Volvo XC90 s vylepšeními pro modelový rok 2012

Automobilka Volvo se severskými kořeny přistoupila k dalším dílčím úpravám svého takřka legendárního, velkého SUV XC90.
Volvo XC90 s vylepšeními pro modelový rok 2012

Populární SUV Volvo XC90 debutovalo již před devíti lety, ale do výslužby se zatím nechystá. O tom svědčí nově ohlášený, velmi decentní facelift pro modelový rok 2012. Zatím toho posledního se přitom Volvo XC90 dočkalo předloni, ale stále lze o tomto voze hovořit jako o tom, který i na prahu svých desátých narozenin v podstatě zůstává bez zásadnější modernizace. Nyní nabízí drobné úpravy exteriéru a i interiéru, má nabídnout kvalitnější materiály a řadu nových funkcí díky možnosti kooperace palubních systémů s chytrými telefony iPad nebo Android.

Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme (ale to musíme být opravdu velmi pozornými pozorovateli) upraveného předního nárazníku s vestavěnými pásy LED pro denní svícení či standardně stříbřitých střešních podélníků. Všechny verze bez výjimky mají otěrové lišty i nárazníky lakovány v barvě karoserie. Zádi dominují upravené svítilny s LED pro brzdová světla, v nabídce se objevují nové slitinové ráfky. Interiér se dočkal nového třípaprskového volantu, hliníkových obkladů, pozměněného přístrojového štítu s bílým podsvitem nebo nových kožených sedadel s ventilací a masáží. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Špičkou nabídky řady XC90 jsou verze Executive a R-Design. Ta první chce zapůsobit maximální nabídkou komfortu včetně zmíněné ventilace a nové, na omak příjemnější kůže. Provedení R-Design je inspirováno stejnojmennými modely Volvo z minulých let, ale třeba na rozdíl od Volva S60 R-Design zatím posílení motorů nenabízí. V případě nového XC90 R-Design stojí za zmínku kromě upraveného interiéru především nově odladěný podvozek a devatenáctipalcová litá kola.

Čtěte také:
Test Volvo XC90 Sport D5
Volvo XC90 v decentní úpravě Heico Sportiv

Vybírat lze ze tří, výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou dodávaných pohonných jednotek, jejichž specifikace se nezměnila. Nejvýkonnější z nich je atmosféricky plněný zážehový šestiválec s objemem 3,2 l, výkonem 243 koní (179 kW) a průměrnou spotřebou 11,5 l/100 km. Většímu zájmu se těší dieselové motory s objemem 2,4 l. Provedení D3 dosahuje výkonu 163 koní (120 kW) a průměrné spotřeby 8,2 l/100 km, zatímco verze D5 dává rovných 200 koní (147 kW) při průměrné spotřebě jen o 0,1 l/100 km vyšší. Varianty 3,2 V6 a D5 jsou kombinovány s pohonem všech kol, základní diesel se spokojí s pohonem kol předních.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků