Volvo XC90 dostalo ocenění za konstrukci zadních sedadel

Pět vývojových pracovníků společnosti Volvo Cars obdrželo ocenění Henry Ford Technical Award za konstrukci zadních sedadel pro Volvo XC90. Ocenění bylo uděleno za unikátní technické řešení, díky kterému je sklopení všech pěti zadních sedadel a vytvoření zcela rovné plochy pro přepravu zavazadel mimořádně snadné.

Při vývoji Volva XC90 se jeho konstruktéři museli vypořádat s celou řadou problémů. Jedním z nejobtížnějších bylo to, jak umístit tři řady sedadel do automobilu, který je pouze o 65 mm delší než Volvo XC70. Úkolem bylo nalézt řešení, které by umožňovalo sedadla ve druhé a třetí řadě snadno a pohodlně sklopit a vytvořit tak zcela rovnou plochu pro přepravu předmětů a zavazadel. Současně bylo požadováno, aby na sedadlech ve třetí řadě mohly sedět nejen děti, ale také dospělí průměrného vzrůstu.

„Díky tomu, že Volvo XC90 disponuje tak velkým vnitřním prostorem, měli jsme pro naplnění tohoto cíle všechny předpoklady. Napříč uložený motor a přístrojová deska posunutá směrem vpřed nám poskytly více prostoru, než jaký je k dispozici u podobných vozů konkurenčních značek. To nám umožnilo vytvořit velmi flexibilní interiér,“ říká Leo Kullman, projektový manažer odpovědný za interiér Volva XC90.

Vývojáři tak mohli vytvořit řešení, kdy jsou všechna sedadla ve druhé řadě posuvná v podélném směru. Sedáky sedadel ve třetí řadě byly navíc zkonstruovány tak, že se zasouvají pod sklápěné opěradlo. Toto byl nezbytný předpoklad pro dosažení nízké a zcela rovné podlahy zavazadlového prostoru. Technici společnosti Volvo také vyvinuli mechanismus, díky kterému se opěrky hlavy na zadních sedadlech automaticky sklopí a po sklopení sedadel se skryjí v prohlubni v podlaze.

Neméně důležité bylo, usnadnit sklápění sedadel, aby pouze několika jednoduchými pohyby dokázal kdokoliv přeměnit sedmisedadlový automobil na prostorný vůz schopný přepravit až 1,8 m3 zavazadel.

Konstruktéři byli také oceněni za posuvné a integrované dětské sedadlo ve druhé řadě a za vyjímatelný středový panel mezi předními sedadly. Dětská sedačka na prostředním sedadle ve druhé řadě může být snadno posunuta vpřed, aby rodiče sedící vpředu mohli za jízdy s dítětem udržovat těsný kontakt.

„V průběhu vývoje jsme neustále sledovali názory a připomínky potenciálních zákazníků. Při předběžné studii jsme vyhodnotili výsledky rozhovorů se skupinou amerických žen, které požadovaly flexibilní automobil schopný přepravit až sedm osob. V situacích, kdy je řidič ve voze sám s malým dítětem byl velký význam kladen na možnost udržet s ním těsný kontakt i za jízdy. Naší reakcí na tento požadavek je integrované a posuvné dětské sedadlo,“ uzavírá Leo Kullman.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků