Vozíky T.25 a T.27 Gordona Murraye čeká sériová výroba

Vozy T.25 a T.27 již prý znají své majitele a ve výrobě se objeví v roce 2016.
Vozíky T.25 a T.27 Gordona Murraye čeká sériová výroba

Britská společnost Gordon Murray Design se v posledních letech systematicky zabývá zvláště vývojem městských vozíků s minimální spotřebou energií, za zmínku ale stojí také její sportovní model Toray Teewave. Gordon Murray Vytvořil legendární třímístný McLaren F1, který byl na sklonku dvacátého století nejrychlejším cestovním vozem světa, ale ještě před tím bodoval řadou svérázných konstrukčních řešení pro týmy Formule 1, především pro Brabham.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
T.25 se spalovacím motorem

Zatímco u Teewave je zatím ticho po pěšině, vozy T.25 a T.27 dle posledních vyjádření firmy Gordon Murray Designe čeká náběh sériové výroby. O pohon původního typu T.25 z roku 2010 se stará tříválcový zážehový motor celohliníkové konstrukce využívající čtyřventilové techniky s proměnným časováním. Dosahuje nejvyššího výkonu 52 koní (38 kW) při 7 000 ot./min. a točivého momentu 57 Nm při 4 000 ot./min.

T.25 City Car: podivný diblík představen

T.25 City Car: podivný diblík představen

Ten se přenáší na zadní kola skrze poloautomatickou pětistupňovou převodovku, při pohotovostní hmotnosti 578 kg výrobek Gordona Murraye zrychlí z klidu na 100 km/h za 16,2 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 145 km/h. Těm, kterým se tyto parametry budou zdát slabé, pak možná přijdou vhod průměrná spotřeba 3,83 l/100 km a emise CO2 ve výši 86 g/km.

Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

Novější model T.27 je pak čistým elektromobilem. Poháněn by měl být li-ionovými akumulátory 12 kWh a kompaktním elektromotorem, jenž nabídne výkon 34 koní (25 kW) a točivý moment údajně až 875 Nm. Tento agregát vozu umožní akceleraci na 100 km/h za méně než 15 s a dosažení rychlosti 105 km/h. Při pohotovostní hmotnosti 680 kg typ T.27 ujede na jedno nabití až 160 km.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků