Volvo zažilo rekordní rok. Vloni prodalo 534 000 osobních aut

Růst prodejů švédsko-čínské automobilky trvá již tři roky. Nejvíce se dařilo na dvou největších trzích, což jsou Spojené státy americké a Čína.
Volvo zažilo rekordní rok. Vloni prodalo 534 000 osobních aut

O 6,2 procenta více než v roce 2015, prodala zákazníkům společnost Volvo Car. Celková bilance se zastavila na čísle 534 332 vozů.

Největšími trhy pro automobilku jsou Čína a USA, kde shodně zaznamenala nárůst přes deset procent. V České republice to bylo podobné. Jen celkové číslo je přece jen nižší - vloni se zde zaregistrovalo 1846 aut s logem značky.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Zajímavé je, že nejžádanějším autem je i po devíti letech od startu výroby SUV XC 60. Následují V 40 a XC 90.

Letos hodlá Volvo uvést na trh novou generaci XC 60 a zcela nový model XC 40. V nejbližší budoucnosti přijde na řadu elektrifikace kompletní modelové řady, "čistý" elektromobil se začne nabízet v roce 2019.

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 759 km
Cena: 540 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 370 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2014
Stav: 158 409 km
Cena: 370 000 Kč
Volvo V50 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 259 065 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2,4
Rok výroby: 2001
Stav: 224 853 km
Cena: 80 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2007
Stav: 187 411 km
Cena: 136 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků