Volvo XC90 – SUV, které získalo 5 hvězdiček v hodnocení EuroNCAP

Volvo XC90 obdrželo nejvyšší hodnocení – 5 hvězdiček – při posledním hodnocení organizace Euro NCAP, která se zaměřuje na testování bezpečnosti automobilů. XC90 se tak stává jedním z prvních SUV na trhu, které 5 hvězdiček získalo.
Volvo XC90 – SUV, které získalo 5 hvězdiček v hodnocení EuroNCAP

Od svého představení v roce 2002 Volvo XC90 získalo za velmi krátkou dobu nebývale vysoký počet mezinárodních ocenění. Některá z těchto ocenění souvisela s oblastí bezpečnosti, avšak teprve nárazové testy, které provedla organizace Euro NCAP, umožnily XC90 skutečně prokázat své schopnosti v rámci nezávislého bezpečnostního výzkumu.

V první polovině tohoto roku bylo XC90 navíc testováno Americkým pojišťovacím institutem pro bezpečnost dálničního provozu (US Insurance Institute for Highway Safety - IIHS),  od kterého obdrželo nejlepší hodnocení  a titul „Nejlepší volba“.

Čelní a boční náraz

V rámci zkušebních metod Euro NCAP je hodnoceno chování vozidla při čelním a bočním nárazu, včetně nárazu do sloupu. V obou případech je pozornost věnována několika faktorům, včetně dětských zádržných systémů.

Zejména výsledky v ochraně dětí byly „velmi působivé a splnily všechny požadavky Euro NCAP“, jak uvedla tato organizace.

Celkový závěr testů XC90

„XC90 má mimořádně pevný skelet karoserie, který tvoří bezpečný a dobře vyvážený prostor, poskytující cestujícím ochranu při čelním i při bočním nárazu. Úroveň deformací a pronikání dílů karoserie do interiéru jsou minimální a riziko poranění hrudníku bezpečnostními pásy bylo nízké. Dětské zádržné systémy fungovaly velmi dobře a splnily všechny výkonnostní požadavky, přičemž do vozu mohou být instalovány dětské sedačky ISOFIX různých velikostí. Ochrana chodců byla u vozidla této velikosti průměrná“.

Podle zkušebních metod Euro NCAP došlo k minimální deformaci prostoru pro nohy a oblasti dveří, k méně významnému pohybu pedálů při čelním nárazu a existuje pouze malé riziko poranění kolen řidiče a spolujezdce.

Při bočním nárazu patřilo podle naměřených údajů zatížení zkušebních figurín mezi nejnižší, které dosud Euro NCAP zaznamenala. Boční airbagy (SIPS), čelní airbag a nafukovací clona fungovaly velmi dobře a ochránily řidiče při bočním nárazu i při nárazu do sloupu.

Řešení problematiky vozů SUV

Při projektování a navrhování modelu XC90 byla velká pozornost věnována „typickým“ a kritickým oblastem nebezpečí převrácení vozů SUV, které je u těchto vozidel vyšší. Cílem bylo vytvořit SUV, kde by tyto problematické oblasti byly redukovány.

Ochrana proti převrácení, kterou zajišťují systémy ochrany proti převrácení a systém pro ochranu cestujících při převrácení vozidla, je klíčovou součástí systémů aktivní a pasivní bezpečnosti XC90. Vozidlo také obdrželo řadu ocenění za inovativní bezpečnostní řešení, jako jsou systém pro ochranu cestujících při převrácení vozidla (ROPS) a nafukovací clona (IC), která chrání všechny cestující ve vozidle, včetně těch, kteří sedí na sedadlech ve třetí řadě.

Společně se systémy, jako je WHIPS – systém ochrany proti hypertenzi krku – a sedm předpínačů bezpečnostních pásů, Volvo XC90 nabízí bezkonkurenční úroveň bezpečnosti cestujících. Většina těchto řešení však není v současných hodnotících metodikách, které Euro NCAP v současnosti používá, brána v úvahu.

Stručně řečeno, výsledky testů Euro NCAP jsou příkladem toho, jak složky některých bezpečnostních systémů ve Volvu XC90 fungují při dvou typech dopravních nehod.

bazar

Volvo S40 2
Rok výroby: 2004
Stav: 191 195 km
Cena: 83 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2009
Stav: 212 489 km
Cena: 120 000 Kč
Volvo V70 2,4
Rok výroby: 2006
Stav: 210 940 km
Cena: 136 000 Kč
Volvo S80 3,2
Rok výroby: 2007
Stav: 167 221 km
Cena: 216 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 130 106 km
Cena: 460 000 Kč
Volvo C30 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 127 448 km
Cena: 185 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků