Volvo XC90 T8 Twin Engine slibuje ještě nižší spotřebu než dříve

Automobilka Volvo upřesnila základní technické údaje týkající se vrcholného provedení nové generace XC90. Varianta T8 Twin Engine nakonec disponuje výkonem 299 kW (407 k) a vrcholem točivého momentu 640 Nm. Oproti dřívějšku Volvo také udává o deset gramů nižší produkci emisí CO2 a ještě nižší spotřebu.

Volvo XC90 Lounge Concept přišlo o jedno sedadlo a dostalo botník

Volvo XC90 Lounge Concept přišlo o jedno sedadlo a dostalo botník

Volvo XC90 T8 Twin Engine je hybrid, přičemž pod kapotou najdeme benzinový přeplňovaný čtyřválec s parametry 235 kW (320 k) a 400 Nm. Motoru pak pomáhá ještě elektromotor disponující výkonem 64 kW (87 k) a točivým momentem 240 Nm. Jde o full-hybrid, takže lze jezdit i v čistě elektrickém režimu. Akumulátory vystačí k ujetí 43 km.

Nová XC90 se poprvé ukázala v ČR. Volvo zatím eviduje 140 objednávek

Nová XC90 se poprvé ukázala v ČR. Volvo zatím eviduje 140 objednávek

K úpravě základních parametrů údajně došlo díky neustálému vývoji. Ten také znamená nižší normovanou produkci emisí, než bylo uváděno dříve. Aktuálně T8 Twin Engine vyprodukuje pouze 49 g CO2 na kilometr jízdy, přičemž spotřeba klesla na 2,1 l/100 km. V praxi se ale na takové číslo dostanete je velmi těžko. Dříve Volvo udávalo spotřebu 2,5 l/100 km.

Nejrychlejší verze XC90 v nabídce zvládne stovku za 5,6 s. Jestliže máte zájem, nachystejte si minimálně 2 089 000 Kč. Výroba hybridní XC90 odstartuje koncem srpna. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 58 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků