Vozíky T.25 a T.27 Gordona Murraye čeká sériová výroba

Vozy T.25 a T.27 již prý znají své majitele a ve výrobě se objeví v roce 2016.
Vozíky T.25 a T.27 Gordona Murraye čeká sériová výroba

Britská společnost Gordon Murray Design se v posledních letech systematicky zabývá zvláště vývojem městských vozíků s minimální spotřebou energií, za zmínku ale stojí také její sportovní model Toray Teewave. Gordon Murray Vytvořil legendární třímístný McLaren F1, který byl na sklonku dvacátého století nejrychlejším cestovním vozem světa, ale ještě před tím bodoval řadou svérázných konstrukčních řešení pro týmy Formule 1, především pro Brabham.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
T.25 se spalovacím motorem

Zatímco u Teewave je zatím ticho po pěšině, vozy T.25 a T.27 dle posledních vyjádření firmy Gordon Murray Designe čeká náběh sériové výroby. O pohon původního typu T.25 z roku 2010 se stará tříválcový zážehový motor celohliníkové konstrukce využívající čtyřventilové techniky s proměnným časováním. Dosahuje nejvyššího výkonu 52 koní (38 kW) při 7 000 ot./min. a točivého momentu 57 Nm při 4 000 ot./min.

T.25 City Car: podivný diblík představen

T.25 City Car: podivný diblík představen

Ten se přenáší na zadní kola skrze poloautomatickou pětistupňovou převodovku, při pohotovostní hmotnosti 578 kg výrobek Gordona Murraye zrychlí z klidu na 100 km/h za 16,2 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 145 km/h. Těm, kterým se tyto parametry budou zdát slabé, pak možná přijdou vhod průměrná spotřeba 3,83 l/100 km a emise CO2 ve výši 86 g/km.

Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

Novější model T.27 je pak čistým elektromobilem. Poháněn by měl být li-ionovými akumulátory 12 kWh a kompaktním elektromotorem, jenž nabídne výkon 34 koní (25 kW) a točivý moment údajně až 875 Nm. Tento agregát vozu umožní akceleraci na 100 km/h za méně než 15 s a dosažení rychlosti 105 km/h. Při pohotovostní hmotnosti 680 kg typ T.27 ujede na jedno nabití až 160 km.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků