| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz
| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz
| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz
| Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Zdroj: Mercedes-Benz
19
Fotogalerie

Vrcholný Mercedes-AMG GT přijel do Česka. Hybridních 816 koní si cení na 5,7 milionu

Taky monstrózně výkonnému kupéčku lze zajistit trochu praktičnosti. Volitelně může mít stále zadní sedačky.

Po uvedení roadsteru SL ve stejné specifikaci už míří do prodeje v Česku také vrcholné kupé AMG GT 63 S E Performance. Se složitým označením přichází pod kapotu sporťáku v podstatě supersportovní plug-in hybridní ústrojí, které automobilka v konfigurátoru úsměvně označuje štítky „Nejvyšší výkon“ a zároveň „Nejnižší spotřeba“.

Za absolutní vrchol v ceníku německého GT dáte minimálně 5.664.010 Kč (pro srovnání roadster SL začíná v této specifikaci na 5.939.890 Kč). Konkrétně tyto peníze zajistí kombinaci čtyřlitrového twin-turbo V8 (612 k/450 kW), elektromotoru na zadní nápravě (150 kW) a baterie (6,1 kWh) pro systémový výkon 816 koní (600 kW) a točivý moment 1420 Nm.

Z nuly na 100 km/h akceleruje plug-in hybridní GT za 2,8 sekundy a pokračuje na maximální rychlost až 320 km/h. Dojezd čistě na elektřinu na vzdálenost 13 km sice není prodejním tahákem, na občasné popojíždění v koloně ale stačit bude. To vše pak Mercedes podtrhuje kombinovanou spotřebou paliva 8,2 l/100km.

Kromě standardní devítistupňové převodovky AMG Speedshift a pohonu všech kol si nicméně plug-in hybridní GT započítává do ceny i podvozek AMG Active Ride Control s poloaktivní stabilizací, aktivní natáčení kol zadní nápravy nebo větší karbon-keramické brzdy. Jinak v této cenové úrovni nechybí ani vyhřívaný multifunkční volant potažený kůží nappa nebo slušný balík asistenčních a bezpečnostních systémů včetně aktivního parkovacího asistentu.

Blízko k šestimiliónové hranici se samozřejmě není u Mercedesu těžké dostat řadou příplatků. GT lze dodatečně vybavit zadními sedadly se sklopnými opěradly (48.400 Kč), panoramatickou střechou (27.225 Kč) či systémem přizvednutí přední nápravy (54.450 Kč). Mezi nejdražší příplatky ale patří kovaná AMG kola (116.462 Kč), prémiový 3D audiosystém Burmester (112.228 Kč) nebo balíček vyšperkovaného interiéru z programu Manufaktur (294.938 Kč), ve kterém nechybí čalounění nappa kůží v exkluzivních odstínech nebo koberečky s hustým vlasem.

AMG

Společnost AMG byla založena v roce 1967 jako motorárna a poté pokračovala jako nezávislý úpravce. Zkratka AMG je složená ze jmen zakladatelů a rodného města prvního z nich - Aufrecht, Melcher, Großaspach.

V současnosti je AMG výrobcem sportovních derivátů vozů Mercedes-Benz, ale i zcela vlastních strojů jako třeba AMG One.

Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB

Doporučujeme

Články odjinud