Vrchol mezinárodní spolupráce: Do aukce putuje speciální Nash-Healey

Nad netradičními klasikami v aukcích se můžeme rozplývat do nekonečna. Tentokrát hledá nového majitele unikátní Nash-Healey, na jehož vzniku se v 50. letech podílely hned tři společnosti, vždy z jiné části světa.

Ani v minulosti nebyla spolupráce několika výrobců na tvorbě jediného automobilu ničím překvapivým. Navíc, když vezmeme v potaz existenci tradičních karosáren, které na holé podvozky vyráběly speciální karoserie na přání zákazníka. V 50. letech minulého století byl stylovým výsledkem přímo mezinárodního projektu například i Nash-Healey Le Mans Coupe.

Elegantní kupé z roku 1953 bylo společným výtvorem americké značky Nash Motors, britského Healey a nakonec také italské karosárny Pininfarina. Když model rozdělíme na části, motor pocházel z amerického Wisconsinu, šasi z britského Warwicku a karoserii samozřejmě obstaralo známé designové studio v Turíně.

Jedno z dvaceti Lamborghini Murciélago v edici Versace je na prodej

Jedno z dvaceti Lamborghini Murciélago v edici Versace je na prodej

Jeden z dochovaných exemplářů Le Mans Coupe se teď koneckonců objeví v aukci společnosti Mecum v Dallasu. Jde přitom o opravdovou vzácnost, modelu bylo totiž vyrobeno pouhých 506 kusů, přičemž tato speciální varianta s dodatkem Le Mans oslavovala pódiové umístění obou značek ve vytrvalostním závodě v roce 1952.

Zmíněný motor od značky Nash je řadovým šestiválcem Dual Jetfire o objemu 4,1 litru s rozvodem OHV, hliníkovou hlavou a dvojitými karburátory. Výkonem se pohyboval okolo 104 kW (142 koní) a 312 Nm točivého momentu. Maximální rychlost vozu byla udávaných 178 km/h. Karoserie od Pininfariny byla vyrobena ručně, jak byste očekávali, a dostala kapotu i víko kufru z hliníku.

Na letošní přehlídce v Pebble Beach zvítězili i Češi. Přijeli skutečnou raritou

Na letošní přehlídce v Pebble Beach zvítězili i Češi. Přijeli skutečnou raritou

Elegantně navržené karoserii nemohla v roce 1953 odolat ani porota mezinárodní soutěže automobilové krásy Concours d’Elegance. Le Mans Coupe si tehdy za svou krásu odneslo první cenu. Dochovaný kus pak vypadá ve skvělém stavu. Za svých 65 let existence najel celkem 54.502 kilometrů.

Mecum nezveřejňuje odhadovanou cenu této klasiky. V uplynulých letech se však pár exemplářů na prodej již objevilo. Hodnotu modelu byste možná čekali o něco vyšší, jelikož ale není Nash-Healey tak známým jménem na poli klasických vozů, za perfektně zachovalé výstavní kusy prodejci obvykle požadovali okolo 110.000 dolarů. V přepočtu tedy asi 2,4 milionu korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

dnes | Milan Lažanský
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků