Volvo XC90 již příští rok? Více než desetileté čekání se chýlí ke konci

Volvo XC90 již příští rok? Více než desetileté čekání se chýlí ke konci

„Volvo představí nástupce modelu XC90 koncem roku 2014. Bude to první zcela nový vůz představený Volvem v jeho nové éře, kdy patří čínské Zhejiang Geely Holding Group,“ řekl šéf automobilky Hakan Samuelsson v předvečer zahájení newyorského autosalonu.

Velká luxusní platforma pro novou generaci XC90 byla podle jeho slov vyvinuta ve Švédsku. Bude tvořit také základ následovníka vlajkové lodi Volva, sedanu S80. Platforma je známa pod jménem SPA (Scalable Product Architecture). 

Samuelson vyjádřil velkou rozmrzelost nad dlouhým čekáním na nový XC90 před několika dny v Ženevě na autosalonu. Na druhou generaci se totiž čeká už více než desetiletí. Přitom kdysi bylo tohle velké SUV bestsellerem značky.

O tom, jak soupeři Volvu ujíždějí, svědčí tento údaj: celosvětové prodeje stárnoucího XC90 spadly loni o 21 procent ve srovnání s rokem 2011 na 31 290 vozů.

Stárnoucí XC90 podráží výsledky Volva. Šéfa automobilky to irituje

Stárnoucí XC90 podráží výsledky Volva. Šéfa automobilky to irituje

Volvo nyní v těsném spojení s Geely vyvíjí novou platformu pro menší modely. Některé z nich budou vyráběny v novém závodě Volva v čínském Chengdu.

Volvo také zvažuje rozšíření své produktové řady, i o modely A a B segmentu. Chce tak následovat své evropské soupeře, například BMW a Mercedes-Benz.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků