Volvo XC90 dostalo ocenění za konstrukci zadních sedadel

Pět vývojových pracovníků společnosti Volvo Cars obdrželo ocenění Henry Ford Technical Award za konstrukci zadních sedadel pro Volvo XC90. Ocenění bylo uděleno za unikátní technické řešení, díky kterému je sklopení všech pěti zadních sedadel a vytvoření zcela rovné plochy pro přepravu zavazadel mimořádně snadné.
Volvo XC90 dostalo ocenění za konstrukci zadních sedadel

Při vývoji Volva XC90 se jeho konstruktéři museli vypořádat s celou řadou problémů. Jedním z nejobtížnějších bylo to, jak umístit tři řady sedadel do automobilu, který je pouze o 65 mm delší než Volvo XC70. Úkolem bylo nalézt řešení, které by umožňovalo sedadla ve druhé a třetí řadě snadno a pohodlně sklopit a vytvořit tak zcela rovnou plochu pro přepravu předmětů a zavazadel. Současně bylo požadováno, aby na sedadlech ve třetí řadě mohly sedět nejen děti, ale také dospělí průměrného vzrůstu.

„Díky tomu, že Volvo XC90 disponuje tak velkým vnitřním prostorem, měli jsme pro naplnění tohoto cíle všechny předpoklady. Napříč uložený motor a přístrojová deska posunutá směrem vpřed nám poskytly více prostoru, než jaký je k dispozici u podobných vozů konkurenčních značek. To nám umožnilo vytvořit velmi flexibilní interiér,“ říká Leo Kullman, projektový manažer odpovědný za interiér Volva XC90.

Vývojáři tak mohli vytvořit řešení, kdy jsou všechna sedadla ve druhé řadě posuvná v podélném směru. Sedáky sedadel ve třetí řadě byly navíc zkonstruovány tak, že se zasouvají pod sklápěné opěradlo. Toto byl nezbytný předpoklad pro dosažení nízké a zcela rovné podlahy zavazadlového prostoru. Technici společnosti Volvo také vyvinuli mechanismus, díky kterému se opěrky hlavy na zadních sedadlech automaticky sklopí a po sklopení sedadel se skryjí v prohlubni v podlaze.

Neméně důležité bylo, usnadnit sklápění sedadel, aby pouze několika jednoduchými pohyby dokázal kdokoliv přeměnit sedmisedadlový automobil na prostorný vůz schopný přepravit až 1,8 m3 zavazadel.

Konstruktéři byli také oceněni za posuvné a integrované dětské sedadlo ve druhé řadě a za vyjímatelný středový panel mezi předními sedadly. Dětská sedačka na prostředním sedadle ve druhé řadě může být snadno posunuta vpřed, aby rodiče sedící vpředu mohli za jízdy s dítětem udržovat těsný kontakt.

„V průběhu vývoje jsme neustále sledovali názory a připomínky potenciálních zákazníků. Při předběžné studii jsme vyhodnotili výsledky rozhovorů se skupinou amerických žen, které požadovaly flexibilní automobil schopný přepravit až sedm osob. V situacích, kdy je řidič ve voze sám s malým dítětem byl velký význam kladen na možnost udržet s ním těsný kontakt i za jízdy. Naší reakcí na tento požadavek je integrované a posuvné dětské sedadlo,“ uzavírá Leo Kullman.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 740 km
Cena: 540 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2010
Stav: 199 811 km
Cena: 390 000 Kč
Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků