Vrchol luxusu moderněji: Rolls-Royce oficiálně představuje nový Phantom

Britská automobilka představuje svou vlajkovou loď. Vypadá podobně, jako předchůdce, ale stojí na nové platformě.

Design již osmé generace Rolls-Royce Phantom je velmi podobný předchůdci. Především zboku je nesnadné jej od něj odlišit. Sedmá generace se vryla do paměti všem automobilovým nadšencům, vždyť se vyráběla dlouhých 14 let. Největším poznávacím znamením tak budou moderněji tvarované světlomety s laserovou technologií. Ty jsou prý nejpokročilejší na světě, s dosvitem přes 600 metrů.

Nový Phantom je o 8 milimetrů vyšší o 29 širší a také o 77 milimetrů kratší než předchůdce. To nejpodstatnější je ale očím pozorovatele skryto. Phantom nyní stojí na zcela nové hliníkové platformě. Tu zdědí všechny budoucí modely automobilky z Goodwoodu, včetně SUV Cullinan. Hliník z něj však rozhodně žádného drobka nedělá. V prodloužené variantě při délce šesti metrů stojí v kolonce pohotovostní hmotnosti 2,7 tuny. To je v podstatě stejně, jako předchůdce. Na vině je větší množství těžší výbavy.

Příběh barevného Rolls-Royce Johna Lennona se nyní krásně uzavírá

Příběh barevného Rolls-Royce Johna Lennona se nyní krásně uzavírá

Nově je vůz osazen 48V architekturou elektrické soustavy. Díky ní může být vzduchové odpružení spolupracující s kamerou, která snímá nerovnosti, ještě progresivnější. K manévrovatelnosti nově přispěje řízení zadních kol.

Staromilce potěší pohonné ústrojí tak napůl. Volba motoru vlastně koresponduje se stylem celého vozu. V Goodwoodu ponechali tradiční koncepci V12 a zdvihový objem 6,75 litru. Jednotka byla ale zmodernizována a nyní ji pomáhá pár turbodmychadel. Výsledkem je 563 koňských sil a 900 Nm maximálního točivého momentu. Z nuly na stovku zrychlí tento palác na kolech za 5,3 sekund.

V Británii připravili policejní Rolls-Royce. Ovšem pouze na ukázku

V Británii připravili policejní Rolls-Royce. Ovšem pouze na ukázku

Uvnitř poznáváme předchůdce snad nejvíce, což ale rozhodně není výtkou. Zástupci automobilky slibují dokonalou izolaci posádky od okolí. Jestli bylo skutečně cokoli z kultivovanosti předchůdce ještě vylepšeno, nemáme důvod tomu nevěřit. Zadní dveře se opět otevírají proti směru jízdy. Nově je lze elektricky otevírat i zvenčí.

Nový je infotainment o velikosti 12,3 palců, který je opět možné ovládat výklopným ovladačem na středové opěrce ve stylu "neříkej mi iDrive". Vnitřní obložení může být nově vytisknuto ve 3D tiskárně. Maximální úroveň personalizace je samozřejmostí.

Prohlédněte si novinku v obsáhlé fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků