Vrátí se Mitsubishi Lancer Evolution? Pomoci by mohl příští Renault Megane R.S.

Samotné vedení automobilky Mitsubishi po svém klenotu truchlí. K oznámení nové generace je tak teď potřeba jen trochu toho štěstíčka.

Snad není člověka, který by se slzou v oku nevzpomínal na ukončení výroby Mitsubishi Lancer Evolution. První generace přišla v roce 1992 a za dobu svého působení na trhu si okolo sebe vytvořila obrovskou komunitu fanoušků. Stejně jako Subaru WRX STI.

Mitsubishi dává sbohem Lanceru. Na rozloučenou připraví limitovanou edici

Mitsubishi dává sbohem Lanceru. Na rozloučenou připraví limitovanou edici

Nešlo jen o působení v rallye, ale i o každodenní používání, kdy japonský sedan dokázal zatopit pod kotlem i některým tehdejším mnohem dražším supersportům. Poslední desátá generace dožila konce v roce 2016, bohužel bez přímého nástupce. 

Nyní se ovšem objevila zpráva, že by jedenáctá generace již mohla být na cestě, protože se chce automobilka alespoň částečně navrátit ke svým sportovním kořenům. Celá věc by se mohla povést díky alianci Renault-Nissan-Mitsubishi.

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nová generace je v nedohlednu

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nová generace je v nedohlednu

Nový Lancer Evolution by stál na základech příští generace Renaultu Megane RS. Je tak i možné, že by vývoj obou vozů mohl probíhat současně. Něco podobného se stalo s novou generací Toyoty Supra a BMW Z4. Jak už víme, kromě pár nářků z řad zarytých fanoušků to byl skvělý tah, protože obě auta jsou perfektní.

Návrat ostrého Lanceru by si přálo i vedení automobilky. Snad se tedy celá věc někam posune a nezůstane to jen u nepotvrzených informací. Ale i ty teď mají pro některé cenu zlata. Vadilo by vám, kdyby nová generace Eva sdílela techniku s Meganem R.S.?

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 48 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků