercedesu patří i lehký facelift všech modelů řady AMG GT. Zmínit je nutné hlavně nové LED světlomety, lehce upravený design nárazníků, uvnitř nový digitální přístrojový štít, displej infotainmentu o velikosti 10,25palce, nový multifunkční volant nebo takzvaný „data logger“ pro zaznamenávání časů na okruhu a zobrazení telemetrie vozu.

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků