Vrcholná verze Méganu R.S. odhalena! Trophy může stále být i s manuálem

Renault Sport představuje třetí, nejdrsnější verzi Méganu R.S. Má lepší turbodmychadlo, designově se drží zpátky.

Nový Mégane R.S. budí hodně pozornosti, a to především díky svým povedeným předchůdcům. Navíc vůbec poprvé přináší natáčení zadních kol či dvouspojkovou převodovku. Rozšiřuje se tak masám, nejdrsnější verze Trophy má být však přímo určena i náročným okruhovým nadšencům.

Stejně jako v minulé generaci se jedná o třetí variantu. Se stupni Sport, Cup a právě Trophy se postupně zvyšuje tuhost odpružení, zvětšují se brzdy a tak dále. U Trophy se zvyšuje i výkon přeplňované osmnáctistovky, a sice na rovných 300 koňských sil, což představuje nárůst o 20 koní. Dosaženo toho bylo především díky novému turbodmychadlu s keramickým kuličkovým ložiskem a novému výfuku se dvěma klapkami. V mírném předstihu auto plní normu Euro 6d.

SUV-kupé Renault na reálných fotkách. Bude odpovědí na BMW X4?

SUV-kupé Renault na reálných fotkách. Bude odpovědí na BMW X4?

Zůstává také volba mezi převodovkami. Jen v případě manuálu je limitovaná hodntoa maximálního točivého momentu na 400 Nm, dvouspojková skříň EDC snese překvapivě o 20 newtonmetrů více. Maximální rychlost nyní činí  260 km/h a z nuly na sto zrychlí v případě manuální převodovky za 5,7 sekund.

Podovzek vychází z verze Cup. Má tedy všechny čtyři tlumiče o 25 procent tužší a s hydraulickými dorazy a mezi předními koly je standardně mechanický samosvorný diferenciál Torsen. Natáčení zadní nápravy 4Control zůstává.

S Renaultem Mégane R.S. na okruhu v Mostě: Láska na druhý pohled

S Renaultem Mégane R.S. na okruhu v Mostě: Láska na druhý pohled

Designově se Trophy od standardního provedení neodvazuje. Odlišné jsou devatenáctipalcové disky s červenými doplňky, které šetří dva kilogramy na kolo. Obuté jsou do lepivějších pneumatik Bridgestone Potenza S001. Dalších 1,8 kilogramu úspory náleží ventilovaným kotoučům, předu o průměru 355 milimetrů, složených ze dvou materiálů, a to vše standardně.

Uvnitř v případě Trophy dostanete anatomická sedadla Recaro, ukotvená o 20 mm blíže k zemi. Verze Trophy však údajně nemá být posledním slovem. Podle spekulací se pracuje na ještě ostřejším provedení Trophy-R, které má vyzvat Hondu Civic Type-R do boje o Severní smyčku Nürburgringu.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo, zastoupeny budou nanejvýš lokálními dealery. Novinkou budou přidružené výstavy Mondial de la Moto a Mondial de la Mobilité.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října, od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie Ceed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 Aircross • Renault Clio • Suzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků