Volvo XC90 dostane nový benzínový osmiválec

Příští rok doplní motory nejdražšího Volva, modelu XC90, atmosférický osmiválec s objemem 4.4 l a výkonem 235 kW. Současný vrchol nabídky je přeplňovaný třílitrový šestiválec T6 s výkonem 200 kW. Osmiválec je určen zejména pro americký trh, kde se po velkoobjemových motorech mohou jen utlouci; Volvo zde plánuje roční odbyt deset až dvanáct tisíc kusů.

Zmíněný osmiválec pochází od japonské Yamahy, podobný motor sesterského Jaguaru je totiž pro SUV údajně příliš velký. Volvo rovněž uvažuje o slabší výkonové verzi, která by nahradila v XC90 motor T6.

Tip: Test Volva XC90 D5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo XC90 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků