Vrcholné Porsche Panamera přijíždí: Turbo S E-Hybrid má rovných 700 koní a 870 N.m!

Po nedávné modernizaci Panamery se již ukazuje také její vrcholná plug-in hybridní verze, které výkon v žádném případě nechybí.

Modernizované Porsche Panamera představila německá značka na konci srpna, a to hned s pohledem na silnou variantu Turbo S, nižší GTS a elektrifikované 4S E-Hybrid. Dle předpokladů ale Porsche dále vyplňuje svou nabídku, takže nyní už přichází i naprostý vrchol nabídky ve formě plug-in hybridu Turbo S E-Hybrid. Ten dosavadní Turbo S (630 k/463 kW, 820 N.m) převyšuje s výkonem rovných 700 koní (514 kW) a točivým momentem 870 N.m.

Turbo S E-Hybrid kombinuje čtyřlitrový twin-turbo V8, elektromotor integrovaný do skříně převodovky PDK a větší baterii o kapacitě 17,9 kWh (dříve 14,1 kWh). Na 100 km/h tak novinka akceleruje za 3,2 sekundy (vůči předchůdci o 0,2 s rychleji), zatímco maximálně dosáhne rychlosti 315 km/h (o 5 km/h více). Dojezd v čistě elektrickém režimu čítá 50 km (WLTP).

Porsche 911 Turbo říznuté kyberpunkem můžete řídit i z obýváku. Přesvědčte se

Porsche 911 Turbo říznuté kyberpunkem můžete řídit i z obýváku. Přesvědčte se

Nakonec však Porsche nabízí už celkem tři plug-in hybridní varianty Panamery, jelikož k dříve představenému 4S E-Hybrid (560 k/412 kW) se teď řadí i výchozí verze 4 E-Hybrid, která spojuje elektromotor s 2,9litrovým twin-turbo V6 pro systémový výkon 462 koní (340 kW). Akcelerace z 0-100 km/h zde trvá 4,4 sekundy, maximálně lze dosáhnout 280 km/h a elektrický dojezd čítá až 56 km (WLTP).

Mimo hybridy pak Porsche vyplňuje nabídku i konvenčně poháněnou Panamerou 4S, jejíž 2,9litrový twin-turbo V6 produkuje 440 koní (324 kW). 4S se dostane s balíčkem Sport Chrono na stovku za 4,1 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 295 km/h. Všechny nově představené varianty Panamery jsou dále dostupné i v prodloužené karoserii Executive a praktičtějším kombi Sport Turismo.

Porsche uvádí automat PDK i pro Cayman GT4. Ani Spyder a GTS 4.0 nepřijdou zkrátka

Porsche uvádí automat PDK i pro Cayman GT4. Ani Spyder a GTS 4.0 nepřijdou zkrátka

Dříve představená vylepšení v rámci modernizace se pochopitelně objevují také u nových variant, přičemž vrcholné Turbo S E-Hybrid dostává standardně i kompletní technologickou výbavu ve formě adaptivního podvozku, aktivních stabilizátorů, schopnějšího systému vektorování točivého momentu, natáčení kol zadní nápravy, variabilního posilovače řízení nebo karbon-keramických brzd.

U dealerů budou nové verze Panamery dostupné od prosince letošního roku. Prozatím známe německé cenovky, kdy 4 E-Hybrid začíná na částce 110.369 eur (asi 3 milion korun), 4S od ceny 115.241 eur (asi 3,15 milionu korun) a Turbo S E-Hybrid startuje na 185.537 eur (asi 5,06 milionu korun).

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 59 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků