Vozy Škoda vyrobené v Šanghaji již míří k zákazníkům

Velkolepou slavnostní prezentací byl 6. června v Šanghaji zahájen prodej vozů Škoda vyrobených v Číně. Své nové modely Škoda Octavia si již převzali první zákazníci.

Škoda Auto vstupuje na druhý největší automobilový trh světa v době, kdy prodeje nových vozů stále rostou dvojciferným tempem. Za loňský rok se v Číně prodalo více než čtyři miliony nových aut, odhady na letošní rok zní 4,9 mil. Od dvacátého dubna, kdy obchodníci Škoda začali v Číně přijímat objednávky na novou octavii vyrobenou v Šanghaji, již projevilo vážný zájem více než 10 000 budoucích zákazníků značky Škoda.

Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing, při slavnosti v Šanghaji prohlásil: „Čína se stala jedním z klíčových trhů v rámci globální strategie společnosti Škoda Auto a hraje velmi významnou roli v budoucím rozvoji naší značky. Zahájení prodeje modelu Octavia je začátkem nové éry značky Škoda. Octavia získala v Evropě mnoho ocenění, nabízí špičkovou kvalitu a vyznačuje se nadčasovou elegancí a atraktivním vzhledem. Vůz byl vyvinut pomocí nejmodernějších technologií tak, aby splnil nároky současných zákazníků a přitom byl šetrný k životnímu prostředí. Jsem přesvědčen, že tento automobil překoná očekávání našich čínských zákazníků a bude pokračovat v úspěších, které zaznamenal v Evropě. Kromě toho jsme v Číně vybudovali exkluzivní prodejní a servisní síť, abychom byli blízko našim zákazníkům a zaručili špičkovou kvalitu našich služeb i v této části světa.“

Vozy Škoda jsou vyráběny v závodě Shanghai Volkswagen (SVW) na základě licenční smlouvy, kterou Škoda Auto se svými partnery uzavřela v dubnu 2005. Ve spolupráci s SVW vznikla také zcela nová exkluzivní prodejní síť značky Škoda v Číně, která dnes zahrnuje více než 50 showroomů v klíčových oblastech nejlidnatější země světa.

Jako první uvádí značka Škoda na čínský trh model Octavia druhé generace, přizpůsobený zejména po designové stránce požadavkům čínských zákazníků. V dalších letech se počítá také s výrobou dalších modelů Škoda. Po jejich zavedení by měla roční produkce dosáhnout 100 000 vozů Škoda ročně.

Projekt licenční výroby v Číně je součástí strategie růstu společnosti Škoda Auto. Další montáže vozů Škoda fungují na Ukrajině, v Kazachstánu, Indii, Bosně a Hercegovině, v přípravě je zahájení montáže v Rusku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků