Vrchol luxusu moderněji: Rolls-Royce oficiálně představuje nový Phantom

Britská automobilka představuje svou vlajkovou loď. Vypadá podobně, jako předchůdce, ale stojí na nové platformě.

Design již osmé generace Rolls-Royce Phantom je velmi podobný předchůdci. Především zboku je nesnadné jej od něj odlišit. Sedmá generace se vryla do paměti všem automobilovým nadšencům, vždyť se vyráběla dlouhých 14 let. Největším poznávacím znamením tak budou moderněji tvarované světlomety s laserovou technologií. Ty jsou prý nejpokročilejší na světě, s dosvitem přes 600 metrů.

Nový Phantom je o 8 milimetrů vyšší o 29 širší a také o 77 milimetrů kratší než předchůdce. To nejpodstatnější je ale očím pozorovatele skryto. Phantom nyní stojí na zcela nové hliníkové platformě. Tu zdědí všechny budoucí modely automobilky z Goodwoodu, včetně SUV Cullinan. Hliník z něj však rozhodně žádného drobka nedělá. V prodloužené variantě při délce šesti metrů stojí v kolonce pohotovostní hmotnosti 2,7 tuny. To je v podstatě stejně, jako předchůdce. Na vině je větší množství těžší výbavy.

Příběh barevného Rolls-Royce Johna Lennona se nyní krásně uzavírá

Příběh barevného Rolls-Royce Johna Lennona se nyní krásně uzavírá

Nově je vůz osazen 48V architekturou elektrické soustavy. Díky ní může být vzduchové odpružení spolupracující s kamerou, která snímá nerovnosti, ještě progresivnější. K manévrovatelnosti nově přispěje řízení zadních kol.

Staromilce potěší pohonné ústrojí tak napůl. Volba motoru vlastně koresponduje se stylem celého vozu. V Goodwoodu ponechali tradiční koncepci V12 a zdvihový objem 6,75 litru. Jednotka byla ale zmodernizována a nyní ji pomáhá pár turbodmychadel. Výsledkem je 563 koňských sil a 900 Nm maximálního točivého momentu. Z nuly na stovku zrychlí tento palác na kolech za 5,3 sekund.

V Británii připravili policejní Rolls-Royce. Ovšem pouze na ukázku

V Británii připravili policejní Rolls-Royce. Ovšem pouze na ukázku

Uvnitř poznáváme předchůdce snad nejvíce, což ale rozhodně není výtkou. Zástupci automobilky slibují dokonalou izolaci posádky od okolí. Jestli bylo skutečně cokoli z kultivovanosti předchůdce ještě vylepšeno, nemáme důvod tomu nevěřit. Zadní dveře se opět otevírají proti směru jízdy. Nově je lze elektricky otevírat i zvenčí.

Nový je infotainment o velikosti 12,3 palců, který je opět možné ovládat výklopným ovladačem na středové opěrce ve stylu "neříkej mi iDrive". Vnitřní obložení může být nově vytisknuto ve 3D tiskárně. Maximální úroveň personalizace je samozřejmostí.

Prohlédněte si novinku v obsáhlé fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 35 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků