Volvo zvyšuje bezpečnost provozu ve městech

Automobilka Volvo získala americké ocenění za pokrok v bezpečnosti silničního provozu zejména v rušných ulicích měst.
Volvo zvyšuje bezpečnost provozu ve městech

Stalo se tak na letošním Světovém sympóziu bezpečnosti dopravy, konaném v New Yorku. „Bezpečnost ve městě je ve spojení s novým systémem City Safety dalším příkladem toho, jak Volvo využívá skutečných modelových situací k vývoji řešení pro předcházení haváriím,“ vysvětluje Jonas Ekmark, vedoucí odboru preventivní ochrany v oddělení Volvo Cars Safety Centre. „Zisku tohoto prestižního ocenění si velmi vážíme.“

Letošní Sympózium se konalo během autosalonu v New Yorku a zasedali v něm odborníci z různých oblastí včetně místního Ministerstva dopravy a NHTSA, organizace pro bezpečnost na dálnicích, a udíleli svá ocenění za dílčí pokroky v ochraně osob a majetku v dopravě. Volvo si svoji trofej vysloužilo za jedinečný systém City Safety, jenž na porotce zapůsobil svojí spolehlivou schopností předcházet nehodám v nižších rychlostech, tedy především těm městským.   

City Safety najde své uplatnění vůbec poprvé na světě v novém modelu XC60. Technici automobilky Volvo vycházeli při konstrukci tohoto systému ze skutečnosti, že zhruba tři čtvrtiny všech dopravních nehod se stávají v rychlostech do 30 km/h. V polovině z těchto případů přitom řidič před kolizí ani nesešlápne brzdu, neboť se jedná o důsledek jeho nepozornosti. Pokud vozidlo jedoucí před vámi náhle zastaví a systém City Safety ve vašem autě zjistí, že kolize je nevyhnutelná, připraví brzdy a upozorní vás na nebezpečí. Pokud nezareagujete, začne auto samo brzdit. V rychlostech do 15 km/h umí systém srážce zcela zabránit, při rychlostech vyšších alespoň minimalizuje riziko střetu a následky situace, kdy ke střetu dojde. Významně tím přispívá k ochraně osob a majetku. 

„S prvkem City Safety se pokusíme omezit na minimum poranění krční páteře a poškození automobilů při typických městských „šťouchancích“ v nízkých rychlostech,“ přiznává Ekmark. „Již jen samotné zpomalení vozidla totiž může pomoci řadě účastníků zejména městského provozu. Vlastnosti a spolehlivost tohoto systému jsou samozřejmě zajímavé i pro pojišťovny. V současnosti jednáme s největšími evropskými pojišťovacími ústavy a zdá se, že odsouhlasí slevu až 30% na pojištění vozidla vybaveného prvkem City Safety.“

Jak se ale City Safety bude chovat v praxi, to ukáže čas. Můžeme jen doufat, že nepřinese další snížení pozornosti řidičů, kteří mívají tendenci přesouvat svoji odpovědnost na vozidlo…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků