Vrátí se duch skupiny B? Auta WRC budou silnější, rychlejší a lehčí

Vrátí se duch skupiny B? Auta WRC budou silnější, rychlejší a lehčí

Asi se nedá tvrdit, že by byly závody WRC nudné. Piloti jedou na hraně možností a z některých záběrů ze soutěží se nejednomu zatočí hlava. Přesto se mají vozy WRC od roku 2017 zrychlit, což má zdramatizovat soutěž a řízení aut má být obtížnější.

Zásadní změnou je úprava karoserie. Vozy WRC budou mít výrazný bodykit, rozšíří se o 55 mm. Zvětší se také zadní křídlo, což má zvýšit přítlak a vrátí se aktivní elektronické diferenciály. Současně se má hmotnost speciálů snížit o 25 kg.

Podívejte se, jak bláznivě Robert Kubica trénuje na rally Monte Carlo

Podívejte se, jak bláznivě Robert Kubica trénuje na rally Monte Carlo

Zásadní změny ale čekají i motory. Zůstanou čtyřválce 1,6 l s přeplňováním, ale dojde k rozšíření restriktoru z 34 na 36 mm, ovšem maximální plnící tlak turba zůstane na hodnotě 2,5 baru. Výkon má ale i tak vzrůst z 300 na asi 380 koní.

Monstra skupiny B, než byla zakázána, dosahovala samozřejmě ještě větších výkonů, ale nevzpomínáme si, kdy by naposledy FIA přišla s radikální změnou designu závodních aut směrem k vyšší rychlosti a dramatičnosti. Něco podobného by bylo potřeba i v současné F1...

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků