Vratislav Kulhánek: Škoda bude vyrábět jen levná auta

Zdá se, že domácí automobilka Škoda Auto opět narazila kosou na kámen. V páteční MF DNES vyšel rozhovor s šéfem Škodovky Vratislavem Kulhánkem. Výroky managementu koncernu Volkswagen o budoucnosti výrobní strategie Škody, které v minulých dnech vyvolaly vášnivou diskusi, zřejmě moc daleko od pravdy nebudou.

Pokud byly pro Škodu dříve vzorem značky jako Rover a Volvo, dnes by se mělo dle Vratislava Kulhánka jít „níž“, a to ke konkurenci typu Hyundai, Fiat, Ford či Opel. Fabia je svou výbavou i technickou konstrukcí předimenzovaná, v budoucnosti by se to mělo řešit jejím „ochuzením“. Poté se bude vyrábět jen s nejnutnějšími bezpečnostními a ekologickými prvky, čímž by se měla stát konkurencí hlavně pro Huyndai Getz. Cena však zůstane.

Škoda by se měla začít orientovat na trhy střední a východní Evropy. V západní Evropě totiž poptávka po malých vozech klesá. Základní modelová řada Škody bude v budoucnosti stát na třech vozech. Nikdo ale v současné době neví, které tři vozy to budou. Octavia (nástupce 2004) i Fabia (nástupce 2006 – 2007) pravděpodobně zůstane, nejasná je ale budoucnost Superbu. Místo něj se dle vyjádření V. Kulhánka může klidně začít produkovat malý vůz; ještě menší než Fabia.

Největším problémem je to, že Škoda nesmí konkurovat Volkswagenu. Hlavně v Německu přešlo spoustu zákazníků například z Golfu na Octavii. Proto se naše domácí automobilka stane zřejmě výrobcem levných a technicky nenáročných vozů.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků