Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

53 komentářů

asdf
15. června • 15:55

Za mě dobrý, honiči s plakátem V8 a Felicií 1.6 (objem ničím nenahradíš) na tom nic nezmění B-]

Aladin
15. června • 10:17

Tomu autu, jakožto kompletnímu celku trošku křivdíte. Zaslouží si pochvalu za použití nejpevnější oceli na rám. Za širokou nabídku benzínových a benzíno/elektrických motorů. Takový Touareg má pouze naftu. Ty motory jsou sice značný otazník, ale ještě bych je nezatracoval. Styl vozu se vydal cestou ticha, klidu, komfortu. Zde není třeba slyšet V8. Takové motory by byl fatální problém třeba pro BMW X5. To je motorově založený vůz. A vůbec nechápu 3 válce zrovna u Bmw, Audi, no nic.V našem koutě jsou tyto SUV považovány za pravé chlapácké auto. Proč ne, i mně se líbí. Ve světě je naopak hlavním, téměř výlučným zákazníkem žena. Mamča s dítky, manželka na nákupech, atd... Zacílení na zákaznice je celkem povedené. BEZPEČNOST, tiché motorky, příjemné vnitřní materiály, málo čudlíků, integrované dětské podsedačky, neagresivní vzhled.Problém je do budoucnosti. U Volva to začali nemístně hrotit a dle jejich představených plánů do budoucnosti to vypadá, že sen je čtyřdobý 1 válec od Briggs & Stratton. Což opět zákaznicím vadit nebude.

sokar
15. června • 11:48

Ta široká nabídka motorů u VOLVA je směšná. To myslíš vážně ?

Aladin
15. června • 13:06

Ve srovnání s Touaregem nebo Sante Fe, které mají 1 motor, ano. Volvo má 2x naftu, 2x benzín + 1x hybrid.
Vývoj víceválcových motorů se vyplatí asi jen velké trojce. Pro které je to image a zákazníci to chtějí. Tak to také naštěstí mají. Od volva lidé čekají jiné věci. Pamatuji, kdy s velkou slávou začala výroba S80. Velmi propagovaný motor V8 4.2. Už se pár let nedělá. Asi nebyla poptávka.

Sokar
15. června • 15:26

Ano to mas pravdu, ale presne jak si napsal konkurenci xc90 v podobe santa fe apod, tak to je presne o co tady jde. Volvo se tlaci na D3, ale nema na to. Furt se s D3 srovnava ale nema cim, tak si plati kampan za chvalospevy ctyrvalce.

mpolan
15. června • 10:34

Chtěl jsem ti dát plus, ale za druhý odstavec nemůžu, to je obrovská blbina...

Aladin
15. června • 10:39

To byla pochopitelně sranda. Narážel jsem tím na jejich plány 3 válcových hybridů.

mpolan
15. června • 14:32

Ne, já myslel ty kecy o chlapáckosti SUV u nás a ženskosti ve světě. To je fakt kravina, na západě tím taky jezdí kdekdo, nejen maminky.

Míra
15. června • 12:59

Válcový hybrid? Co to je?

asdf
15. června • 13:36

fantomasi táhni už B-]

sokar
14. června • 19:15

VOLVO XC90 se čtyřválcem dělá masírku kde může. Všechno je zaplaceno viz autosalon. Volvo je prostě top SUV na světě, kde jejich mocný čtyřválec s elektromotorem je mocnější než šestiválce a osmiválce se spotřebou i tak 2,1 L. Proč asi v autosalonu nezmínili reálnou spotřebu . Protože u 400 koňovýho auta se přece neřeší. ! Hlavně že u jiných testů i sportovních aut ju vždy řeknou. Ta masírka je až trapná!
Ceny volva v max výbavě přes 3 mega jsou taky naprosto mimo.No a polestár si hraje na AMG,M a RS u D3. Jsem zvědav jak dlouho ten jejich čtyřválec asi tak vydrží. Náš D5 vydržel 50k a bylo třeba novej a ve 200k umřel úplně.Nesnáším VOLVO, ale design je fajn.

Lojza
14. června • 22:02

Vlastnim auta jak bmw i audi vse 6 ti valce, ale nikdy by me nenapadlo dat za auto 2 miliony a mit ve Volvu 4 valec. Volvo si diva z velke dalky na D3. Jejich soucasna politika, hlavne financni a otazka zoufalych motoru, ktere zaostavaji o parnik za d3 je na povazenou. Hraji si na premii, ale nemaji na ni ani nahodou a dlouho mit nebudou. Proto maji fin. problemy a jsou tam kde jsou.-):-D

Máca
15. června • 16:44

Až na to, že Volvu už 3 roky neustále rostou prodeje a dostalo se z červených čísel ty jantare...B-]

Lojza
16. června • 10:32

A co, ze se dostali z cervenych cisle. Cela D3 roste. Nic na tom nemeni fakt na evropskem trhu si koupis auta XC 90, kde je pres 95% zajemcu o naftu a volvo ti nabidne 4 valec motor akorat dobry jako sekacka na travu za 2 miliony. a Jeste ke vsemu tomu Volvo nasadi korunu kdyz si koupis nizsi verzi XC 90, daji ti omezovac na 210Km/h takove hovadiny mohou vymyslet snad jenom oni. Vrchol stupidity.

16. června • 12:08

Vrchol jste Vy a stupidní je Vas příspěvek priteli

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lojza
16. června • 15:01

jo, jo bezte si koupit Volvo, ja radeji zustanu u osvedcene D3. Za sve penize chci premii a ne parodii. Volvo si hraje na neco co neni to je neodiskutovatelny fakt, ale plno diskuteru to nechci pripustit priteli.

Maty
16. června • 15:41

Své rady si coby dealer velké D3 nechte pro sebe - Vaše vystupování a arogance je přímo úměrná s tím, s čím se potkávám na Vašich shw ... :/ A btw T8 už řídím a jsem s ní maximálně spokojený, tak zase někdy ;)

Lojza
19. června • 22:32

Az budete mit najeto 200t dejte nam vedet. Uvidime jak budete nadseny a prosim Vin auta at si vase info mohu zkontrolovat.zda mluvite pravdu.

Maty
20. června • 10:18

Rad, ale Vy to stejne neuznate i kdybych se na uši stavěl. 😜 Btw takže opravdu D3 dealer, ze? Kdyz tak pročítám všechny diskuze, zda se, ze XC90 skutečně vzbudila Vasi pozornost, soudě dle křeče a hatovani ve kterém se většina permanentně nacházíte😅.. Nicméně to mam nastavené opačné - uprimne Vam přeji, at se daří příteli .. A jsem rad, ze jsem zvolil VOLVO. Minimálně se tam chovají jinak 😉...

Lojza
25. června • 0:49

ne, ne dealer D3 nejsem. nemusim nikoho poslouchat uz 12let-) take vam preji at se vam dari samozrejme.Snad vam ta navonena bida bude slouzit.

mpolan
15. června • 6:58

Jo... a proto je XC90 druhé nejprodávanější velké SUV v letošním roce... Inu, hlavně, že tomu Češi nejvíce rozumí.

Lojza
15. června • 11:04

to co proda Volvo ve vsech modelech tedy cca 500 000ks, to proda D3 jen v SUV modelech. Je to novy model xc 90 proto jsou nyni cisla prodeju vysoka, par blaznu si jej koupi a pristi rok zhasne cela XC 90. a propadnou se prodeje hodne smerem dolu, coz se neda rici o prodejich D3 v SUV. Volvo je navonena bida za prachy premie, kam nepatri. O drahem servisu ani nemluve.

sokar
15. června • 11:53

jojo servis. Tam kde D3 dá servis na 5-6 let v ceně si u VOLVA řádně zacvakáš. Co servis to +-25000Kč ani nemrkneš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lojza
15. června • 12:01

mam kamarada co prodava nove Volva a rika mi, ze za servis to jsou neskutecny prachy co plati klienti. Navic sam mi tvrdi, ze Volvo na D3 nema je level nize a v zivote by se jej za ty prachy co ty auta stoji nekoupil, pry by musel byt totalni blazen:-D.

sokar
15. června • 12:18

Jo to nám taky došlo, ale bohužel dost pozdě. :-/

bzzz
15. června • 9:03

Na nakupy a rozvoz deti do skol(k)y a krouzku ten 4valec zenam staci, zbytek jsou fandove znacky a vyznavaci 'severskeho' zivotniho stylu. Navic XC90 cekala na facelift dost dlouho.

mpolan
15. června • 10:33

Jasně... a Q7 všichni používají na každodenní převoz koní, lodí a jiného velkého sportovního vybavení... No nic...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
16. června • 10:44

Psal jsem o XC90... No nic...PS Zajdi se nekdy podivat na parkoviste cizojazycne resp nejake prestizni skoly (ja jich mam v okoli hned nekolik).

sokar
15. června • 11:51

Jde o to že Q7 když chce tak může táhnout přívěs s prstem v nose. XC90 ani náhodou a někteří prodejci ti narovinu řeknou, že na tažení vozíku i do 750Kg si kup auto s pořádným motorem jinak tuhle hvězdu zničíš.

Zelí
15. června • 7:53

Pokud znám lidi, kteří si volva kupují, tak to jsou vlastně pozéři, kteří to kupují proto, aby se odlišili. Technicky, co kupují jim je vcelku jedno, stejně tomu nerozumí. Těm je jedno, jestli tam mají šestiválec nebo čtyřválec.
Tito lidi dlouho čekali až volvo dá na trh něco nového, takže teď ten okamžik nastal a oni překotně kupují. To se vyčerpá a prodeje spadnou.

jehoVista
15. června • 10:18

"pozéři, kteří to kupují proto, aby se odlišili"To muzes rict v CR o kazdem, kdo si nekoupi Skodovku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
sokar
15. června • 11:58

Zelí má pravdu. Pár majitelů tohoto krámu znám a co je pod kapotou ani neřeší, nejsou závodníci a i tak to žere 10L+ u D5 verze.Má někdo tu T8 ? Fakt mě zajímá ta spotřeba, kterou nikdo radši z novinářů neřekne.

Maty
16. června • 11:46

Ptáš se seriozně - a bez stupidních a zbytečně eskalovaných emocí lidí, kteří v tom nejen neseděli , ale přiznejme si to - nemají na to ani kupní sílu (škoda - upřímně to každému přeji, ale to je typické ve většině diskuzí v ČR)
A teď k tvé otázce ;) . Tedy mám za sebou s T8 prvních 10tkm - zcela to změnilo můj "driver mind setup" - je výrazně defenzivnější a snaží se využít, co to auto umí.. Ve vztahu ke spotřebě strašně záleží na následujících faktorech:
1) Kupuju si to auto smířen už s tím, že budu nabíjet! Těch cca 9kWh / ujedu na to tak 35km / mám ani ne za cenu kafe tady v PHA :)
2) Momentální styl jízdy – jak hodně je defenzivní, jak využívá rekuperaci v B mode
3) Traffic a poskakování..
4) Vnější teplota + nastavení komfortu interiéru..
5) Jízdní profil trasy..
6) A ouplně nejvíc to ovlivňuje - říkaj tomu preconditioning - že si nastavím, v kolik pojedu a auto si vychladí/zahřeje baterku i kabinu na ideální teplotní kondici, aby co nejvíc energie pak po rozjezdu použilo na jízdu - to je taky něco, na co si musí člověk zvyknout ..ale funguje to jako outlook a zadat jednorázově/naplánovat to jde jedním dotykem
To je asi v kostce vše, co kromě volby samotných jízdních režimů, spotřebu v T8 významně ovlivní. A výsledek? Popojíždění po Praze 3-4l (motor se přiřadí jen při kick-down a předjíždění). Dálka / dálnice a pořád Power reřim = full sys.výkon 407k/640 Nm za 10,7l a to bylo cca zatím nejhůř.. A už se těším na komentáře zdejších odborníků .. Vše dobré!

mpolan
16. června • 17:34

Takže v podstatě to, co Volvo tvrdí, by to v běžném režimu splnilo. Hlavně ten městský provoz je krásný, za tři litry leda na skútru...

Sokar
16. června • 13:45

Ahoj. Dik za info. Tak aspoň nekdo napsal realne info.

Aladin
15. června • 14:33
Sokar
15. června • 15:22

Dik. Takze cca 8,4l a to predpokladam nabite baterky. Bez nich mnohem vice. Pointa je v tom ze 6 a 8 valce budou mit pri beznem zatizeni stejnou nebo lepsi spotrebu pri lepsi dynamice. Takze na co 4 valec ktery pri zatezi nejede a zere neumerne. Jo a tech 8,4l misto 2,1l je na zalobu.

Shimi
15. června • 15:53

Sokar: Na žalobu? A co konkrétně bys chtěl žalovat? Je potřeba si uvědomit, že v TP není uvedena provozní spotřeba, ale laboratorní podle konkrétní metodiky (třeba ES 692/2008A). A kde si myslíš, že by ten motor po té tvé žalobě skončil? No zase v té samé laboratoři, protože nikde jinde by legislativně skončit ani nemohl. Takže by ta tvoje žaloba shořela jak papír.

sokar
15. června • 17:41

Má smysl se chlubit naprosto nereálnou spotřeboi, která je v reálu 4x vyšší ?
Kdo tady víc lže audi nebo volvo ? Ano audi má vyšší spotřebu, ale nepotřebuje elektromotor. Volvo by bez něho bylo v prdeli a spotřebu mělo 15. Je zcela jasné že vysvětlovat výhody velkého motoru většině mínusářů je zcela zbytečné. Neb i z této diskuze je patrné kdo má šestíválce a ví o čem mluví a kdo má feldu a na lepší auto nemá. Bohužel jsme v menšině a proto má mocný čtyřválec zářnou budoucnost. Tak proč si ho všichni nekoupíte, když ten čtyřválec v tomto autě tolik vychvalujete ?
Volvo je až na design technikou úplně mimo.:-P

Shimi
15. června • 19:34

sokar: Nemá, ale dokud se budou v TP uvádět údaje z laboratoře, tak to nemá smysl řešit. A přesvědčovat někoho? Proč bych to dělal, ať si každý koupí co uzná za vhodné.

mpolan
15. června • 15:40

Prima... a že Q7 si ve stejném testu vzala o tři litry více, netaktně zamlčíš, lháři.
Na žalobu by měla být lidská hloupost, která ustavičně chce porovnávat nesmysly... zatím v tom vedeš.

jehoVista
15. června • 13:44

Takze komu je jedno jestli jezdi za 8 nebo za 10, to je pozer? Porad to nejak nepobiram.

arnold
14. června • 17:51

Spotreba 2,1l je klamani spotrebitele. S tim se musi neco udelat.

Toshino Kyouko!
14. června • 18:33

A kdo by s tím měl neco dělat? Automobilky si vesměs spotřeby vymýšlejí, aby splnili normy, které na nich vynucuje EU a její socialistická a ekofašistická politika. Ti, kteří by s tím něco dělat mohli (voliči), tak nečiní a tudíž máme v celé Evropě socialistickou EUtopii, kterou spousta lidí mylně označuje za ten "zlý" kapitalismus i přesto, že to absurdní množství regulací, norem, zákonů, deformací trhu centrálními bankami v režii EU a členských států nemá se skutečným kapitalismem a volným trhem nic společného. A tak se budou dále uvádět "nesmyslné spotřeby" u downsizingových motorů, zakazovat výkonné vysavače a zavádět stále drastičtější ekologická opatření, dokud nebude úplná ekonomická sebevražda Evropy dokonána.

kolemjdoucí
15. června • 0:02

i ve tvem zajmu by melo byt co nejcistsi auta, protoze raka plic ti muze rozjet zrovna soused s dehtem a vykuchanym DPF filtrem ... rvouci osmivalec se spotrebou tanku mozna vzrusi jinak impotentni petrolheady ale jinak je to davno prekonany, a pokud ti vadi zvuk tak si poustej randal z repraku ....

Zelí
15. června • 7:48

Myslíš, že tě brusel zachrání...... právě obchodní politika z eorosajuzu upravila normy potravin tak, aby tu prodali největší odpad a to co dostáváš do sebe potravinami tě posouvá směrem k rakovině daleko rychleji než zplodiny z aut. Pokud ti nestačila aféra s metylem, kde šlo o přímé zabíjení díky harmonizaci předpisů , tak jaký bys chtěl ještě další argument. Koneckonců právě veškeré tzv. normy charakter emisí z pohledu nebezpečnosti stále zhoršují.

Toshino Kyouko!
15. června • 1:23

Co je v mém zájmu si dovolím ve vší laskavosti posoudit sám. Stejně tak dám vždycky přednost klasické atmosferické V8 před oturbeným čtyřválcem už jen kvůli kultivovanosti a spolehlivosti. Že navíc skvěle zní, bez potřeby pouštět falešný zvuk z repráku jako u některých rádobyaut, už je jen bonus navíc. Není nutně potřeba mít kompletní duální výfuk třeba od Borly, abych si bublavý zvuk V8 vychutnal. Spotřebu neřeším protože u žádné z těch dvanácti V8 co jsem měl, se mimo US pickupů průměrná spotřeba nedostala přes 13L, což má ke spotřebě tanku hodně daleko.

Míra
14. června • 18:45

Volný trh už dávno nechat nemohou. Výroba je tak velká a zadluženost tak obří (a stále roste), že kdyby to přestali uměle udržovat pomocí regulací a přerozdělování, zhroutí se to během několika dní. Na co ti pak bude výkonný vysavač?

D O T A Z
14. června • 23:05

Akorat ze zamenujes pricinu s nasledkem

Míra
14. června • 23:17

Prosím vysvětlit.

host
14. června • 16:28

mě by spíše zajímalo, jak by to dopadlo, kdyby se vzal např. Mustang V8 a tohle vytuněné Volvo třeba na mojí trasu Plzeń - Norimberg a zpátky a Německo se jelo pěkně svižně pořád nad 200... jestli by se Volvo vůbec vrátilo a typuju, že ten Mustang by měl asi lepší spotřebu .. tudíž podle metodiky někde 1,8l/100km.

jehoVista
14. června • 16:10

Je to cinske auto, pidimoturky nemaji budoucnost, spotreba je urcite vylhana a nemuze konkurovat mercedesu, audi a janevimcemujeste. ...vystrilel jsem vsechnu munici, takze timto diskuzi uzaviram

bzzz
14. června • 16:08

To je asi tak uzitecne/skvele jako pretaktovani dusikem chlazenych procesoru... tzn. jde to a co dale? ;-)

Doporučujeme

Články odjinud