Vrátí se Mitsubishi Lancer Evolution? Pomoci by mohl příští Renault Megane R.S.

Samotné vedení automobilky Mitsubishi po svém klenotu truchlí. K oznámení nové generace je tak teď potřeba jen trochu toho štěstíčka.

Snad není člověka, který by se slzou v oku nevzpomínal na ukončení výroby Mitsubishi Lancer Evolution. První generace přišla v roce 1992 a za dobu svého působení na trhu si okolo sebe vytvořila obrovskou komunitu fanoušků. Stejně jako Subaru WRX STI.

Mitsubishi dává sbohem Lanceru. Na rozloučenou připraví limitovanou edici

Mitsubishi dává sbohem Lanceru. Na rozloučenou připraví limitovanou edici

Nešlo jen o působení v rallye, ale i o každodenní používání, kdy japonský sedan dokázal zatopit pod kotlem i některým tehdejším mnohem dražším supersportům. Poslední desátá generace dožila konce v roce 2016, bohužel bez přímého nástupce. 

Nyní se ovšem objevila zpráva, že by jedenáctá generace již mohla být na cestě, protože se chce automobilka alespoň částečně navrátit ke svým sportovním kořenům. Celá věc by se mohla povést díky alianci Renault-Nissan-Mitsubishi.

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nová generace je v nedohlednu

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nová generace je v nedohlednu

Nový Lancer Evolution by stál na základech příští generace Renaultu Megane RS. Je tak i možné, že by vývoj obou vozů mohl probíhat současně. Něco podobného se stalo s novou generací Toyoty Supra a BMW Z4. Jak už víme, kromě pár nářků z řad zarytých fanoušků to byl skvělý tah, protože obě auta jsou perfektní.

Návrat ostrého Lanceru by si přálo i vedení automobilky. Snad se tedy celá věc někam posune a nezůstane to jen u nepotvrzených informací. Ale i ty teď mají pro některé cenu zlata. Vadilo by vám, kdyby nová generace Eva sdílela techniku s Meganem R.S.?

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků