Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo 6 sedadel a řízené dobíjení

Druhá generace Volva XC90 je tady už od roku 2015. Nyní přichází v modernizovaném provedení se šesti sedadly a mild-hybridním pohonem označeným písmenem B.

Až budete na zádích vozů Volvo vídat písmeno B, ničemu se nedivte. Švédové se totiž posouvají o krok blíže elektrifikaci všech svých modelů a SUV XC90 je bude jejich velvyslancem. Automobilka uvádí, že je to vůbec poprvé, co zákazníkům nabídne brzdový systém s rekuperací kinetické energie určený pro stávající motory, jinými slovy systém řízeného dobíjení jako třeba u Toyoty Prius. Získaná energie se ukládá a nadále využívá, čímž podle Volva ušetříte až 15 procent paliva.

Nynější generace Volva XC90 vydrží sedm let. Tu novou budou vyrábět v USA

Nynější generace Volva XC90 vydrží sedm let. Tu novou budou vyrábět v USA

Mild-hybridní systém nenajde využití pouze u modelu XC90, ale i u menší šedesátky. Přítomen bude u benzinových i vznětových verzí stávajících dvoulitrových agregátů. Jednotky s označením B by se v budoucnu měly stát standardem a figurovat vedle plug-in hybridních verzí Twin Engine, jejichž podíl v celkové produkci by měl být čtvrtinový.

Verze B5 AWD kombinuje vznětový dvoulitr o výkonu 173 kW a točivém momentu 480 N.m s elektromotorem o 10 kW. Převodovka je osmistupňová automatická, zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině zabere 7,6 sekundy a maximální rychlost činí 220 km/h. Kombinovaná spotřeba se dle metodiky WLTP pohybuje v rozmezí 6,6 až 7,7 l/100 km v závislosti na zvolené konfiguraci výbavy.

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Mimořádně čistý design Volva XC90 se s modernizací příliš neměnil. Hovořit lze o lehce upravené masce chladiče, v nabídce přibudou nové barvy a provedení litých kol. Uvnitř pak najdete nové materiály, dokonce i vlněné čalounění, a vedle pěti- a sedmimístného provedení je nově dostupná i šestimístná konfigurace se sedadly ve třech řadách.

Novinky najdeme také na poli bezpečnostních systémů. XC90 je nyní vybaveno systémem ochrany před srážkou s vozidlem ve vedlejším pruhu, systém varující před křížením s jiným vozidlem dnes auto v případě rizika nehody i sám zastaví. Vůz se začne ve švédské továrně Torslanda vyrábět už v květnu.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků