Kdo viděl, tak už dávno ví. Nový díl pořadu The Grand Tour byl také oslavou československého strojírenství.
Druhý díl páté série automobilové show The Grand Tour s názvem Eurocrash stihl pár dní po premiéře posbírat mnoho pozitivních ohlasů. Trochu větší radost než ostatní z toho ale máme v Česku a na Slovensku, protože se v tomto díle objevilo spousta aut z naší produkce. Vedle testu českého supersportu Praga Bohema a představení závodních monopostů Formule Easter to byla i kopřivnická Tatra.
Na obrazovkách se blýskl model Phoenix (třístranný sklápěč 8x8), který se stal součástí závodu ve sprintu. Kolegové totiž chtěli Jamese Maye rozveselit, protože jeho auto Crosley bylo k uzoufání pomalé, takže mu uspořádali drag race s velkými a těžkými vozy, a také jedním cyklistou. To, co vypadalo jako jasná výhra pro Crosley, dopadlo samozřejmě fiaskem a James dojel poslední. Jaké ale bylo pozadí závodu?
Natáčení se uskutečnilo na letišti u slovenských Piešťan. Pro produkci pořadu zajišťovala většinu vozidel Tatra společnost Partner Ipex, která je autorizovaným dealerem této značky. „Je to splněný sen a velká čest, podílet se na produkci tak slavného pořadu, jakým je Grand Tour. Jsme rádi, že jsme měli možnost se tohoto natáčení osobně zúčastnit,“ uvedl Vojtěch Svoboda, obchodní a marketingový ředitel společnosti Partner Ipex.
„Původně bylo plánováno, že se natáčení uskuteční v Ostravě a zapojí se do něj nejdelší Tatra na světě, kterou jsme ve spolupráci s kopřivnickou automobilkou postavili pro společnost Liberty Ostrava. Projekt už byl dokonce v takové fázi, že jsme s producenty řešili trasu závodu v Ostravě, zkoušeli zrychlení vozidla a vše připravovali na natáčení. To se bohužel nakonec z interních důvodů na straně provozovatele vozidla neuskutečnilo. Přesto jsme rádi a děkujeme producentům, že jsme v Grand Tour mohli odprezentovat jak současnou produkci vozidel Tatra, tak historické skvosty této značky,“ dodal Svoboda.