Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Pořád si myslíte, že je čtyřválec nedůstojná jednotka třeba pro takové Volvo XC90? Pak se vám švédská automobilka pokusí dokázat opak, vzali totiž nejvýkonnější motorizaci a tu ještě dali do rukou svojí tovární divizi Polestar. Výsledkem je nejvýkonnější sériové Volvo, jaké kdy spatřilo světlo světa.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle nenápadného modrého znáčku na zádi poznáte, že toto provedení Volva XC90 T8 nemá 407, ale hned 427 hybridních koní

Pod kapotou je přitom docela skromný čtyřválcový dvoulitr, který je přeplňovaný kompresorem i turbodmychadlem a k tomu disponuje ještě hybridní pohonnou jednotkou. Suma sumárum tak standardní XC90 T8 produkuje výkon 299 kW (407 koní) a točivý moment 640 Nm.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Po úpravě motor produkuje 314 kW (427 koní) a 680 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h nově zabere 5,5 sekundy, kombinovaná spotřeba se ovšem nikterak nezměnila, v tabulkách najdete i nadále hodnotu 2,1 l/100 km. Souběžně s tím Polestar vylepšil odezvu plynového pedálu a došlo na přeprogramování elektroniky automatické převodovky, která by měla v zatáčkách držet zvolený převodový stupeň na základě hodnot přetížení.

Úpravy jsou pro Volvo XC90 T8 k dispozici okamžitě, zároveň se dá předpokládat, že se brzy rozšíří i na ostatní modely v podobě S90 a V90.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků