Vrchol mezinárodní spolupráce: Do aukce putuje speciální Nash-Healey

Nad netradičními klasikami v aukcích se můžeme rozplývat do nekonečna. Tentokrát hledá nového majitele unikátní Nash-Healey, na jehož vzniku se v 50. letech podílely hned tři společnosti, vždy z jiné části světa.

Ani v minulosti nebyla spolupráce několika výrobců na tvorbě jediného automobilu ničím překvapivým. Navíc, když vezmeme v potaz existenci tradičních karosáren, které na holé podvozky vyráběly speciální karoserie na přání zákazníka. V 50. letech minulého století byl stylovým výsledkem přímo mezinárodního projektu například i Nash-Healey Le Mans Coupe.

Elegantní kupé z roku 1953 bylo společným výtvorem americké značky Nash Motors, britského Healey a nakonec také italské karosárny Pininfarina. Když model rozdělíme na části, motor pocházel z amerického Wisconsinu, šasi z britského Warwicku a karoserii samozřejmě obstaralo známé designové studio v Turíně.

Jedno z dvaceti Lamborghini Murciélago v edici Versace je na prodej

Jedno z dvaceti Lamborghini Murciélago v edici Versace je na prodej

Jeden z dochovaných exemplářů Le Mans Coupe se teď koneckonců objeví v aukci společnosti Mecum v Dallasu. Jde přitom o opravdovou vzácnost, modelu bylo totiž vyrobeno pouhých 506 kusů, přičemž tato speciální varianta s dodatkem Le Mans oslavovala pódiové umístění obou značek ve vytrvalostním závodě v roce 1952.

Zmíněný motor od značky Nash je řadovým šestiválcem Dual Jetfire o objemu 4,1 litru s rozvodem OHV, hliníkovou hlavou a dvojitými karburátory. Výkonem se pohyboval okolo 104 kW (142 koní) a 312 Nm točivého momentu. Maximální rychlost vozu byla udávaných 178 km/h. Karoserie od Pininfariny byla vyrobena ručně, jak byste očekávali, a dostala kapotu i víko kufru z hliníku.

Na letošní přehlídce v Pebble Beach zvítězili i Češi. Přijeli skutečnou raritou

Na letošní přehlídce v Pebble Beach zvítězili i Češi. Přijeli skutečnou raritou

Elegantně navržené karoserii nemohla v roce 1953 odolat ani porota mezinárodní soutěže automobilové krásy Concours d’Elegance. Le Mans Coupe si tehdy za svou krásu odneslo první cenu. Dochovaný kus pak vypadá ve skvělém stavu. Za svých 65 let existence najel celkem 54.502 kilometrů.

Mecum nezveřejňuje odhadovanou cenu této klasiky. V uplynulých letech se však pár exemplářů na prodej již objevilo. Hodnotu modelu byste možná čekali o něco vyšší, jelikož ale není Nash-Healey tak známým jménem na poli klasických vozů, za perfektně zachovalé výstavní kusy prodejci obvykle požadovali okolo 110.000 dolarů. V přepočtu tedy asi 2,4 milionu korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 137 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků