Volvo XC90 s motorem V8: více síly, jiný vzhled

Na pařížském autosalonu představí Volvo model XC90 s novým osmiválcovým motorem 4.4 l s výkonem 232 kW a točivým momentem 440 Nm v 3 900 otáčkách. Ve dvou tisících otáčkách, kde se osmiuválce „povalují“ nejčastěji, má řidič pod plynem 370 Nm. Vůz bude mít maximálku omezenu stejně jako varianta T6 na 210 km/h, v USA pak 190 km/h. Nový motor patří k prvním osmiválcům, které plní emisní normu Euro 5 (od 2008) a americkou ULEV II. Válce jsou sevřeny v úhlu 60 stupňů, velikost motoru je 754 x 635 mm, hmotnost 190 kg; dle tiskové zprávy jde o nejkompaktnější motor podobného objemu.

Tip: O Volvu XC90 V8 jsme informovali již dříve.

Na stovku se Volvo XC90 rozjede za sedm sekund, spotřeba je příjemných 13 litrů na sto km. Nízké spotřeby je dosaženo spojením s novou šestistupňovou automatickou převodovkou Geartronic, která usnadňuje udržování motoru v nízkých otáčkách. Nechybí ani manuální sekvenční řazení. Volvo s tímto motorem dostane rovněž upravený vzhled, ve standardu budou 18" litá kola, postranní lišty a kliky dveří v barvě karoserie, mřížka chladiče v šedé grafitové barvě, chromovaný okraj nasávacího otvoru v nárazníku a dvojitou koncovku výfuku. Důležitá poznámka: XC90 V8 nebude dostupný na trzích s pravostranným řízením.

Tip: Test Volva XC90 D5

Ceny v Německu

Výbava Sedadla Cena (euro)
Momentum 5 59 000
Summum 5 60 850
Executive 5 66 950
Momentum 7 60 200
Summum 7 62 050
Executive 7 68 150

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků