Vrcholné Audi RS Q8 opět spatřeno na Ringu. Stane se nejsilnějším Audi v nabídce?

Práce na nejvýkonnější verzi SUV Audi Q8 stále pokračují. Nové RS Q8 bylo znovu zachyceno při testech na Severní smyčce Nürburgringu.

Žebříček výkonnostních verzí Audi Q8 bude už zanedlouho kompletní. Nedávno nám automobilka oficiálně představila SQ8, které dostalo pod kapotou vznětový osmiválec o výkonu 320 kW (435 koní). Na řadu však ještě přijde vrcholné RS Q8, jehož částečně maskovaný prototyp byl opět natočen při najíždění testovacích kilometrů na Nordschleife.

S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Jelikož se na německém okruhu maskované RS Q8 prohánělo už takřka před rokem, je velmi pravděpodobné, že odhalení novinky už není příliš daleko. Maskování pak zahaluje agresivnější bodykit, bez něhož se správné RS neobejde. Nepochybně ale exteriér ostrého SUV doladí i snížený podvozek a nová litá kola.

U RS Q8 se rovněž počítá s osmiválcem pod kapotou, samozřejmě ale benzinovým. Přestože ale některé zdroje dříve uváděly nasazení dvakrát přeplňovaného čtyřlitrového V8, který v současnosti najdete třeba v Lamborghini Urus, stále představitelnější cestou RS Q8 se v případě dnešního směřování Audi jeví i elektrifikace.

Audi R8 po faceliftu má české ceny. Pořád je nejdostupnější superauto v ČR

Audi R8 po faceliftu má české ceny. Pořád je nejdostupnější superauto v ČR

Z koncernového skladu by tedy Audi nasadilo do SUV hybridní jednotku původem z Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný V8 je tak doplněn o elektromotor a systémový výkon zde čítá 500 kW (680 koní) a 850 N.m točivého momentu. Pochopitelně ve spojení s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou.

Zda dojde na podladění hybridní jednotky ve prospěch Lamborghini Urus jakožto krále koncernových SUV, to je zatím otázkou. I kdyby však Audi vyrovnalo svůj výkon na 478 kW (650 koní) jako v případě Lamborghini, stále by RS Q8 v nabídce automobilky reprezentovalo vůbec nejvýkonnější model. Dokonce převyšující supersport R8 V10 Performance o výkonu 456 kW (620 koní).

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 178 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků