Volvo XC90: luxus do lehkého terénu (megatest)

Volvo XC90 není na českém trhu nijak dlouho, proto není divu, že jej zatím na silnici běžně neuvidíte, zatímco BMW X5 nebo Mercedes ML je daleko častější. I proto mne nepřekvapilo, když se kolem zaparkovaného Volva sbíhali zvědavci, kterým se obrovské auto zjevně líbilo. Ostatně mně také.
Volvo XC90: luxus do lehkého terénu (megatest)
Seznam kapitol
  1. Pro koho je Volvo XC90?
  2. Vzhled, prostupnost terénem, bezpečnost, posilovač, brzdy
  3. Motor, spotřeba, automatická převodovka, pracoviště řidiče
  4. Integrovaný mobil (obrázky displeje)
  5. Interiér, ovládání funkcí, odkládací prostory
  6. Variabilita prostoru vzadu, třetí řada sedaček
  7. Zavazadlový prostor, plusy a minusy, parametry, kompletní výbava

Na sinici a do lehkého terénu

Volvo XC90 je severským zástupcem kategorie SUV, tedy velkých automobilů se vzezřením offroadů, které se ale spíše než do terénu hodí na silnici. Automobilům třídy SUV chybí pro pohyb v těžkém terénu drobnosti jako zažitelnost náprav či redukce rychlostí. XC90 rovněž nemá patřičnou světlou výšku na to, aby dokázalo jet třeba v čerstvé orbě. Přesto ale lehčí terén zvládne – tam, kde by se běžný osobák zabořil, XC90 projede. Pro jízdu v terénu by to ale chtělo jiné pneumatiky, ty na testovaném voze se skutečně hodí spíše na dobrou silnici.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oficiální obrázky - Volvo XC90 je fešák

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Systém pohonu čtyř kol zajistí lepší trakci na špatném povrchu jako led či sníh

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Variabilita interiéru je velmi dobrá

Pro českou rodinu těžko

Díky velkému a prostornému interiéru jsou tato auta zajímavá pro rodiny, nicméně vhledem k ceně budou rodiny jistě volit jiná vozidla jako Zafira nebo Touran. XC90 má oproti jiným SUV jednu výhodu – možnost instalace třetí sady sedaček, což jen napovídá tomu, že výrobce tímto vozem míří právě na rodiny s dětmi. Interiér je uspořádán skutečně variabilně, je zde např. integrovaná dětská sedačka, ale o tom až dále.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Český zákazník je ale jiný, proto ve Volvu XC90 uvidíme spíše dobře situovaného manažera než mladou rodinu s dětmi, ačkoliv na oficiálních obrázcích je právě maminka s malým dítětem. Je patrné, že XC90 je určen primárně pro jiné trhy než český nebo evropský – ve Skandinavii či Americe se lepší jízdní vlastnosti v terénu či prašných silnicích hodí, stejně jako cestovní pohodlí a luxus na dlouhých cestách (přejet Švédsko nebo dojet v Americe do sousedního státu přece jen chvíli trvá).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Maska jasně dokládá příslušnost ke značce

Ať je to tak či onak, Volvo XC90 je velké luxusní SUV, za které v základu zaplatíte o něco málo více než milion a půl. Je o něco větší než X5 či ML, třetí řada sedadel přece jen zabere nějaké to místo. Mimochodem, BMW připravuje prodloužený model X5, který bude třeští řadu sedadel také obsahovat. Že by marketingové studie ukázaly, že si zákazníci taková auta žádají? Neřekl bych.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Záď je povedená, efektní jsou zejména svítilny protáhnuté až do zadních sloupků

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pro koho je Volvo XC90?
  2. Vzhled, prostupnost terénem, bezpečnost, posilovač, brzdy
  3. Motor, spotřeba, automatická převodovka, pracoviště řidiče
  4. Integrovaný mobil (obrázky displeje)
  5. Interiér, ovládání funkcí, odkládací prostory
  6. Variabilita prostoru vzadu, třetí řada sedaček
  7. Zavazadlový prostor, plusy a minusy, parametry, kompletní výbava
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků