Volvo zřejmě skončí v rukou Geely, Ford potvrdil prefernci Číňanů

Ford včera oficiálně oznámil to, o čem se již dlouhé měsíce špitá. Za preferovaného zájemcem o švédskou odnož Fordova koncernu označil čínskou automobilku Geely, která v tendru nabídla nejlepší podmínky.

Jakkoli se může na první pohled zdát, že prodej Volva Číňanům je jasnou věcí, jednání nejsou zdaleka u konce a věc může nakonec nabrat docela jiný vývoj. Ford především požaduje, aby si zájemce koupil celý jeho podíl ve Volvu, nechce si ponechat ani procento, přesto ale trvá na další technologické spolupráci. Další podmínkou je, aby značka dále fungovala ve své současné podobě a nestalo se tedy něco jako v případě vstupu BMW do Roveru. A konečně třetím a dost možná nejkomplikovanějším bodem dalšího jednání budou zatím blíže neupřesněná omezení s nakládáním s duševním vlastnictvím Volva.

Ford v tomto směru do Volva investoval obrovské prostředky a technika švédské značky se dnes dá považovat za špičkovou - podvozky, motory, převodovky, to vše má dnes Volvo na vynikající úrovni a pro Číňany by právě jejich využití mimo Volvo bylo velmi zajímavé. Možná, že si to Ford nepřeje, v takovém případě by ale pro Geely nemusela být investice do firmy zajímavá.

Ať už je to jakkoli, jednání o převzetí Volva budou nyní pokračovat jen s Geely a pokud dojde k nějakému zásadnímu vývoji, budeme vás o něm samozřejmě informovat.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků