Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Pořád si myslíte, že je čtyřválec nedůstojná jednotka třeba pro takové Volvo XC90? Pak se vám švédská automobilka pokusí dokázat opak, vzali totiž nejvýkonnější motorizaci a tu ještě dali do rukou svojí tovární divizi Polestar. Výsledkem je nejvýkonnější sériové Volvo, jaké kdy spatřilo světlo světa.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle nenápadného modrého znáčku na zádi poznáte, že toto provedení Volva XC90 T8 nemá 407, ale hned 427 hybridních koní

Pod kapotou je přitom docela skromný čtyřválcový dvoulitr, který je přeplňovaný kompresorem i turbodmychadlem a k tomu disponuje ještě hybridní pohonnou jednotkou. Suma sumárum tak standardní XC90 T8 produkuje výkon 299 kW (407 koní) a točivý moment 640 Nm.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Po úpravě motor produkuje 314 kW (427 koní) a 680 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h nově zabere 5,5 sekundy, kombinovaná spotřeba se ovšem nikterak nezměnila, v tabulkách najdete i nadále hodnotu 2,1 l/100 km. Souběžně s tím Polestar vylepšil odezvu plynového pedálu a došlo na přeprogramování elektroniky automatické převodovky, která by měla v zatáčkách držet zvolený převodový stupeň na základě hodnot přetížení.

Úpravy jsou pro Volvo XC90 T8 k dispozici okamžitě, zároveň se dá předpokládat, že se brzy rozšíří i na ostatní modely v podobě S90 a V90.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků