Vorsteiner GTRS3: BMW M3 a velkorysý bodykit

Ladič Vorsteiner z USA představil opravdu rozmáchlou sadu spoilerů pro současné BMW M3. Kdo má rád široká auta, ten si přijde na své.

Pro upřesnění, řeč je o generaci E92. Celý název této úpravy zní GTRS3 M3 Widebody Aero Package a sestává především z karosářských doplňků a povrchových dílů. Celý přední nárazník byl nahrazen zcela novou jednotkou vyrobenou z uhlíkových kompozitů a oddělenou spodní částí spoileru, jež může být v případě drobné nehody samostatně vyměněna.

Po stranách jsou patrné rozměrné otvory pro přívod vzduchu k rozměrným, jednodílným brzdám Brembo. Z podobného materiálu jsou vyrobeny též rozšířené blatníky a náležitě rozmáchlé prahové obklady, jež opticky blatníky propojují. Nová je též kompozitní kapota s dodatečným odvětráváním motorového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zadní blatníky byly nahrazeny mimořádně širokými díly, jež jsou schopny pojmout třídílné dvacetipalcové kované ráfky V-308 o šířce 12,5 palců obouvající pneumatiky Michelin PS2 s rozměrem 325/25 ZR20. Tyto panely v kombinaci s mohutným nárazníkem budí zvláště při zadním pohledu dojem skutečného závodního stroje. Tento nárazník po svých stranách nese ventilační otvory pro odvod ohřátého vzduchu a kompozitní difuzor s mřížkou, z něhož vystupují dva páry tmavě lakovaných kruhových koncovek výfuků. Podvozek byl nově odladěn v továrně KW Suspension. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kromě optických úprav je zkušební prototyp osazen také posilovací sadou pro motor od společnosti VF Engineering, která zvyšuje výkon standardního BMW M3 E92 z 414 kW (303 kW) na rovných 600 koní (439 kW), řídicí jednotku přeprogramovala firma GIAC. O matově zelené lakování se postarala společnost C&C Collision z kalifornské Pasadeny, jež se v tomto ohledu stala rovněž exkluzivním dodavatelem pro všechny vozy GTRS3.

Výše popsaný model se v současnosti stává vlajkovou lodí značky Vorsteiner, čemuž odpovídá i skutečnost, že vozy vzniknou v sérii omezené na 100 kusů. Prohlédnout si tento výjimečný kus můžete i na přiloženém videu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vorsteiner GTRS3 M3 Widebody Aero Package
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků