Vrátí se legendární Mitsubishi Evo? Akcionáři jsou určitě pro, ale počkáme si dlouho

Nástupce sportovní legendy si žádají i akcionáři japonské automobilky. Mohl by vzniknout, pokud se značce bude dařit na zcela opačném spektru nabídky.

Bezpočet vítězství na závodních tratích, deset generací, miliony fanoušků po celém světě. Mitsubishi Lancer Evolution vždy patřil k výkladní skříni japonské značky, ostatně kolik automobilek má či mělo skutečné „auto z plakátu?“

Mitsubishi oživí slavnou značku Ralliart. V Evropě se ale radovat nebudeme

Mitsubishi oživí slavnou značku Ralliart. V Evropě se ale radovat nebudeme

Zatím poslední generace skončila v roce 2016, přičemž už v roce 2014 mluvčí automobilky Namie Koketsu oznámila, že se nechystá žádný nástupce s koncepcí benzinem poháněného sedanu a pohonem všech kol. Drobnou nadějí měl být příslib, že Mitsubishi bude zkoumat možnosti výkonných modelů, které budou obsahovat prvky elektrického pohonu.

To ale bylo před sedmi lety, během nichž se situace na trhu hodně změnila. Zatímco Mitsubishi nabídlo elektromobil i-MiEV již v roce 2009 a její Outlander PHEV opanoval první příčky v prodejích plug-in hybridů, automobilka nyní postrádá elektrické vozy, na jejichž vývoj padnou nemalé peníze. V Evropě hodlá využít techniku Renaultu pro dva nové modely v rámci aliance Renault-Nissan-Mitsubishi.

Vrátí se Mitsubishi Lancer Evolution? Pomoci by mohl příští Renault Megane R.S.

Vrátí se Mitsubishi Lancer Evolution? Pomoci by mohl příští Renault Megane R.S.

Cílem značky je plně elektrifikovat svou nabídku do roku 2030, což je dost ambiciozní plán vzhledem k tomu, že momentálně nenabízí ani jeden čistě bateriový vůz. Nejprve tedy bude nutné firmu stabilizovat po stránce financí i nabídky elektromobilů a pak bude čas na hraní si a tudíž i na nové Evo. Otázkou je, kdy se tak stane, a jestli vůbec. Můžeme jen doufat. Návrat legendy si ale přejí i akcionáři.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

včera | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků