Vrcholné Audi RS Q8 opět spatřeno na Ringu. Stane se nejsilnějším Audi v nabídce?

Práce na nejvýkonnější verzi SUV Audi Q8 stále pokračují. Nové RS Q8 bylo znovu zachyceno při testech na Severní smyčce Nürburgringu.

Žebříček výkonnostních verzí Audi Q8 bude už zanedlouho kompletní. Nedávno nám automobilka oficiálně představila SQ8, které dostalo pod kapotou vznětový osmiválec o výkonu 320 kW (435 koní). Na řadu však ještě přijde vrcholné RS Q8, jehož částečně maskovaný prototyp byl opět natočen při najíždění testovacích kilometrů na Nordschleife.

S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Jelikož se na německém okruhu maskované RS Q8 prohánělo už takřka před rokem, je velmi pravděpodobné, že odhalení novinky už není příliš daleko. Maskování pak zahaluje agresivnější bodykit, bez něhož se správné RS neobejde. Nepochybně ale exteriér ostrého SUV doladí i snížený podvozek a nová litá kola.

U RS Q8 se rovněž počítá s osmiválcem pod kapotou, samozřejmě ale benzinovým. Přestože ale některé zdroje dříve uváděly nasazení dvakrát přeplňovaného čtyřlitrového V8, který v současnosti najdete třeba v Lamborghini Urus, stále představitelnější cestou RS Q8 se v případě dnešního směřování Audi jeví i elektrifikace.

Audi R8 po faceliftu má české ceny. Pořád je nejdostupnější superauto v ČR

Audi R8 po faceliftu má české ceny. Pořád je nejdostupnější superauto v ČR

Z koncernového skladu by tedy Audi nasadilo do SUV hybridní jednotku původem z Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný V8 je tak doplněn o elektromotor a systémový výkon zde čítá 500 kW (680 koní) a 850 N.m točivého momentu. Pochopitelně ve spojení s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou.

Zda dojde na podladění hybridní jednotky ve prospěch Lamborghini Urus jakožto krále koncernových SUV, to je zatím otázkou. I kdyby však Audi vyrovnalo svůj výkon na 478 kW (650 koní) jako v případě Lamborghini, stále by RS Q8 v nabídce automobilky reprezentovalo vůbec nejvýkonnější model. Dokonce převyšující supersport R8 V10 Performance o výkonu 456 kW (620 koní).

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků