Vrcholný Mercedes-AMG GT R Pro je tady. Ladil se podvozek a aerodynamika

Vrcholným provedením řady AMG GT od Mercedesu bude nejnovější verze GT R Pro. Přiostřené kupé teď ještě více hledí na motorsport.

Novinka AMG GT R Pro vychází z dosavadní nejvýkonnější varianty GT R. Mercedes se rozhodl své kupé dále přiblížit k závodním vozům třídy GT3 a GT4, ale nechat jeho schopnosti dále využitelné na silnici. Každopádně ale tento speciál nevyjde na každého, automobilka totiž plánuje limitovanou produkci.

Co je nového? Verze Pro nyní dostává upravený manuálně nastavitelný podvozek, přední náprava je vyztužena karbonovou torzní tyčí a zadní část šasi nyní rovněž používá díly z uhlíkových vláken pro zvýšení tuhosti a snížení hmotnosti. Přepracováno bylo i aktivní uložení motoru a převodovky.

Minitest Mercedes-Benz Marco Polo: Z práce přímo na výlet. Klidně bez cíle!

Minitest Mercedes-Benz Marco Polo: Z práce přímo na výlet. Klidně bez cíle!

Na samotném motoru ovšem Mercedes žádné úpravy neuvádí. Čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec tak produkuje více než dostatečných 430 kW (585 koní) a 700 Nm točivého momentu. Zrychlení vozu z nuly na 100 km/h je stále 3,6 vteřiny.

Více novinek se nachází na karoserii, která používá nárazník s větším splitterem a „winglety“, na předních blatnících jsou otvory pro odvod tepla od brzd a zvýšení aerodynamického přítlaku, vylepšen byl zadní difuzor a nové je hliníkové uložení karbonového křídla. Z karbonu je nakonec i střecha.  

Standardně je Pro dodáváno s lehkými kovanými koly AMG Performance a karbon-keramickými brzdami. Kdyby tato řada dílů některým zájemcům nestačila, mohou zvolit i příplatkový balíček „Track Package“, který interiér vybaví zadním ochranným rámem, čtyřbodovými bezpečnostními pásy a hasicím přístrojem po ruce.

Cenovku nové verze AMG GT R Pro zatím Mercedes nezveřejnil.

K novinkám od Mercedesu patří i lehký facelift všech modelů řady AMG GT. Zmínit je nutné hlavně nové LED světlomety, lehce upravený design nárazníků, uvnitř nový digitální přístrojový štít, displej infotainmentu o velikosti 10,25palce, nový multifunkční volant nebo takzvaný „data logger“ pro zaznamenávání časů na okruhu a zobrazení telemetrie vozu.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků