Volvo XC90 dostane až 400 koní a listovou pružinu na zadní nápravu

Dva týdny nás dělí od premiéry nové generace Volva XC90. Dnes švédská automobilka naznačila prostřednictvím tiskové zprávy a desítky fotografií, na co se zhruba můžeme těšit. Jisté je, že XC90 nové generace dorazí také jako hybrid a také třeba to, že bude k dispozici více variant podvozku.

Volvo odhalilo interiér nové generace modelu XC90. Pokochejte se

Volvo odhalilo interiér nové generace modelu XC90. Pokochejte se

Tisková zpráva zdůrazňuje novou platformu SPA. XC90 je prvním modelem využívajícím tento základ, stejnou platformu pak Volvo použije na vše od řady šedesát výše. Investice do vývoje nebyly malé, ale výsledkem je vysoká modularita a možnosti měnit rozvor náprav, přední i zadní převisy, výšku karoserie a tak dále. Nová platforma pak přinese ještě větší bezpečnost a nižší hmotnost.

Volvo vyrobilo ve Švédsku poslední SUV XC90, přesune se do Číny

Volvo vyrobilo ve Švédsku poslední SUV XC90, přesune se do Číny

Volvo XC90 bude používat motory řady Drive-E. Jde o vznětový a zážehový dvoulitr vycházející z jednoho základu. První verze těchto motorů jsou v prodeji již teď u starších modelů, XC90 ale bude první model s možností kombinovat novou pohonnou jednotku s pohonem všech kol. Použita by měla být upravená spojka Haldex čtvrté generace.

Volvo Drive-E: čtyři válce pro řadu 60

Volvo Drive-E: čtyři válce pro řadu 60

Vrcholné provedení bude hybrid. Pod kapotou najdeme přeplňovaný benzinový čtyřválec a u zadní nápravy elektromotor. Výkon nejsilnější verze modelu XC90 dosáhne na 294 kW (400 k). Přesnější informace ohledně nových motorů zveřejnila automobilka začátkem července.

Na prvních obrázcích je také vidět několik verzí odpružení švédské novinky. Kromě klasických vinutých pružin bude k dispozici i vzduchový podvozek. Za pozornost pak stojí především provedení, které vypadá, že má na zadní nápravě listovou pružinu.

Nové Volvo XC90 bude samo dávat přednost při odbočování vlevo

Nové Volvo XC90 bude samo dávat přednost při odbočování vlevo

Volvo XC90 nabídne tři řady sedadel. Ta druhá bude posuvná, třetí je určena pro cestující vysoké maximálně 170 cm. Další podrobnosti ohledně teprve druhé generace tohoto SUV budou následovat. Případní zájemci si ale ještě chvíli počkají. Do prodeje se nová XC90 dostane až příští rok.

bazar

Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2009
Stav: 175 886 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2007
Stav: 282 174 km
Cena: 166 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2007
Stav: 87 116 km
Cena: 130 000 Kč
Volvo S40 2
Rok výroby: 2007
Stav: 150 985 km
Cena: 150 000 Kč
Volvo V50 2
Rok výroby: 2007
Stav: 189 517 km
Cena: 126 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 123 591 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků