Vozy kategorie SUV jsou v Česku poprvé úspěšnější než klasická auta

Nové statistiky Svazu dovozců automobilů ukazují, že trh s novými osobními auty v Česku už neroste tak rychle jako v několika minulých letech.
Vozy kategorie SUV jsou v Česku poprvé úspěšnější než klasická auta

O 6,64 procenta více nových aut než ve stejném období loňského roku se letos od ledna do září zaregistrovalo do provozu v České republice. V srpnu ovšem se aut prodalo dokonce o něco málo méně než v tomtéž měsíci v roce 2016, zářijový nárůst byl pak jen malý - 1,37 procenta.

Zajímavé je, že poprvé v historii se stalo, že auta spadající do kategorie SUV zaznamenala nejvyšší podíl ze všech nabízených segmentů. Jejich podíl se již blíží ke čtvrtině. Léta vládnoucí vozy velikosti nižší střední třída zaznamenaly jen 20,25 procenta.

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

V Česku se spustil prodej aut přes internet, prvenství má Auto Palace

Neohroženou jedničkou na trhu je s téměř 31 procenty Škoda, následují Volkswagen (10 procent), Hyundai 7,8 procenta, Ford, Dacia, Renault, Kia, Peugeot, Mercedes-Benz a Seat.

Nejprodávanějším modelem je nadále Škoda Octavia. Každý desátý prodaný nový vůz v ČR je právě tento model. Následují další Škody v pořadí Fabia, Rapid a Superb. Mladoboleslavská automobilka má v pořadí prvních deseti modelů ještě kodiaqa a již nevyráběného yettiho. Toho zřejmě zanedlouho nahradí karoq.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků