Vrcholná verze Méganu R.S. odhalena! Trophy může stále být i s manuálem

Renault Sport představuje třetí, nejdrsnější verzi Méganu R.S. Má lepší turbodmychadlo, designově se drží zpátky.

Nový Mégane R.S. budí hodně pozornosti, a to především díky svým povedeným předchůdcům. Navíc vůbec poprvé přináší natáčení zadních kol či dvouspojkovou převodovku. Rozšiřuje se tak masám, nejdrsnější verze Trophy má být však přímo určena i náročným okruhovým nadšencům.

Stejně jako v minulé generaci se jedná o třetí variantu. Se stupni Sport, Cup a právě Trophy se postupně zvyšuje tuhost odpružení, zvětšují se brzdy a tak dále. U Trophy se zvyšuje i výkon přeplňované osmnáctistovky, a sice na rovných 300 koňských sil, což představuje nárůst o 20 koní. Dosaženo toho bylo především díky novému turbodmychadlu s keramickým kuličkovým ložiskem a novému výfuku se dvěma klapkami. V mírném předstihu auto plní normu Euro 6d.

SUV-kupé Renault na reálných fotkách. Bude odpovědí na BMW X4?

SUV-kupé Renault na reálných fotkách. Bude odpovědí na BMW X4?

Zůstává také volba mezi převodovkami. Jen v případě manuálu je limitovaná hodntoa maximálního točivého momentu na 400 Nm, dvouspojková skříň EDC snese překvapivě o 20 newtonmetrů více. Maximální rychlost nyní činí  260 km/h a z nuly na sto zrychlí v případě manuální převodovky za 5,7 sekund.

Podovzek vychází z verze Cup. Má tedy všechny čtyři tlumiče o 25 procent tužší a s hydraulickými dorazy a mezi předními koly je standardně mechanický samosvorný diferenciál Torsen. Natáčení zadní nápravy 4Control zůstává.

S Renaultem Mégane R.S. na okruhu v Mostě: Láska na druhý pohled

S Renaultem Mégane R.S. na okruhu v Mostě: Láska na druhý pohled

Designově se Trophy od standardního provedení neodvazuje. Odlišné jsou devatenáctipalcové disky s červenými doplňky, které šetří dva kilogramy na kolo. Obuté jsou do lepivějších pneumatik Bridgestone Potenza S001. Dalších 1,8 kilogramu úspory náleží ventilovaným kotoučům, předu o průměru 355 milimetrů, složených ze dvou materiálů, a to vše standardně.

Uvnitř v případě Trophy dostanete anatomická sedadla Recaro, ukotvená o 20 mm blíže k zemi. Verze Trophy však údajně nemá být posledním slovem. Podle spekulací se pracuje na ještě ostřejším provedení Trophy-R, které má vyzvat Hondu Civic Type-R do boje o Severní smyčku Nürburgringu.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 14 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků