Volvo XC90 dobývá Ameriku, na kontě má už přes deset ocenění

Před rokem bylo na North American International Auto Show Volvo XC90 představeno jako "SUV nové generace". Za rok téměř přesně na den se tomuto vozu dostalo označení North American Truck of the Year.

"Jsme velmi hrdí na to, že Volvo získalo tak prestižní ocenění v tomto konkurenčním segmentu a navíc na velmi významném trhu," prohlásil Hans-Olov Olsson, prezident společnosti Volvo Car Corporation.

"Při vstupu značky Volvo do rychle rostoucího segmentu SUV jsme chtěli zachovat klíčové hodnoty naší značky, kterými jsou bezpečnost, ochrana životního prostředí a kvalita."

Soutěž, jejíž porotu tvoří 49 automobilových novinářů ze Spojených států a Kanady zastupujících noviny, časopisy a elektronická média, hodnotí vozidla, která definují nové standardy nebo se stávají novým etalonem ve své třídě. Každý automobil je posuzován podle následujících kritérií: celkový design, bezpečnost, spotřeba, ovladatelnost a jízdní vlastnosti, výkon, komfort, kvalita zpracování, funkčnost, technické inovace, spokojenost řidiče a cena.

"XC90 není přímo užitkové vozidlo, avšak tento vůz úspěšně řeší množství problémů, které byly současným špičkovým SUV vytýkány. Počínaje střechou vyztuženou bórovou ocelí, přes technologii sledující jednotlivé členy posádky až po systém ochrany proti převrácení, XC90 dokázalo při porovnání s běžnými osobními automobily svoji technickou převahu. Vůz má navíc elegantní, nadčasový design a vysoce funkční výbavu interiéru. Zkrátka nabízí téměř vše, co může uživatel od automobilu očekávat, a to nehovoříme o možnosti tažení těžkých přívěsů i na prudkých svazích," uvedl Dan McCosh, porotce soutěže o užitkový vůz roku v Severní Americe a novinář časopisu Popular Science.

XC90 dosáhlo v automobilovém odvětví celých pěti světových prvenství: systém ochrany proti převrácení Roll Stability Control (RSC); nafukovací boční ochranné clony pro všechny tři řady sedadel; posuvné střední sedadlo s integrovaným dětským sedákem, bezpečnostní pásy s předpínači na všech sedadlech a zvukový stereo systém Dolby 5.1 Pro Logic II vybavený zesilovačem Alpine o výkonu 305 W a 12 vysoce výkonnými reproduktory.

"Jsme velmi potěšeni reakcí médií a spotřebitelů na XC90," řekl Vic Doolan, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars of North America. "Kromě uznání za design, výkon a bezpečnost dokázalo XC90 získat velký zájem zákazníků a seznam objednávek zaplnil kapacitu výroby na celé první čtvrtletí roku 2003."

XC90 bylo před nedávnem vyhlášeno časopisem Motor Trend SUV roku 2003. Mezi další ocenění udělená ve Spojených státech a v Kanadě patří: SUV roku 2003, AutoSpies.com; Nelepší nové velké SUV, Kiplinger`s Personal Finance; Ocenění za výsledky v oblasti bezpečnosti silničního provozu, World Traffic Symposium; SUV roku/Mudfest Champion, North West Automobile Press Association; Užitkový vůz Texasu™, Texas Auto Writers Association; SUV roku, Guide de L`Auto; Nejlepší nový vůz SUV v ceně nad 45 000 CAD (kanadských dolarů), Automobile Journalists Association of Canada. Kromě mnohokrát oceněného modelu XC90 zahrnuje modelová řada Volvo Cars pro rok 2003 robustní XC70 (Cross Country) a univerzální V70, sportovní sedan S60, luxusní sedan a vlajkovou loď S80, kabriolet C70 a kompaktní modely S40 a V40.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků