Volvo XC90 T8 Twin Engine slibuje ještě nižší spotřebu než dříve

Automobilka Volvo upřesnila základní technické údaje týkající se vrcholného provedení nové generace XC90. Varianta T8 Twin Engine nakonec disponuje výkonem 299 kW (407 k) a vrcholem točivého momentu 640 Nm. Oproti dřívějšku Volvo také udává o deset gramů nižší produkci emisí CO2 a ještě nižší spotřebu.

Volvo XC90 Lounge Concept přišlo o jedno sedadlo a dostalo botník

Volvo XC90 Lounge Concept přišlo o jedno sedadlo a dostalo botník

Volvo XC90 T8 Twin Engine je hybrid, přičemž pod kapotou najdeme benzinový přeplňovaný čtyřválec s parametry 235 kW (320 k) a 400 Nm. Motoru pak pomáhá ještě elektromotor disponující výkonem 64 kW (87 k) a točivým momentem 240 Nm. Jde o full-hybrid, takže lze jezdit i v čistě elektrickém režimu. Akumulátory vystačí k ujetí 43 km.

Nová XC90 se poprvé ukázala v ČR. Volvo zatím eviduje 140 objednávek

Nová XC90 se poprvé ukázala v ČR. Volvo zatím eviduje 140 objednávek

K úpravě základních parametrů údajně došlo díky neustálému vývoji. Ten také znamená nižší normovanou produkci emisí, než bylo uváděno dříve. Aktuálně T8 Twin Engine vyprodukuje pouze 49 g CO2 na kilometr jízdy, přičemž spotřeba klesla na 2,1 l/100 km. V praxi se ale na takové číslo dostanete je velmi těžko. Dříve Volvo udávalo spotřebu 2,5 l/100 km.

Nejrychlejší verze XC90 v nabídce zvládne stovku za 5,6 s. Jestliže máte zájem, nachystejte si minimálně 2 089 000 Kč. Výroba hybridní XC90 odstartuje koncem srpna. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků