Volvo XC90 T8 Twin Engine slibuje ještě nižší spotřebu než dříve

Automobilka Volvo upřesnila základní technické údaje týkající se vrcholného provedení nové generace XC90. Varianta T8 Twin Engine nakonec disponuje výkonem 299 kW (407 k) a vrcholem točivého momentu 640 Nm. Oproti dřívějšku Volvo také udává o deset gramů nižší produkci emisí CO2 a ještě nižší spotřebu.

Video | SUV | Premiéry | Autosalony | Volvo

Volvo XC90 Lounge Concept přišlo o jedno sedadlo a dostalo botník

Volvo XC90 T8 Twin Engine je hybrid, přičemž pod kapotou najdeme benzinový přeplňovaný čtyřválec s parametry 235 kW (320 k) a 400 Nm. Motoru pak pomáhá ještě elektromotor disponující výkonem 64 kW (87 k) a točivým momentem 240 Nm. Jde o full-hybrid, takže lze jezdit i v čistě elektrickém režimu. Akumulátory vystačí k ujetí 43 km.

SUV | Byznys | Volvo

Nová XC90 se poprvé ukázala v ČR. Volvo zatím eviduje 140 objednávek

K úpravě základních parametrů údajně došlo díky neustálému vývoji. Ten také znamená nižší normovanou produkci emisí, než bylo uváděno dříve. Aktuálně T8 Twin Engine vyprodukuje pouze 49 g CO2 na kilometr jízdy, přičemž spotřeba klesla na 2,1 l/100 km. V praxi se ale na takové číslo dostanete je velmi těžko. Dříve Volvo udávalo spotřebu 2,5 l/100 km.

Nejrychlejší verze XC90 v nabídce zvládne stovku za 5,6 s. Jestliže máte zájem, nachystejte si minimálně 2 089 000 Kč. Výroba hybridní XC90 odstartuje koncem srpna. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků