Vratislav Kulhánek: Škoda bude vyrábět jen levná auta

Zdá se, že domácí automobilka Škoda Auto opět narazila kosou na kámen. V páteční MF DNES vyšel rozhovor s šéfem Škodovky Vratislavem Kulhánkem. Výroky managementu koncernu Volkswagen o budoucnosti výrobní strategie Škody, které v minulých dnech vyvolaly vášnivou diskusi, zřejmě moc daleko od pravdy nebudou.

Pokud byly pro Škodu dříve vzorem značky jako Rover a Volvo, dnes by se mělo dle Vratislava Kulhánka jít „níž“, a to ke konkurenci typu Hyundai, Fiat, Ford či Opel. Fabia je svou výbavou i technickou konstrukcí předimenzovaná, v budoucnosti by se to mělo řešit jejím „ochuzením“. Poté se bude vyrábět jen s nejnutnějšími bezpečnostními a ekologickými prvky, čímž by se měla stát konkurencí hlavně pro Huyndai Getz. Cena však zůstane.

Škoda by se měla začít orientovat na trhy střední a východní Evropy. V západní Evropě totiž poptávka po malých vozech klesá. Základní modelová řada Škody bude v budoucnosti stát na třech vozech. Nikdo ale v současné době neví, které tři vozy to budou. Octavia (nástupce 2004) i Fabia (nástupce 2006 – 2007) pravděpodobně zůstane, nejasná je ale budoucnost Superbu. Místo něj se dle vyjádření V. Kulhánka může klidně začít produkovat malý vůz; ještě menší než Fabia.

Největším problémem je to, že Škoda nesmí konkurovat Volkswagenu. Hlavně v Německu přešlo spoustu zákazníků například z Golfu na Octavii. Proto se naše domácí automobilka stane zřejmě výrobcem levných a technicky nenáročných vozů.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků