Vozy elektrické řady EQ od Mercedesu slibují minimální dojezd přes 400 kilometrů

Mercedes svoji elektrickou ofenzívu pojmenoval písmeny EQ. Frankfurtský koncept byl první ochutnávkou a o sériových modelech začínají prosakovat první informace.

Vozy této divize mají poskytnout dojezd vždy minimálně 400 kilometrů na jedno dobití. Prozradil to šéf vývoje Olla Kolenius pro Auto Express. Modelová řada by však měla nabídnout i vozy s vyšší dojezdem. Mercedes krom samotných elektromobilů investuje i do infrastruktury dobíjení. Experimentuje s bezdrátovým dobíjením a je členem konsorcia, které instaluje nabíjecí stanice nové generace.

Poslední rozloučení? Mercedes-AMG připravil edici Exclusive pro třídu G

Poslední rozloučení? Mercedes-AMG připravil edici Exclusive pro třídu G

O řadě či pod-značce EQ zatím víme, že mezi roky 2019 a 2025 představí 10 nových, čistě elektrických modelů. Zmíněný koncept by se sériové produkce měl dočkat právě mezi roky 2018 a 2019, přičemž bude velikostně srovnatelný hatchbacku třídy A. Modelové značení vozů EQ bude kopírovat standardní řadu - registrováno je několik názvu od EQA po EQS.

Kallenius byl také dotázán, jestli budou elektromobily pro Mercedes vydělávat nebo očekávají spíš ztrátovost jako tomu je u BMW a jeho řady "i". "Pokud na párty přijdete příliš brzy, můžete snadno vypadnout z tempa. Jestli ale přijdete pozdě, nechytnete se. Načasování je v této oblasti vším," vysvětlil.

Prohlédněte si koncpet elektrického SUV Mercedes-Benz Generation EQ:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků