Volvo zvýšilo pod čínskými křídly zisk o 40 procent

Volvo zvýšilo pod čínskými křídly zisk o 40 procent

Švédská automobilka Volvo zvýšila ve druhém čtvrtletí provozní zisk meziročně o zhruba 40 procent na 600 milionů švédských korun (1,6 miliardy korun). Firma zvyšuje své prodeje hlavně ve Spojených státech a Číně. Automobilku loni převzala čínská společnost Geely.

„Postupně se vracíme k udržitelné ziskovosti,“ uvedl šéf podniku Stefan Jacoby. „Na mnoha trzích je zřejmý dobrý růst prodeje.“ Celkově prodeje stouply o 27 procent na necelých 124 tisíc vozů. Prodeje v Číně vyskočily o 62 procent, v USA o 43 procent. Tržby vzrostly o 12 procent na 33 miliard švédských korun.

Klepněte pro větší obrázek

V celém prvním pololetí prodej stoupl o pětinu na téměř 231 tisíc vozů. Viceprezident firmy Olle Axelson nedávno podle listu Dagens Industri předpověděl, že celoroční prodej překročí 400 tisíc vozů. Loni prodej stoupl o 11 procent na 373 500 aut, do roku 2020 se chce firma dostat na 800 tisíc prodaných aut ročně. Jacoby dnes nicméně upozornil, že výhlídky automobilového trhu jsou nyní nejisté. „Současný vývoj světové ekonomiky nám komplikuje prognózy pro automobilový trh,“ uvedl. „Musíme být připraveni na změny ve spotřebitelské poptávce,“ dodal.

Čínská Geely loni koupila Volvo Car od americké společnosti Ford Motor za 1,5 miliardy dolarů (25 miliard korun). Volvo Car si nyní vede lépe než švédský konkurent Saab, kterého loni převzala nizozemská společnost Swedish Automobile od General Motors. Saab se potýká s nedostatkem hotovosti, kvůli kterému byl nucen přerušit výrobu.

Zdroj: E15.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 27 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků