Volvo XC90 slavilo v loňském roce úspěch, rekordní rok v USA

Volvo XC90 slavilo v loňském roce úspěch, rekordní rok v USA

Rok 2003 byl pro společnost Volvo Cars úspěšný zejména díky rekordním prodejním výsledkům v USA a velké poptávce po modelu Volvo XC90. Celkem bylo prodáno 415 043 vozidel, což představuje nárůst o 2,2 procenta v porovnání s rokem 2002. Prodej v Severní Americe vzrostl o 21 procent na 148 494 vozidel, zatímco prodej vozidel v Evropě poklesl o 6,5 procenta, zejména kvůli obtížné situaci na trhu v Německu.

Volvo XC90 bylo v průběhu svého prvního úplného roku na trhu největším lákadlem v nabídce modelů společnosti Volvo Cars. Celkem bylo prodáno 61 867 vozidel XC90 a poptávka po tomto modelu je tak velká, že se společnost rozhodla zvýšit roční objem výroby na 90 000 vozidel. Dalším důležitým faktem je to, že úspěch modelu Volvo XC90 nebyl na úkor Volva XC70, které si v porovnání s rokem 2002 udrželo stejné výsledky. Nejlépe prodávaným modelem v nabídce za poslední tři roky je Volvo S60 s celkovým počtem 90 910 vozidel prodaných v roce 2003 (2002 - 107 463).

Čtrnáct měsíců růstu prodeje v USA v řadě

Přestože na trhu osobních automobilů v USA došlo celkově k poklesu, zaznamenala zde společnost Volvo Cars nejlepší rok v historii. Po čtrnácti měsících soustavného růstu počtu prodaných vozidel skončil rok 2003 se 134 620 prodanými vozidly, což v porovnání s rokem předcházejícím představuje nárůst o 22 procent. Jak se očekávalo, nejlépe prodávaným modelem bylo Volvo XC90 s 35 791 prodanými kusy.
V Evropě počet prodaných vozidel poklesl o 6,5 procent na 221 632 vozidel (2002 - 236 951).

Ve Švédsku, které pro Volvo představuje druhý největší trh, prodej mírně poklesl, a to o 1,5 procenta na 47 928 prodaných vozidel. Volvo si přesto udrželo svůj podíl na trhu s více než 19 procenty, přičemž nejprodávanějším modelem se stalo Volvo V70 s 23 000 prodanými vozy. V70 je ve Švédsku nejlépe prodávaným automobilem.

Ve Velké Británii prodej poklesl o 3,5 procenta na 39 135 prodaných vozidel (2002 - 40 580).
Hluboká recese v Německu v kombinaci s poklesem celého automobilového trhu a reorganizací dealerské sítě Volvo měly za následek pokles počtu prodaných vozidel o 26 procent na 30 285 kusů (2002 - 41 045).

Prodej vozidel dovážených do Japonska poklesl o téměř 7 procent. Volvo si přesto vedlo lépe než většina jeho konkurentů a dokázalo zredukovat pokles prodeje na pouhá 3 procenta. Celkem společnost Volvo Cars v Japonsku v roce 2003 prodala 14 755 vozidel (2002 - 15 242).

Je také nutno dodat, že vozy Volvo se dobře prodávají i na klíčových rozvojových trzích. V Rusku prodej vozů Volvo vzrostl o 69 procent na 4 991 vozidel (2002 - 2 947) a v Číně byl zaznamenán nárůst o 28 procent na 2 516 vozidel (2002 - 1 960).

Nové Volvo S40 a Volvo V50

Nové Volvo S40 a Volvo V50 byly v roce 2003 pro společnost Volvo Cars hlavními modely. Volvo S40 mělo svou světovou premiéru na počátku září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a o tři měsíce později byla odhrnuta opona Volva V50 na autosalonu v Boloni.

Tyto kompaktní modely jsou prvním výsledkem technologické spolupráce Volva s automobilkami Ford a Mazda. Volvo S40 a Volvo V50 se vyznačují dynamickými jízdními vlastnostmi a úrovní bezpečnosti srovnatelnou s většími modely Volvo.

Nové Volvo S40 a Volvo V50 se vyrábějí v závodě společnosti Volvo Cars v belgickém Gentu.
Výroba vozů Volvo v nizozemském Bornu skončí s útlumem předchozí generace Volva S40 a V40 v průběhu první poloviny roku 2004. Po úplném rozšíření bude závod v Gentu největším výrobním zařízením společnosti s roční kapacitou 270 000 vozidel.

Na počátku roku 2003 Volvo také představilo modernizované Volvo S80 s elegantnějším designem a s unikátním systémem podvozku FOUR-C, který byl poprvé představen o rok dříve u modelů R.

Nový kabriolet ve společném podniku s Pininfarinou

V průběhu roku bylo oznámeno, že příští kabriolet značky Volvo bude vyvinut ve spolupráci se světově proslulým italským designérským studiem Pininfarina. Partnerství zahrnuje výrobu nového otevřeného automobilu, který budeme vyrábět ve společně vlastněném závodě v městě Uddevalla na západním pobřeží Švédska.

Pininfarina vlastní 60 procent a Volvo Cars 40 procent ve společnosti nazvané Pininfarina Sverige AB.
Úzká spolupráce s německým specialistou na výrobu převodovek, společností GETRAG, byla zahájena v závodě Volvo Cars v Köpingu. GETRAG vlastní 60 procent a Volvo Cars 40 procent nové společnosti nazvané GETRAG All Wheel Drive AB.

Cílem tohoto partnerství je vytvořit ze závodu v Köpingu konkurenceschopné nezávislé centrum pro vývoj a výrobu systémů pohonu všech kol pro celé automobilové odvětví. Závod v Köpingu bude také nadále vyrábět součásti podvozků.

Dalším pozoruhodným faktem je, že závod společnosti Volvo ve Skövde je první továrnou na výrobu motorů, která získala vysoce prestižní ocenění World Class Award for Total Productive Maintenance (TPM). V roce 2003 byl v tomto závodě navíc dosažen výrobní rekord s celkovým počtem 391 000 vyrobených motorů.

Nárůst i v České republice

Prodej vozů Volvo narostl v roce 2003 i v České republice. Podílel se na tom hlavně prodej modelů V70, S80 a XC90. V roce 2003 se na tuzemském trhu prodalo celkově 1 044 vozů Volvo, což představuje proti roku 2002 nárůst o bezmála čtvrtinu.

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 540 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků