Vrchol luxusu moderněji: Rolls-Royce oficiálně představuje nový Phantom

Britská automobilka představuje svou vlajkovou loď. Vypadá podobně, jako předchůdce, ale stojí na nové platformě.

Design již osmé generace Rolls-Royce Phantom je velmi podobný předchůdci. Především zboku je nesnadné jej od něj odlišit. Sedmá generace se vryla do paměti všem automobilovým nadšencům, vždyť se vyráběla dlouhých 14 let. Největším poznávacím znamením tak budou moderněji tvarované světlomety s laserovou technologií. Ty jsou prý nejpokročilejší na světě, s dosvitem přes 600 metrů.

Nový Phantom je o 8 milimetrů vyšší o 29 širší a také o 77 milimetrů kratší než předchůdce. To nejpodstatnější je ale očím pozorovatele skryto. Phantom nyní stojí na zcela nové hliníkové platformě. Tu zdědí všechny budoucí modely automobilky z Goodwoodu, včetně SUV Cullinan. Hliník z něj však rozhodně žádného drobka nedělá. V prodloužené variantě při délce šesti metrů stojí v kolonce pohotovostní hmotnosti 2,7 tuny. To je v podstatě stejně, jako předchůdce. Na vině je větší množství těžší výbavy.

Příběh barevného Rolls-Royce Johna Lennona se nyní krásně uzavírá

Příběh barevného Rolls-Royce Johna Lennona se nyní krásně uzavírá

Nově je vůz osazen 48V architekturou elektrické soustavy. Díky ní může být vzduchové odpružení spolupracující s kamerou, která snímá nerovnosti, ještě progresivnější. K manévrovatelnosti nově přispěje řízení zadních kol.

Staromilce potěší pohonné ústrojí tak napůl. Volba motoru vlastně koresponduje se stylem celého vozu. V Goodwoodu ponechali tradiční koncepci V12 a zdvihový objem 6,75 litru. Jednotka byla ale zmodernizována a nyní ji pomáhá pár turbodmychadel. Výsledkem je 563 koňských sil a 900 Nm maximálního točivého momentu. Z nuly na stovku zrychlí tento palác na kolech za 5,3 sekund.

V Británii připravili policejní Rolls-Royce. Ovšem pouze na ukázku

V Británii připravili policejní Rolls-Royce. Ovšem pouze na ukázku

Uvnitř poznáváme předchůdce snad nejvíce, což ale rozhodně není výtkou. Zástupci automobilky slibují dokonalou izolaci posádky od okolí. Jestli bylo skutečně cokoli z kultivovanosti předchůdce ještě vylepšeno, nemáme důvod tomu nevěřit. Zadní dveře se opět otevírají proti směru jízdy. Nově je lze elektricky otevírat i zvenčí.

Nový je infotainment o velikosti 12,3 palců, který je opět možné ovládat výklopným ovladačem na středové opěrce ve stylu "neříkej mi iDrive". Vnitřní obložení může být nově vytisknuto ve 3D tiskárně. Maximální úroveň personalizace je samozřejmostí.

Prohlédněte si novinku v obsáhlé fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků