Volvo XC90: luxus do lehkého terénu (megatest)

Volvo XC90 není na českém trhu nijak dlouho, proto není divu, že jej zatím na silnici běžně neuvidíte, zatímco BMW X5 nebo Mercedes ML je daleko častější. I proto mne nepřekvapilo, když se kolem zaparkovaného Volva sbíhali zvědavci, kterým se obrovské auto zjevně líbilo. Ostatně mně také.
Volvo XC90: luxus do lehkého terénu (megatest)
Seznam kapitol
  1. Pro koho je Volvo XC90?
  2. Vzhled, prostupnost terénem, bezpečnost, posilovač, brzdy
  3. Motor, spotřeba, automatická převodovka, pracoviště řidiče
  4. Integrovaný mobil (obrázky displeje)
  5. Interiér, ovládání funkcí, odkládací prostory
  6. Variabilita prostoru vzadu, třetí řada sedaček
  7. Zavazadlový prostor, plusy a minusy, parametry, kompletní výbava

Na sinici a do lehkého terénu

Volvo XC90 je severským zástupcem kategorie SUV, tedy velkých automobilů se vzezřením offroadů, které se ale spíše než do terénu hodí na silnici. Automobilům třídy SUV chybí pro pohyb v těžkém terénu drobnosti jako zažitelnost náprav či redukce rychlostí. XC90 rovněž nemá patřičnou světlou výšku na to, aby dokázalo jet třeba v čerstvé orbě. Přesto ale lehčí terén zvládne – tam, kde by se běžný osobák zabořil, XC90 projede. Pro jízdu v terénu by to ale chtělo jiné pneumatiky, ty na testovaném voze se skutečně hodí spíše na dobrou silnici.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oficiální obrázky - Volvo XC90 je fešák

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Systém pohonu čtyř kol zajistí lepší trakci na špatném povrchu jako led či sníh

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Variabilita interiéru je velmi dobrá

Pro českou rodinu těžko

Díky velkému a prostornému interiéru jsou tato auta zajímavá pro rodiny, nicméně vhledem k ceně budou rodiny jistě volit jiná vozidla jako Zafira nebo Touran. XC90 má oproti jiným SUV jednu výhodu – možnost instalace třetí sady sedaček, což jen napovídá tomu, že výrobce tímto vozem míří právě na rodiny s dětmi. Interiér je uspořádán skutečně variabilně, je zde např. integrovaná dětská sedačka, ale o tom až dále.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Český zákazník je ale jiný, proto ve Volvu XC90 uvidíme spíše dobře situovaného manažera než mladou rodinu s dětmi, ačkoliv na oficiálních obrázcích je právě maminka s malým dítětem. Je patrné, že XC90 je určen primárně pro jiné trhy než český nebo evropský – ve Skandinavii či Americe se lepší jízdní vlastnosti v terénu či prašných silnicích hodí, stejně jako cestovní pohodlí a luxus na dlouhých cestách (přejet Švédsko nebo dojet v Americe do sousedního státu přece jen chvíli trvá).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Maska jasně dokládá příslušnost ke značce

Ať je to tak či onak, Volvo XC90 je velké luxusní SUV, za které v základu zaplatíte o něco málo více než milion a půl. Je o něco větší než X5 či ML, třetí řada sedadel přece jen zabere nějaké to místo. Mimochodem, BMW připravuje prodloužený model X5, který bude třeští řadu sedadel také obsahovat. Že by marketingové studie ukázaly, že si zákazníci taková auta žádají? Neřekl bych.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Záď je povedená, efektní jsou zejména svítilny protáhnuté až do zadních sloupků

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Pro koho je Volvo XC90?
  2. Vzhled, prostupnost terénem, bezpečnost, posilovač, brzdy
  3. Motor, spotřeba, automatická převodovka, pracoviště řidiče
  4. Integrovaný mobil (obrázky displeje)
  5. Interiér, ovládání funkcí, odkládací prostory
  6. Variabilita prostoru vzadu, třetí řada sedaček
  7. Zavazadlový prostor, plusy a minusy, parametry, kompletní výbava
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků