Zdá se, že domácí automobilka Škoda Auto opět narazila kosou na kámen. V páteční MF DNES vyšel rozhovor s šéfem Škodovky Vratislavem Kulhánkem. Výroky managementu koncernu Volkswagen o budoucnosti výrobní strategie Škody, které v minulých dnech vyvolaly vášnivou diskusi, zřejmě moc daleko od pravdy nebudou.
Pokud byly pro Škodu dříve vzorem značky jako Rover a Volvo, dnes by se mělo dle Vratislava Kulhánka jít „níž“, a to ke konkurenci typu Hyundai, Fiat, Ford či Opel. Fabia je svou výbavou i technickou konstrukcí předimenzovaná, v budoucnosti by se to mělo řešit jejím „ochuzením“. Poté se bude vyrábět jen s nejnutnějšími bezpečnostními a ekologickými prvky, čímž by se měla stát konkurencí hlavně pro Huyndai Getz. Cena však zůstane.
Škoda by se měla začít orientovat na trhy střední a východní Evropy. V západní Evropě totiž poptávka po malých vozech klesá. Základní modelová řada Škody bude v budoucnosti stát na třech vozech. Nikdo ale v současné době neví, které tři vozy to budou. Octavia (nástupce 2004) i Fabia (nástupce 2006 – 2007) pravděpodobně zůstane, nejasná je ale budoucnost Superbu. Místo něj se dle vyjádření V. Kulhánka může klidně začít produkovat malý vůz; ještě menší než Fabia.
Největším problémem je to, že Škoda nesmí konkurovat Volkswagenu. Hlavně v Německu přešlo spoustu zákazníků například z Golfu na Octavii. Proto se naše domácí automobilka stane zřejmě výrobcem levných a technicky nenáročných vozů.