Švédský obr to ještě nevzdává. Výrobce při přípravě vylepšení důkladně naslouchal svým zákazníkům.
Dlouhověkost má velké severské SUV v krvi. První generace vydržela ve výrobě dvanáct let, pokud připočítáme i model XC Classic, vznikající po oficiálním konci v Číně, tak dokonce čtrnáct. Druhá generace pak měla premiéru koncem srpna 2014 ve Švédsku. V roce 2019 dostala první facelift a nyní zde máme další komplexní sadu vylepšení.
Zvenčí si všimnete upravených světel, nové čelní masky a přežehlené kapotáže po vzoru aktuálních elektrických modelů značky. Největší změny se ale odehrály uvnitř. Na základě zpětné vazby od majitelů například designéři přidali odkládací prostory ve středové konzoli s dalším držákem nápojů, indukční nabíječku přesunuli do zadní části tunelu.
Zcela jiný je displej infotainmentu – nyní má úhlopříčku 11,2 palce místo původních devíti palců a vystupuje z palubní desky do prostoru. Nabídne o 21 procent větší hustotu pixelů a grafiku po vzoru současných elektrických Volv. Díky ní se řidič dostane k funkcím pohodlněji skrze méně klepnutí do obrazovky, může pracovat s médii aniž by se přestala zobrazovat mapa a využívat bude kontextový panel, jehož obsah se mění dle aktuální situace nebo nejpoužívanějších aplikací. Novinek si všimnete také v tvaru samotné palubní desky, která nyní více preferuje horizontální linie, vertikální jsou naopak nové výdechy ventilace. Obložení je vyrobeno z recyklovaných materiálů.
Jak jistě víte, diesely Volvo vyřadilo z nabídky již před nějakou dobou a zbývající spalovací motory mají vždy elektrifikaci. Vylepšená XC90 bude k mání v mild-hybridních verzích B5 a B6 AWD – první jmenovaná má výkon 184 Kw + 10 kW ze startér generátoru a 350 + 40 N.m točivého momentu. Vrcholem je plug-in hybridní T8 AWD s výkonem 228 + 107 kW a točivým momentem 400 + 309 N.m, s níž bude možné ujet až 71 kilometrů výhradně na elektřinu a celkově přes 800 kilometrů na jedno tankování.
Standardně využívá vylepšená XC90 odpružení FSD (frekvenčně selektivní tlumení), za příplatek je k dispozici adaptivní tlumení, které sleduje situaci na vozovce 500krát za sekundu a přizpůsobuje se jí, v kombinaci s vzduchovým odpružením. S ním je možné také měnit světlou výšku o -20 mm nebo +40 mm oproti standardnímu nastavení. Vůz má již nyní český ceník a je k objednání.
Volvo XC90 (modelový rok 2025): Přehled cen |
Výbava |
B5 AWD Cena (Kč) |
T8 AWD Cena (Kč) |
Core |
1.999.900 |
2.218.400 |
Plus Bright |
2.104.900 |
2.323.400 |
Ultra Bright |
2.264.900 |
2.452.400 |
Plus Dark |
- |
2.323.400 |
Ultra Dark |
- |
2.452.400 |
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40