Dotykové obrazovky v poslední době najdeme i v těch nejlevnějších vozidlech. Ne každý si s nimi umí poradit, často odvádí pozornost a to vede k nehodám.
Britská společnost Compensation Experts ve spolupráci s magazínem What Car provedla zajímavý test. Na vzorku dvaceti vozů zkoušela, jak moc jejich infozábavní systémy rozptylují řidiče. V testu bylo úkolem provést šest naprosto běžných úkonů: zvýšit teplotu o 2 °C, zvýšit rychlost ventilátoru, odzoomovat v mapě, zrušit navádění, naladit rádio BBC 4 a hlasem najít nejbližší servis.
Maximálně bylo možné dostat 30 bodů a nejlépe si vedlo BMW řady 3, následované Mercedesem CLA a Porsche Panamera E-Hybrid. Na opačném konci žebříčku skončilo MG ZS EV, druhý nejhorší byl systém ve Fiatu 500X a třetí Škoda Citigo-e. Kompletní výsledky najdete v tabulce, na infotainmenty vozů se můžete podívat v přiložené galerii.
Průzkum: Který infotainment nejvíc rozptyluje? |
Pořadí |
Značka |
Vůz |
Body |
1 |
MG |
MG ZS EV |
12 |
2 |
Fiat |
500X |
14 |
3 |
Skoda |
Citigo-e iV |
16 |
4 |
Peugeot |
508 SW |
17 |
5 |
Lexus |
RX |
18 |
6 |
Honda |
CR-V |
18 |
7 |
Nissan |
Juke |
19 |
8 |
Toyota |
Corolla |
20 |
9 |
Volvo |
S60 |
20 |
10 |
Jaguar |
XE |
21 |
11 |
Skoda |
Kamiq |
21 |
12 |
Vauxhall |
Corsa |
22 |
13 |
Hyundai |
Ioniq |
22 |
14 |
Ford |
Fiesta |
23 |
15 |
Volkswagen |
Passat GTE |
24 |
16 |
Mazda |
Mazda3 |
25 |
17 |
Audi |
Q3 Sportback |
26 |
18 |
Porsche |
Panamera E-Hybrid |
27 |
19 |
Mercedes-Benz |
CLA |
27 |
20 |
BMW |
řada 3 |
28 |
Jak se tedy nenechat rozptylovat? Cíl do navigace vkládejte, ještě než vyjedete. Pokud vás infotainment rozptyluje, raději při jeho obsluze zastavte. Nechejte si pomoci od spolujezdce a pokud jste pasažér, řidiče příliš nerozptyluje hovorem.
MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.
Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.
MG3 • MG ZS EV