Vozíky T.25 a T.27 Gordona Murraye čeká sériová výroba

Vozy T.25 a T.27 již prý znají své majitele a ve výrobě se objeví v roce 2016.
Vozíky T.25 a T.27 Gordona Murraye čeká sériová výroba

Britská společnost Gordon Murray Design se v posledních letech systematicky zabývá zvláště vývojem městských vozíků s minimální spotřebou energií, za zmínku ale stojí také její sportovní model Toray Teewave. Gordon Murray Vytvořil legendární třímístný McLaren F1, který byl na sklonku dvacátého století nejrychlejším cestovním vozem světa, ale ještě před tím bodoval řadou svérázných konstrukčních řešení pro týmy Formule 1, především pro Brabham.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
T.25 se spalovacím motorem

Zatímco u Teewave je zatím ticho po pěšině, vozy T.25 a T.27 dle posledních vyjádření firmy Gordon Murray Designe čeká náběh sériové výroby. O pohon původního typu T.25 z roku 2010 se stará tříválcový zážehový motor celohliníkové konstrukce využívající čtyřventilové techniky s proměnným časováním. Dosahuje nejvyššího výkonu 52 koní (38 kW) při 7 000 ot./min. a točivého momentu 57 Nm při 4 000 ot./min.

T.25 City Car: podivný diblík představen

T.25 City Car: podivný diblík představen

Ten se přenáší na zadní kola skrze poloautomatickou pětistupňovou převodovku, při pohotovostní hmotnosti 578 kg výrobek Gordona Murraye zrychlí z klidu na 100 km/h za 16,2 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 145 km/h. Těm, kterým se tyto parametry budou zdát slabé, pak možná přijdou vhod průměrná spotřeba 3,83 l/100 km a emise CO2 ve výši 86 g/km.

Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

Novější model T.27 je pak čistým elektromobilem. Poháněn by měl být li-ionovými akumulátory 12 kWh a kompaktním elektromotorem, jenž nabídne výkon 34 koní (25 kW) a točivý moment údajně až 875 Nm. Tento agregát vozu umožní akceleraci na 100 km/h za méně než 15 s a dosažení rychlosti 105 km/h. Při pohotovostní hmotnosti 680 kg typ T.27 ujede na jedno nabití až 160 km.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků