Volvo XC90 – SUV, které získalo 5 hvězdiček v hodnocení EuroNCAP

Volvo XC90 obdrželo nejvyšší hodnocení – 5 hvězdiček – při posledním hodnocení organizace Euro NCAP, která se zaměřuje na testování bezpečnosti automobilů. XC90 se tak stává jedním z prvních SUV na trhu, které 5 hvězdiček získalo.

Od svého představení v roce 2002 Volvo XC90 získalo za velmi krátkou dobu nebývale vysoký počet mezinárodních ocenění. Některá z těchto ocenění souvisela s oblastí bezpečnosti, avšak teprve nárazové testy, které provedla organizace Euro NCAP, umožnily XC90 skutečně prokázat své schopnosti v rámci nezávislého bezpečnostního výzkumu.

V první polovině tohoto roku bylo XC90 navíc testováno Americkým pojišťovacím institutem pro bezpečnost dálničního provozu (US Insurance Institute for Highway Safety - IIHS),  od kterého obdrželo nejlepší hodnocení  a titul „Nejlepší volba“.

Čelní a boční náraz

V rámci zkušebních metod Euro NCAP je hodnoceno chování vozidla při čelním a bočním nárazu, včetně nárazu do sloupu. V obou případech je pozornost věnována několika faktorům, včetně dětských zádržných systémů.

Zejména výsledky v ochraně dětí byly „velmi působivé a splnily všechny požadavky Euro NCAP“, jak uvedla tato organizace.

Celkový závěr testů XC90

„XC90 má mimořádně pevný skelet karoserie, který tvoří bezpečný a dobře vyvážený prostor, poskytující cestujícím ochranu při čelním i při bočním nárazu. Úroveň deformací a pronikání dílů karoserie do interiéru jsou minimální a riziko poranění hrudníku bezpečnostními pásy bylo nízké. Dětské zádržné systémy fungovaly velmi dobře a splnily všechny výkonnostní požadavky, přičemž do vozu mohou být instalovány dětské sedačky ISOFIX různých velikostí. Ochrana chodců byla u vozidla této velikosti průměrná“.

Podle zkušebních metod Euro NCAP došlo k minimální deformaci prostoru pro nohy a oblasti dveří, k méně významnému pohybu pedálů při čelním nárazu a existuje pouze malé riziko poranění kolen řidiče a spolujezdce.

Při bočním nárazu patřilo podle naměřených údajů zatížení zkušebních figurín mezi nejnižší, které dosud Euro NCAP zaznamenala. Boční airbagy (SIPS), čelní airbag a nafukovací clona fungovaly velmi dobře a ochránily řidiče při bočním nárazu i při nárazu do sloupu.

Řešení problematiky vozů SUV

Při projektování a navrhování modelu XC90 byla velká pozornost věnována „typickým“ a kritickým oblastem nebezpečí převrácení vozů SUV, které je u těchto vozidel vyšší. Cílem bylo vytvořit SUV, kde by tyto problematické oblasti byly redukovány.

Ochrana proti převrácení, kterou zajišťují systémy ochrany proti převrácení a systém pro ochranu cestujících při převrácení vozidla, je klíčovou součástí systémů aktivní a pasivní bezpečnosti XC90. Vozidlo také obdrželo řadu ocenění za inovativní bezpečnostní řešení, jako jsou systém pro ochranu cestujících při převrácení vozidla (ROPS) a nafukovací clona (IC), která chrání všechny cestující ve vozidle, včetně těch, kteří sedí na sedadlech ve třetí řadě.

Společně se systémy, jako je WHIPS – systém ochrany proti hypertenzi krku – a sedm předpínačů bezpečnostních pásů, Volvo XC90 nabízí bezkonkurenční úroveň bezpečnosti cestujících. Většina těchto řešení však není v současných hodnotících metodikách, které Euro NCAP v současnosti používá, brána v úvahu.

Stručně řečeno, výsledky testů Euro NCAP jsou příkladem toho, jak složky některých bezpečnostních systémů ve Volvu XC90 fungují při dvou typech dopravních nehod.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků