Vorsteiner GTRS3: BMW M3 a velkorysý bodykit

Ladič Vorsteiner z USA představil opravdu rozmáchlou sadu spoilerů pro současné BMW M3. Kdo má rád široká auta, ten si přijde na své.

Pro upřesnění, řeč je o generaci E92. Celý název této úpravy zní GTRS3 M3 Widebody Aero Package a sestává především z karosářských doplňků a povrchových dílů. Celý přední nárazník byl nahrazen zcela novou jednotkou vyrobenou z uhlíkových kompozitů a oddělenou spodní částí spoileru, jež může být v případě drobné nehody samostatně vyměněna.

Po stranách jsou patrné rozměrné otvory pro přívod vzduchu k rozměrným, jednodílným brzdám Brembo. Z podobného materiálu jsou vyrobeny též rozšířené blatníky a náležitě rozmáchlé prahové obklady, jež opticky blatníky propojují. Nová je též kompozitní kapota s dodatečným odvětráváním motorového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zadní blatníky byly nahrazeny mimořádně širokými díly, jež jsou schopny pojmout třídílné dvacetipalcové kované ráfky V-308 o šířce 12,5 palců obouvající pneumatiky Michelin PS2 s rozměrem 325/25 ZR20. Tyto panely v kombinaci s mohutným nárazníkem budí zvláště při zadním pohledu dojem skutečného závodního stroje. Tento nárazník po svých stranách nese ventilační otvory pro odvod ohřátého vzduchu a kompozitní difuzor s mřížkou, z něhož vystupují dva páry tmavě lakovaných kruhových koncovek výfuků. Podvozek byl nově odladěn v továrně KW Suspension. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kromě optických úprav je zkušební prototyp osazen také posilovací sadou pro motor od společnosti VF Engineering, která zvyšuje výkon standardního BMW M3 E92 z 414 kW (303 kW) na rovných 600 koní (439 kW), řídicí jednotku přeprogramovala firma GIAC. O matově zelené lakování se postarala společnost C&C Collision z kalifornské Pasadeny, jež se v tomto ohledu stala rovněž exkluzivním dodavatelem pro všechny vozy GTRS3.

Výše popsaný model se v současnosti stává vlajkovou lodí značky Vorsteiner, čemuž odpovídá i skutečnost, že vozy vzniknou v sérii omezené na 100 kusů. Prohlédnout si tento výjimečný kus můžete i na přiloženém videu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vorsteiner GTRS3 M3 Widebody Aero Package
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků