Volvo XC90 dostane až 400 koní a listovou pružinu na zadní nápravu

Dva týdny nás dělí od premiéry nové generace Volva XC90. Dnes švédská automobilka naznačila prostřednictvím tiskové zprávy a desítky fotografií, na co se zhruba můžeme těšit. Jisté je, že XC90 nové generace dorazí také jako hybrid a také třeba to, že bude k dispozici více variant podvozku.

Volvo odhalilo interiér nové generace modelu XC90. Pokochejte se

Volvo odhalilo interiér nové generace modelu XC90. Pokochejte se

Tisková zpráva zdůrazňuje novou platformu SPA. XC90 je prvním modelem využívajícím tento základ, stejnou platformu pak Volvo použije na vše od řady šedesát výše. Investice do vývoje nebyly malé, ale výsledkem je vysoká modularita a možnosti měnit rozvor náprav, přední i zadní převisy, výšku karoserie a tak dále. Nová platforma pak přinese ještě větší bezpečnost a nižší hmotnost.

Volvo vyrobilo ve Švédsku poslední SUV XC90, přesune se do Číny

Volvo vyrobilo ve Švédsku poslední SUV XC90, přesune se do Číny

Volvo XC90 bude používat motory řady Drive-E. Jde o vznětový a zážehový dvoulitr vycházející z jednoho základu. První verze těchto motorů jsou v prodeji již teď u starších modelů, XC90 ale bude první model s možností kombinovat novou pohonnou jednotku s pohonem všech kol. Použita by měla být upravená spojka Haldex čtvrté generace.

Volvo Drive-E: čtyři válce pro řadu 60

Volvo Drive-E: čtyři válce pro řadu 60

Vrcholné provedení bude hybrid. Pod kapotou najdeme přeplňovaný benzinový čtyřválec a u zadní nápravy elektromotor. Výkon nejsilnější verze modelu XC90 dosáhne na 294 kW (400 k). Přesnější informace ohledně nových motorů zveřejnila automobilka začátkem července.

Na prvních obrázcích je také vidět několik verzí odpružení švédské novinky. Kromě klasických vinutých pružin bude k dispozici i vzduchový podvozek. Za pozornost pak stojí především provedení, které vypadá, že má na zadní nápravě listovou pružinu.

Nové Volvo XC90 bude samo dávat přednost při odbočování vlevo

Nové Volvo XC90 bude samo dávat přednost při odbočování vlevo

Volvo XC90 nabídne tři řady sedadel. Ta druhá bude posuvná, třetí je určena pro cestující vysoké maximálně 170 cm. Další podrobnosti ohledně teprve druhé generace tohoto SUV budou následovat. Případní zájemci si ale ještě chvíli počkají. Do prodeje se nová XC90 dostane až příští rok.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků