Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo 6 sedadel a řízené dobíjení

Druhá generace Volva XC90 je tady už od roku 2015. Nyní přichází v modernizovaném provedení se šesti sedadly a mild-hybridním pohonem označeným písmenem B.

Až budete na zádích vozů Volvo vídat písmeno B, ničemu se nedivte. Švédové se totiž posouvají o krok blíže elektrifikaci všech svých modelů a SUV XC90 je bude jejich velvyslancem. Automobilka uvádí, že je to vůbec poprvé, co zákazníkům nabídne brzdový systém s rekuperací kinetické energie určený pro stávající motory, jinými slovy systém řízeného dobíjení jako třeba u Toyoty Prius. Získaná energie se ukládá a nadále využívá, čímž podle Volva ušetříte až 15 procent paliva.

Nynější generace Volva XC90 vydrží sedm let. Tu novou budou vyrábět v USA

Nynější generace Volva XC90 vydrží sedm let. Tu novou budou vyrábět v USA

Mild-hybridní systém nenajde využití pouze u modelu XC90, ale i u menší šedesátky. Přítomen bude u benzinových i vznětových verzí stávajících dvoulitrových agregátů. Jednotky s označením B by se v budoucnu měly stát standardem a figurovat vedle plug-in hybridních verzí Twin Engine, jejichž podíl v celkové produkci by měl být čtvrtinový.

Verze B5 AWD kombinuje vznětový dvoulitr o výkonu 173 kW a točivém momentu 480 N.m s elektromotorem o 10 kW. Převodovka je osmistupňová automatická, zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině zabere 7,6 sekundy a maximální rychlost činí 220 km/h. Kombinovaná spotřeba se dle metodiky WLTP pohybuje v rozmezí 6,6 až 7,7 l/100 km v závislosti na zvolené konfiguraci výbavy.

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Mimořádně čistý design Volva XC90 se s modernizací příliš neměnil. Hovořit lze o lehce upravené masce chladiče, v nabídce přibudou nové barvy a provedení litých kol. Uvnitř pak najdete nové materiály, dokonce i vlněné čalounění, a vedle pěti- a sedmimístného provedení je nově dostupná i šestimístná konfigurace se sedadly ve třech řadách.

Novinky najdeme také na poli bezpečnostních systémů. XC90 je nyní vybaveno systémem ochrany před srážkou s vozidlem ve vedlejším pruhu, systém varující před křížením s jiným vozidlem dnes auto v případě rizika nehody i sám zastaví. Vůz se začne ve švédské továrně Torslanda vyrábět už v květnu.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků