MG ZS EV Zdroj: MG

MG ZS EV | Zdroj: MG

MG ZS EV Zdroj: MG

MG ZS EV | Zdroj: MG

Fiat 500X Sport Fiat

Fiat 500X Sport | Fiat

Fiat 500X Sport Fiat

Fiat 500X Sport | Fiat

Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto

Škoda Citigoe iV | Foto: Škoda Auto

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8 Foto: Ondřej Kroutil

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8 | Foto: Ondřej Kroutil

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8 Foto: Ondřej Kroutil

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8 | Foto: Ondřej Kroutil

Lexus RX 450h Foto: Ondřej Kroutil pro Lexus

Lexus RX 450h | Foto: Ondřej Kroutil pro Lexus

Lexus RX 200t Foto: Autorevue.cz

Lexus RX 200t | Foto: Autorevue.cz

Honda CR-V Sport Line Foto: Honda

Honda CR-V Sport Line | Foto: Honda

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 4WD foto: Petr Homolka

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 4WD | foto: Petr Homolka

Nissan Juke 2019 Foto: Nissan

Nissan Juke 2019 | Foto: Nissan

Nissan Juke 2019 Foto: Nissan

Nissan Juke 2019 | Foto: Nissan

Toyota Corolla sedan

Toyota Corolla sedan

Toyota Corolla GR Sport Touring Sports Foto: David Rajdl

Toyota Corolla GR Sport Touring Sports | Foto: David Rajdl

Volvo S60 Foto: Volvo

Volvo S60 | Foto: Volvo

Volvo S60 Foto: Volvo

Volvo S60 | Foto: Volvo

Jaguar XE 180D AWD (132 kW) Foto: David Rajdl

Jaguar XE 180D AWD (132 kW) | Foto: David Rajdl

Jaguar XE 180D AWD (132 kW) Foto: David Rajdl

Jaguar XE 180D AWD (132 kW) | Foto: David Rajdl

Škoda Kamiq Zdroj: Škoda Auto

Škoda Kamiq | Zdroj: Škoda Auto

Škoda Kamiq Foto: David Rajdl

Škoda Kamiq | Foto: David Rajdl

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line Foto: David Rajdl

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line | Foto: David Rajdl

Opel Corsa Foto: Opel

Opel Corsa | Foto: Opel

Hyundai Ioniq Electric Facelift  Hyudnai

Hyundai Ioniq Electric Facelift  | Hyudnai

Hyundai Ioniq Electric Facelift  Hyudnai

Hyundai Ioniq Electric Facelift  | Hyudnai

Ford Fiesta ST Foto: Ondřej Kroutil

Ford Fiesta ST | Foto: Ondřej Kroutil

Ford Fiesta ST Foto: Ondřej Kroutil

Ford Fiesta ST | Foto: Ondřej Kroutil

Volkswagen Passat GTE Foto: Volkswagen

Volkswagen Passat GTE | Foto: Volkswagen

Volkswagen Passat Foto: Volkswagen

Volkswagen Passat | Foto: Volkswagen

Mazda 3 Foto: Mazda

Mazda 3 | Foto: Mazda

Mazda 3 Skyactiv-D 85 kW Foto: Ondřej Lilling

Mazda 3 Skyactiv-D 85 kW | Foto: Ondřej Lilling

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro Foto: Ondřej Kroutil

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro | Foto: Ondřej Kroutil

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro Foto: Ondřej Kroutil

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro | Foto: Ondřej Kroutil

Porsche Panamera 4S E-Hybrid Foto: Porsche

Porsche Panamera 4S E-Hybrid | Foto: Porsche

Porsche Panamera 4S E-Hybrid

Porsche Panamera 4S E-Hybrid

Mercedes-AMG CLA 45 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG CLA 45 | Zdroj: Mercedes-Benz

BMW M340i xDrive Foto: Petr Homolka

BMW M340i xDrive | Foto: Petr Homolka

BMW M340i xDrive Foto: Petr Homolka

BMW M340i xDrive | Foto: Petr Homolka

MG ZS EV Zdroj: MG
Fiat 500X Sport Fiat
Fiat 500X Sport Fiat
Škoda Citigoe iV Foto: Škoda Auto
40
Fotogalerie

Vozy Škoda se v testu infotainmentů moc nevytáhly. Rozptylují víc než konkurence

Dotykové obrazovky v poslední době najdeme i v těch nejlevnějších vozidlech. Ne každý si s nimi umí poradit, často odvádí pozornost a to vede k nehodám.

Britská společnost Compensation Experts ve spolupráci s magazínem What Car provedla zajímavý test. Na vzorku dvaceti vozů zkoušela, jak moc jejich infozábavní systémy rozptylují řidiče. V testu bylo úkolem provést šest naprosto běžných úkonů: zvýšit teplotu o 2 °C, zvýšit rychlost ventilátoru, odzoomovat v mapě, zrušit navádění, naladit rádio BBC 4 a hlasem najít nejbližší servis.

Maximálně bylo možné dostat 30 bodů a nejlépe si vedlo BMW řady 3, následované Mercedesem CLA a Porsche Panamera E-Hybrid. Na opačném konci žebříčku skončilo MG ZS EV, druhý nejhorší byl systém ve Fiatu 500X a třetí Škoda Citigo-e. Kompletní výsledky najdete v tabulce, na infotainmenty vozů se můžete podívat v přiložené galerii.

Průzkum: Který infotainment nejvíc rozptyluje?
Pořadí Značka Vůz Body
1 MG MG ZS EV 12
2 Fiat 500X 14
3 Skoda Citigo-e iV  16
4 Peugeot 508 SW 17
5 Lexus RX  18
6 Honda CR-V  18
7 Nissan Juke  19
8 Toyota Corolla  20
9 Volvo S60  20
10 Jaguar XE  21
11 Skoda  Kamiq  21
12 Vauxhall Corsa  22
13 Hyundai Ioniq  22
14 Ford Fiesta  23
15 Volkswagen Passat GTE  24
16 Mazda Mazda3 25
17 Audi Q3 Sportback 26
18 Porsche Panamera E-Hybrid 27
19 Mercedes-Benz CLA 27
20 BMW řada 3 28

Jak se tedy nenechat rozptylovat? Cíl do navigace vkládejte, ještě než vyjedete. Pokud vás infotainment rozptyluje, raději při jeho obsluze zastavte. Nechejte si pomoci od spolujezdce a pokud jste pasažér, řidiče příliš nerozptyluje hovorem.

MG

MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.

Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.

MG3 • MG ZS EV

Doporučujeme

Články odjinud