Jednou ze zastávek bylo slovenské letiště, kde Jeremy Clarkson usedl do nedávno zrenovovaného prototypu Škoda 1100 OHC typ 968.

Jednou ze zastávek bylo slovenské letiště, kde Jeremy Clarkson usedl do nedávno zrenovovaného prototypu Škoda 1100 OHC typ 968.

 Zdroj: The Grand Tour

| Zdroj: The Grand Tour

 Zdroj: Praga

| Zdroj: Praga

Tentokrát se speciál nesl v duchu nikdy neabsolvovaného roadtripu v ještě méně očekávatelných autech (Chevrolet SSR, Mitsuoka Le-Seyde, Crosley CC Convertible).

Tentokrát se speciál nesl v duchu nikdy neabsolvovaného roadtripu v ještě méně očekávatelných autech (Chevrolet SSR, Mitsuoka Le-Seyde, Crosley CC Convertible).

 Zdroj: The Grand Tour

| Zdroj: The Grand Tour

Jednou ze zastávek bylo slovenské letiště, kde Jeremy Clarkson usedl do nedávno zrenovovaného prototypu Škoda 1100 OHC typ 968.
 Zdroj: The Grand Tour
8
Fotogalerie

Vozy Tatra hvězdami pořadu The Grand Tour! Původně se mělo natáčet v Ostravě s nejdelší Tatrou na světě

Kdo viděl, tak už dávno ví. Nový díl pořadu The Grand Tour byl také oslavou československého strojírenství.

Druhý díl páté série automobilové show The Grand Tour s názvem Eurocrash stihl pár dní po premiéře posbírat mnoho pozitivních ohlasů. Trochu větší radost než ostatní z toho ale máme v Česku a na Slovensku, protože se v tomto díle objevilo spousta aut z naší produkce. Vedle testu českého supersportu Praga Bohema a představení závodních monopostů Formule Easter to byla i kopřivnická Tatra.

Na obrazovkách se blýskl model Phoenix (třístranný sklápěč 8x8), který se stal součástí závodu ve sprintu. Kolegové totiž chtěli Jamese Maye rozveselit, protože jeho auto Crosley bylo k uzoufání pomalé, takže mu uspořádali drag race s velkými a těžkými vozy, a také jedním cyklistou. To, co vypadalo jako jasná výhra pro Crosley, dopadlo samozřejmě fiaskem a James dojel poslední. Jaké ale bylo pozadí závodu?

Natáčení se uskutečnilo na letišti u slovenských Piešťan. Pro produkci pořadu zajišťovala většinu vozidel Tatra společnost Partner Ipex, která je autorizovaným dealerem této značky. „Je to splněný sen a velká čest, podílet se na produkci tak slavného pořadu, jakým je Grand Tour. Jsme rádi, že jsme měli možnost se tohoto natáčení osobně zúčastnit,“ uvedl Vojtěch Svoboda, obchodní a marketingový ředitel společnosti Partner Ipex.

„Původně bylo plánováno, že se natáčení uskuteční v Ostravě a zapojí se do něj nejdelší Tatra na světě, kterou jsme ve spolupráci s kopřivnickou automobilkou postavili pro společnost Liberty Ostrava. Projekt už byl dokonce v takové fázi, že jsme s producenty řešili trasu závodu v Ostravě, zkoušeli zrychlení vozidla a vše připravovali na natáčení. To se bohužel nakonec z interních důvodů na straně provozovatele vozidla neuskutečnilo. Přesto jsme rádi a děkujeme producentům, že jsme v Grand Tour mohli odprezentovat jak současnou produkci vozidel Tatra, tak historické skvosty této značky,“ dodal Svoboda.

Doporučujeme

Články odjinud