Volvo

| Volvo

 Volvo

| Volvo

 Volvo

| Volvo

 Volvo

| Volvo

 Volvo

| Volvo

 Volvo

| Volvo

 Volvo

| Volvo

 Volvo

| Volvo

Samozřejmě se nabízí, že nové Volvo XC90 bude také plně elektrické, ale to Motor Trend vyvrací. Stropem pro XC90 prý bude plug-in hybridní varianta, zatímco plně elektrická varianta bude vyhraněna pro XC100. Tedy alespoň prozatím. Na více informací si budeme muset počkat. Očekává se, že vlajková loď půjde do prodeje do tří let. Volvo

Samozřejmě se nabízí, že nové Volvo XC90 bude také plně elektrické, ale to Motor Trend vyvrací. Stropem pro XC90 prý bude plug-in hybridní varianta, zatímco plně elektrická varianta bude vyhraněna pro XC100. Tedy alespoň prozatím. Na více informací si budeme muset počkat. Očekává se, že vlajková loď půjde do prodeje do tří let. | Volvo

 Volvo

| Volvo

 Volvo

| Volvo

 Volvo

| Volvo

Očekává se, že novinka ponese celý název Volvo XC100 Recharge a půjde o derivát očekávané třetí generace  modelu XC90 . Zpráva o absenci třetí řady sedadel je tak zcela logická, většinu vozů s touto karoserií má problémy s prostorem už na druhé řadě sedadel. Dočkáme se tedy jen čtyřmístné konfigurace, ale za to ve velmi luxusním kabátku. Volvo

Očekává se, že novinka ponese celý název Volvo XC100 Recharge a půjde o derivát očekávané třetí generace modelu XC90. Zpráva o absenci třetí řady sedadel je tak zcela logická, většinu vozů s touto karoserií má problémy s prostorem už na druhé řadě sedadel. Dočkáme se tedy jen čtyřmístné konfigurace, ale za to ve velmi luxusním kabátku. | Volvo

Novinka bude stát na druhé generaci Volvo Scalable Product Architecture (SPA). První generace této platformy, kterou byste našli ve všech větších Volvech, umožňuje zástavbu pouze spalovacího ústrojí, maximálně pak hybridu. Druhá generace už by měla být ale plně připravena na elektrifikaci. Volvo

Novinka bude stát na druhé generaci Volvo Scalable Product Architecture (SPA). První generace této platformy, kterou byste našli ve všech větších Volvech, umožňuje zástavbu pouze spalovacího ústrojí, maximálně pak hybridu. Druhá generace už by měla být ale plně připravena na elektrifikaci. | Volvo

Již nějakou dobu víme, že se Volvo chystá rozšířit paletu modelů o vlajkovou loď, která by se měla jmenovat XC100. O voze se toho vědělo zatím jen velmi málo. Objevují se také první grafické rendery, které popouštějí uzdu fantazii. Magazín Motor Trend nyní přichází s informací, že nové Volvo bude zcela elektrické a vzdá se třetí řady sedadel. Volvo

Již nějakou dobu víme, že se Volvo chystá rozšířit paletu modelů o vlajkovou loď, která by se měla jmenovat XC100. O voze se toho vědělo zatím jen velmi málo. Objevují se také první grafické rendery, které popouštějí uzdu fantazii. Magazín Motor Trend nyní přichází s informací, že nové Volvo bude zcela elektrické a vzdá se třetí řady sedadel. | Volvo

 Volvo
 Volvo
 Volvo
 Volvo
38
Fotogalerie

Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo 6 sedadel a řízené dobíjení

Druhá generace Volva XC90 je tady už od roku 2015. Nyní přichází v modernizovaném provedení se šesti sedadly a mild-hybridním pohonem označeným písmenem B.

Až budete na zádích vozů Volvo vídat písmeno B, ničemu se nedivte. Švédové se totiž posouvají o krok blíže elektrifikaci všech svých modelů a SUV XC90 je bude jejich velvyslancem. Automobilka uvádí, že je to vůbec poprvé, co zákazníkům nabídne brzdový systém s rekuperací kinetické energie určený pro stávající motory, jinými slovy systém řízeného dobíjení jako třeba u Toyoty Prius. Získaná energie se ukládá a nadále využívá, čímž podle Volva ušetříte až 15 procent paliva.

Mild-hybridní systém nenajde využití pouze u modelu XC90, ale i u menší šedesátky. Přítomen bude u benzinových i vznětových verzí stávajících dvoulitrových agregátů. Jednotky s označením B by se v budoucnu měly stát standardem a figurovat vedle plug-in hybridních verzí Twin Engine, jejichž podíl v celkové produkci by měl být čtvrtinový.

Verze B5 AWD kombinuje vznětový dvoulitr o výkonu 173 kW a točivém momentu 480 N.m s elektromotorem o 10 kW. Převodovka je osmistupňová automatická, zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině zabere 7,6 sekundy a maximální rychlost činí 220 km/h. Kombinovaná spotřeba se dle metodiky WLTP pohybuje v rozmezí 6,6 až 7,7 l/100 km v závislosti na zvolené konfiguraci výbavy.

Mimořádně čistý design Volva XC90 se s modernizací příliš neměnil. Hovořit lze o lehce upravené masce chladiče, v nabídce přibudou nové barvy a provedení litých kol. Uvnitř pak najdete nové materiály, dokonce i vlněné čalounění, a vedle pěti- a sedmimístného provedení je nově dostupná i šestimístná konfigurace se sedadly ve třech řadách.

Novinky najdeme také na poli bezpečnostních systémů. XC90 je nyní vybaveno systémem ochrany před srážkou s vozidlem ve vedlejším pruhu, systém varující před křížením s jiným vozidlem dnes auto v případě rizika nehody i sám zastaví. Vůz se začne ve švédské továrně Torslanda vyrábět už v květnu.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud