Volvo XC90 s vylepšeními pro modelový rok 2012

Automobilka Volvo se severskými kořeny přistoupila k dalším dílčím úpravám svého takřka legendárního, velkého SUV XC90.
Volvo XC90 s vylepšeními pro modelový rok 2012

Populární SUV Volvo XC90 debutovalo již před devíti lety, ale do výslužby se zatím nechystá. O tom svědčí nově ohlášený, velmi decentní facelift pro modelový rok 2012. Zatím toho posledního se přitom Volvo XC90 dočkalo předloni, ale stále lze o tomto voze hovořit jako o tom, který i na prahu svých desátých narozenin v podstatě zůstává bez zásadnější modernizace. Nyní nabízí drobné úpravy exteriéru a i interiéru, má nabídnout kvalitnější materiály a řadu nových funkcí díky možnosti kooperace palubních systémů s chytrými telefony iPad nebo Android.

Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme (ale to musíme být opravdu velmi pozornými pozorovateli) upraveného předního nárazníku s vestavěnými pásy LED pro denní svícení či standardně stříbřitých střešních podélníků. Všechny verze bez výjimky mají otěrové lišty i nárazníky lakovány v barvě karoserie. Zádi dominují upravené svítilny s LED pro brzdová světla, v nabídce se objevují nové slitinové ráfky. Interiér se dočkal nového třípaprskového volantu, hliníkových obkladů, pozměněného přístrojového štítu s bílým podsvitem nebo nových kožených sedadel s ventilací a masáží. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Špičkou nabídky řady XC90 jsou verze Executive a R-Design. Ta první chce zapůsobit maximální nabídkou komfortu včetně zmíněné ventilace a nové, na omak příjemnější kůže. Provedení R-Design je inspirováno stejnojmennými modely Volvo z minulých let, ale třeba na rozdíl od Volva S60 R-Design zatím posílení motorů nenabízí. V případě nového XC90 R-Design stojí za zmínku kromě upraveného interiéru především nově odladěný podvozek a devatenáctipalcová litá kola.

Čtěte také:
Test Volvo XC90 Sport D5
Volvo XC90 v decentní úpravě Heico Sportiv

Vybírat lze ze tří, výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou dodávaných pohonných jednotek, jejichž specifikace se nezměnila. Nejvýkonnější z nich je atmosféricky plněný zážehový šestiválec s objemem 3,2 l, výkonem 243 koní (179 kW) a průměrnou spotřebou 11,5 l/100 km. Většímu zájmu se těší dieselové motory s objemem 2,4 l. Provedení D3 dosahuje výkonu 163 koní (120 kW) a průměrné spotřeby 8,2 l/100 km, zatímco verze D5 dává rovných 200 koní (147 kW) při průměrné spotřebě jen o 0,1 l/100 km vyšší. Varianty 3,2 V6 a D5 jsou kombinovány s pohonem všech kol, základní diesel se spokojí s pohonem kol předních.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků