Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Pořád si myslíte, že je čtyřválec nedůstojná jednotka třeba pro takové Volvo XC90? Pak se vám švédská automobilka pokusí dokázat opak, vzali totiž nejvýkonnější motorizaci a tu ještě dali do rukou svojí tovární divizi Polestar. Výsledkem je nejvýkonnější sériové Volvo, jaké kdy spatřilo světlo světa.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle nenápadného modrého znáčku na zádi poznáte, že toto provedení Volva XC90 T8 nemá 407, ale hned 427 hybridních koní

Pod kapotou je přitom docela skromný čtyřválcový dvoulitr, který je přeplňovaný kompresorem i turbodmychadlem a k tomu disponuje ještě hybridní pohonnou jednotkou. Suma sumárum tak standardní XC90 T8 produkuje výkon 299 kW (407 koní) a točivý moment 640 Nm.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Po úpravě motor produkuje 314 kW (427 koní) a 680 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h nově zabere 5,5 sekundy, kombinovaná spotřeba se ovšem nikterak nezměnila, v tabulkách najdete i nadále hodnotu 2,1 l/100 km. Souběžně s tím Polestar vylepšil odezvu plynového pedálu a došlo na přeprogramování elektroniky automatické převodovky, která by měla v zatáčkách držet zvolený převodový stupeň na základě hodnot přetížení.

Úpravy jsou pro Volvo XC90 T8 k dispozici okamžitě, zároveň se dá předpokládat, že se brzy rozšíří i na ostatní modely v podobě S90 a V90.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků