Vrátí se duch skupiny B? Auta WRC budou silnější, rychlejší a lehčí

Vrátí se duch skupiny B? Auta WRC budou silnější, rychlejší a lehčí

Asi se nedá tvrdit, že by byly závody WRC nudné. Piloti jedou na hraně možností a z některých záběrů ze soutěží se nejednomu zatočí hlava. Přesto se mají vozy WRC od roku 2017 zrychlit, což má zdramatizovat soutěž a řízení aut má být obtížnější.

Zásadní změnou je úprava karoserie. Vozy WRC budou mít výrazný bodykit, rozšíří se o 55 mm. Zvětší se také zadní křídlo, což má zvýšit přítlak a vrátí se aktivní elektronické diferenciály. Současně se má hmotnost speciálů snížit o 25 kg.

Podívejte se, jak bláznivě Robert Kubica trénuje na rally Monte Carlo

Podívejte se, jak bláznivě Robert Kubica trénuje na rally Monte Carlo

Zásadní změny ale čekají i motory. Zůstanou čtyřválce 1,6 l s přeplňováním, ale dojde k rozšíření restriktoru z 34 na 36 mm, ovšem maximální plnící tlak turba zůstane na hodnotě 2,5 baru. Výkon má ale i tak vzrůst z 300 na asi 380 koní.

Monstra skupiny B, než byla zakázána, dosahovala samozřejmě ještě větších výkonů, ale nevzpomínáme si, kdy by naposledy FIA přišla s radikální změnou designu závodních aut směrem k vyšší rychlosti a dramatičnosti. Něco podobného by bylo potřeba i v současné F1...

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků