Volvo XC90 má po modernizaci. Dostalo 6 sedadel a řízené dobíjení

Druhá generace Volva XC90 je tady už od roku 2015. Nyní přichází v modernizovaném provedení se šesti sedadly a mild-hybridním pohonem označeným písmenem B.

Až budete na zádích vozů Volvo vídat písmeno B, ničemu se nedivte. Švédové se totiž posouvají o krok blíže elektrifikaci všech svých modelů a SUV XC90 je bude jejich velvyslancem. Automobilka uvádí, že je to vůbec poprvé, co zákazníkům nabídne brzdový systém s rekuperací kinetické energie určený pro stávající motory, jinými slovy systém řízeného dobíjení jako třeba u Toyoty Prius. Získaná energie se ukládá a nadále využívá, čímž podle Volva ušetříte až 15 procent paliva.

Nynější generace Volva XC90 vydrží sedm let. Tu novou budou vyrábět v USA

Nynější generace Volva XC90 vydrží sedm let. Tu novou budou vyrábět v USA

Mild-hybridní systém nenajde využití pouze u modelu XC90, ale i u menší šedesátky. Přítomen bude u benzinových i vznětových verzí stávajících dvoulitrových agregátů. Jednotky s označením B by se v budoucnu měly stát standardem a figurovat vedle plug-in hybridních verzí Twin Engine, jejichž podíl v celkové produkci by měl být čtvrtinový.

Verze B5 AWD kombinuje vznětový dvoulitr o výkonu 173 kW a točivém momentu 480 N.m s elektromotorem o 10 kW. Převodovka je osmistupňová automatická, zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině zabere 7,6 sekundy a maximální rychlost činí 220 km/h. Kombinovaná spotřeba se dle metodiky WLTP pohybuje v rozmezí 6,6 až 7,7 l/100 km v závislosti na zvolené konfiguraci výbavy.

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Volvo XC90 T8 Polestar je nejvýkonnějším Volvem v historii značky

Mimořádně čistý design Volva XC90 se s modernizací příliš neměnil. Hovořit lze o lehce upravené masce chladiče, v nabídce přibudou nové barvy a provedení litých kol. Uvnitř pak najdete nové materiály, dokonce i vlněné čalounění, a vedle pěti- a sedmimístného provedení je nově dostupná i šestimístná konfigurace se sedadly ve třech řadách.

Novinky najdeme také na poli bezpečnostních systémů. XC90 je nyní vybaveno systémem ochrany před srážkou s vozidlem ve vedlejším pruhu, systém varující před křížením s jiným vozidlem dnes auto v případě rizika nehody i sám zastaví. Vůz se začne ve švédské továrně Torslanda vyrábět už v květnu.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 51 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků