Volvo XC90 dostane nový benzínový osmiválec

Příští rok doplní motory nejdražšího Volva, modelu XC90, atmosférický osmiválec s objemem 4.4 l a výkonem 235 kW. Současný vrchol nabídky je přeplňovaný třílitrový šestiválec T6 s výkonem 200 kW. Osmiválec je určen zejména pro americký trh, kde se po velkoobjemových motorech mohou jen utlouci; Volvo zde plánuje roční odbyt deset až dvanáct tisíc kusů.

Zmíněný osmiválec pochází od japonské Yamahy, podobný motor sesterského Jaguaru je totiž pro SUV údajně příliš velký. Volvo rovněž uvažuje o slabší výkonové verzi, která by nahradila v XC90 motor T6.

Tip: Test Volva XC90 D5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo XC90 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků