Vrátí se duch skupiny B? Auta WRC budou silnější, rychlejší a lehčí

Vrátí se duch skupiny B? Auta WRC budou silnější, rychlejší a lehčí

Asi se nedá tvrdit, že by byly závody WRC nudné. Piloti jedou na hraně možností a z některých záběrů ze soutěží se nejednomu zatočí hlava. Přesto se mají vozy WRC od roku 2017 zrychlit, což má zdramatizovat soutěž a řízení aut má být obtížnější.

Zásadní změnou je úprava karoserie. Vozy WRC budou mít výrazný bodykit, rozšíří se o 55 mm. Zvětší se také zadní křídlo, což má zvýšit přítlak a vrátí se aktivní elektronické diferenciály. Současně se má hmotnost speciálů snížit o 25 kg.

Podívejte se, jak bláznivě Robert Kubica trénuje na rally Monte Carlo

Podívejte se, jak bláznivě Robert Kubica trénuje na rally Monte Carlo

Zásadní změny ale čekají i motory. Zůstanou čtyřválce 1,6 l s přeplňováním, ale dojde k rozšíření restriktoru z 34 na 36 mm, ovšem maximální plnící tlak turba zůstane na hodnotě 2,5 baru. Výkon má ale i tak vzrůst z 300 na asi 380 koní.

Monstra skupiny B, než byla zakázána, dosahovala samozřejmě ještě větších výkonů, ale nevzpomínáme si, kdy by naposledy FIA přišla s radikální změnou designu závodních aut směrem k vyšší rychlosti a dramatičnosti. Něco podobného by bylo potřeba i v současné F1...

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 22 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků