Volvo XC70: švédský allroad (test)

Deli  |  05. 10. 2006 08:55

ten středovej panel, ten plast je docela hrůza...

Odpovědět  |   | 
Karel_  |  07. 10. 2006 11:13

Taky bych necekal, ze Volvo za dlouhe penize bude mit horsi interier nez Octavie II.

Holt socialismus nejde budovat vecne, Svedi na to prijdou taky.

Odpovědět  |   | 
Raff  |  10. 12. 2006 20:34

Tak si bez tu svou kotavku hezky hladit na parkoviste pred panelak. V zivote jsi ve Volvu nesedel, jinak bys na nejaky fotky nedal

Odpovědět  |   | 
Vladimír  |  05. 10. 2006 09:18

a navíc to musí být nesmírně bezpečné a odolné auto - téměř tank v elegantním hávu. Ovšem nedejbože, když takové to Volvo střetne se sociálně slabou rodinou s dětmi ve Š 120 L nebo ve Favoritu. Hromadný masakr je dokonán, škodovka na placku a tomu boháči ve Volvu se vůbec nic nestane.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 10. 2006 09:23

Slabá gazela taky nezakousne lva...

Odpovědět  |   | 
Miki  |  06. 10. 2006 13:44

Tady bych si dovolil ale silně oponovat!

http://www.youtube.com/watch?v=frRI7O_WvsY

Odpovědět  |   | 
André  |  05. 10. 2006 09:48

Takze bysme vlastne meli vsichni jezdit v autech pro socialne slabe, aby bylo bezpecno BTW kdyz se nase neopancerovana 607 se Š 120 tak to dopadlo podobne jako si psal...

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  05. 10. 2006 09:50

Vladimíre, já tě miluju! Nevěřím ti ani nos mezi očima, normálně si z nás děláš pr*el, ale opravdu mě to baví. Thumbs up.

Odpovědět  |   | 
bohous  |  05. 10. 2006 13:39

Vovko, A co Volha,žiguli, UAZ či ZAZ? tomu přeci tato krabička z tenkého plechu nemůže ani odřít traverzu (totiž nárazník) . A jestli jsi se špatně učil, na schůze nechodil, tak se nediv a nežehrej že jezdíš škodovkou a nedostal si kupón na pořádný stroj Lada či Volga, který ti při pravidelné údržbě, promazávání mazacích míst , stříkání dutin a vyvařování prahů mohl vydržet dodnes

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  05. 10. 2006 20:03

Problem je v tom, ze pevnost auta neni o plechach, ale o tom co je pod nimi. Takze ac dnesni auta maji vyrazne tenci plechy nez stare tanky typu Volha, tak jejich crash testy dopadnou o nekolik radu lepe.

Odpovědět  |   | 
boze  |  05. 10. 2006 10:33

mam dotaz. jak jsou tam sklopene ty zadni sedacky, tak nejsou uplne vodorovne, aby byly v jedne rovine s nakladaci plochou ... to vic sklopit nejdou ?
nebo jste to jenom na ukazku sklopili jen tak nejak, aniz by jste to tlacili dolu...?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 10. 2006 10:40

No prostě opěradlo se opře o sedák, možná kdybyste to něčím více zatížil, že se to sroná, toto je jenom "volně pohozené"

Odpovědět  |   | 
boze  |  05. 10. 2006 11:14

ok, me slo jenom o to, jestli by si tam clovek lehnul na rovinunebo by byl pulkou tela zvedlej, jako v nemocnici...

mozna jsem si to splet s V70, protoze mam dojem, ze u nekteryho volva to slo do roviny...

Odpovědět  |   | 
boze  |  05. 10. 2006 11:18

jo tak uz jsem to nasel na jinejch fotkach. pokud se sedak necha normalne, tak je to pak takhle vyvyseny. pokud se ale slozi i sedak k prednim sedackam, tak potom operadla zadnich sedadel jsou zarovnany s podlahou...teda aspon pro v70 to je takhle

Odpovědět  |   | 
Raff  |  10. 12. 2006 20:35

Do roviny to jde u vsech, je to Volvo, ne skodovka

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  05. 10. 2006 13:16

Nevidím žádný důvod, proč by měly motory s lichým počtem válců mít jakékoli akustické nebo vibrační problémy. Pokud si to autor plete s tříválcovými čtyřtakty (například 1,2 HTP nebo 1,4TDI), pak jejich problém nespočívá v lichém počtu válců, ale v tom, že u nich na jeden silový zdvih (t.j. vznět či zážeh) je zapotřebí více než 180° otočení kliky. Totéž, ale ještě výraznější je u čtyřdobých dvouválců, což jsou motory se sudým počtem válců.

řadový pětiválec vždy v tomto pohledu vychází - pokud je dobře konstruován - daleko lépe než řadový čtyřválec. O tom ví své nejen u Volva a Fordu, ale i u Audi, VW, Fiatu .......

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 10. 2006 13:24

Ale no tak, lichý počet válců je vždy nevyvážen. Pětiválec ma nevyváženy všechny momenty a momenty 2. řádu vcelku hodně.

Srovnání se šesti-, osmi-, desetiválcy jsou zcela liché, protože ty jsou vyváženy zcela.

Kultivovanost pětiválce nikdy nedosáhne toho, co umí šest-deseti válce, byť je na tom částečně lépe, než čtyřválec.

Odpovědět  |   | 
M  |  05. 10. 2006 14:19

Ježiš to jsou argumenty, jasně že 6V na tom bude lépe než 5V. Zrovna tak 8V na tom bude lépe než 6V atd....
Ale je jasné že 5V je na tom lépe než 4V.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 10. 2006 14:24

S tím, že bude V8 na tom lépe, než V6 bych zas tak nekřičel. Jinak ono je třeba brát v úvahu, že Volvo 5válec je řadový motor a nelze ho srovnávat s motory do V. Tam jsou opět zcela jiné síly atd.

Každopádně větší počet válcu neznamená, že motor je na tom lépe, vemte si nějaký 7válcový motor a bude na tom výrazně hůře, než šestiválcový.

Jinak doporučuji neznalému pro základní informovanost: http://www.mjauto.cz/newdocs/motor/kap2.htm

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  05. 10. 2006 19:23

Není žádný důvod aby řadový pětiválec měl problém se silami druhého řádu. Pracovní zdvihy následují po sobě v úhlu 144° a nevznikají fázové posuny silových výslednic, které jsou například u motorů V8.
Řadové motory jsou na tom obecně lépe než V-motory, a to díky tomu, že nemusí vyrovnávat úhlové posuvy sil. Osmiválce na tom proti šestiválcům nejsou lépe především proto, že se dnes nevyrábějí řadové ale V. Díky tomu musí vyrovnávat fázové posuny sil. Optimální variantou je dvanáctiválec. Zkuste například otevřít kapotu u W12 (A8, Phaeton, Touareg) a dejte na běžící motor šálek s kávou. Ani se nehne. i V10 jsou na tom výrazně lépe než motory V8, a to jak FSI tak TDI.

Na druhou stranu, nezaměňovat vyvážení resp. vibrace motoru s hlukem. To spolu prakticky nesouvisí.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 10. 2006 19:30

Ano viděl jsem skvělou reklamu s postavenou eurovou mincí na V10TDI, ovšem v reálu to zas takový klid nebyl.

Hluk s vibracemi samozřejmě nezaměňuji a nevidím v nich souvoslost. Proč by měl mít pětiválec problémy se silami druhého řádu? Ono je to na pár odstavců, lepší bude nastudovat nějakou literaturu.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  05. 10. 2006 20:05

Podobny trik delali pred lety v autosalonech Toyota s Lexusem LS400. Polozili minci na hranu na karoserii a nastartovali motor.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 10. 2006 20:45

Ano a tříválce se v obchodech "barvy laky" používají jako odstředivé míchadlo

Odpovědět  |   | 
Armando  |  07. 10. 2006 00:11

Pane Ondrasiku, prispevky od "ixka" jsou v mnohem erudovanejsi a vychazejici z vlastnich zkusenosti, oproti vasim. Prave tohoto cloveka povazuji za odbornika - oproti vam. V tomto pripade nemate pravdu a stalo by zato to chlapsky priznat, nez detinsky dupat nozkou. Je to od vas neprozirave trapne.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  06. 10. 2006 11:19

Keď som kupoval svoje prvé auto, Mazdu MX-3, tak som to tiež vyskúšal. Položil som mincu hranou na motor a vydržala tam. Ovšem, to už bol motor naštartovaný

Odpovědět  |   | 
matuS  |  08. 10. 2006 21:36

http://www.gerek.sk/t700/minca.mpg

cesky 8 valec, do V

Urobit dobry motor do V nieje problem, len to treba vediet. Tatrovaci to zvladli pred 40 rokmi.

Odpovědět  |   | 
bidak  |  05. 10. 2006 16:13

petivalec je na tom vyrazne lepe nez ctyrvalec, co se kultivovanosti tyce
s radovym sestihrncem se samozrejme srovnavat nemuze

Odpovědět  |   | 
Marek V  |  10. 12. 2006 23:09

No to teda nemůže, a že vím o čem mluvím.

Odpovědět  |   | 
KOSS  |  06. 10. 2006 06:59

Presne tak to je. jdou slozit aspon podle meho oka do naproste roviny. Ale podle mne jen blazen by to delal neb hrozi ze by se kuze nekde mohla natrhnout,.

Jinak ta sedadla jde mit i v pomeru tusim 40:20:40. to v clanku chybi a tusim ze priplatek je nula.

A jeste jedna vec misto standartniho volantu doporucuju vsem koupit sportovni, a vykaslat se na oblozeni kuzi zkusit matny kov ci jak se to jmenuje (urcite jinak ale vysledkem je matne stribrna barva)

Odpovědět  |   | 
Caddy  |  05. 10. 2006 16:58

Takze jsem mel nahodou moznost tohle auto taky vyzkouset a me dojmy jsou nasledujici:

vypada dobre....zvenku i zevnitr pusobi hezkym dojmem, zejmena interier se mi na pohled moc libil, elegantni, hodnotne vypadajici.
Kdyz jsem sedl za volant, zarazil me vysoky posaz, mozna z casti kvuli zvysene konstrukci vozu, ale urcite na to mely vliv i sedacky samotne. Narozdil od jinych evropskych soucasnych aut me tak netrapil priserne kratky sedak, nicmene jeste by se to dalo zlepsit. Sezeni nebylo nejhorsi a diky nastaveni se dala najit i slusna poloha za volantem. Naprosta hruza a utrpeni vsak nastala vzadu...to bych nepral nikomu tam jet dele, ja tam stravil asi dva kilometry a pral jsem si, at uz to skonci, i kdyz do te doby se mi projizdka moc libila. Fakt jak na zidli a stisneny prostor, clovek se nemuze uvolnit...no ale vzadu necestuji, takze zpet dopredu.
Libila se mi vybava a materialy, trochu vytku mam k volantu - sice vypada s drevenym vencem moc hezky, ale kouze to...jednou mi to dokonce vyklouzlo pri zataceni, no nic moc prijemneho.
Jizda je fajn, auto ma dostatek vykonu, sice to jede tak nejak jinak, nez jsem zvykly, ale dalo se to...prekvapilo me, ze neni ani tak silene tvrdy podvozek, jak jsem cekal, dalo se to snest. Trochu rozpacity jsem byl z automatu, prislo mi, ze ma trochu spozdeni, kdyz slapnu na plyn, trvalo tak sekundu, nez auto skutecne vyrazilo, jako by hledalo nejaky prokluz nebo co...

Kdyz to shrnu, je to auto, ktere bych jako rodinne kompaktni snesl, pokud bych nemusel nekdy jet vzadu nebo bych k tomu nemusel nutit nekoho jineho, koho mam rad :) Na pohled a jizdu pekne s drobnymi nedostatky :)

Odpovědět  |   | 
princ  |  05. 10. 2006 23:21

Ja jel s XC 90 (jak 8-mi valec tak D5) a ta prodleva u aut. tran. se mi zdala taky docela dlouha, tak jak pisete 1s a teprve pak jedu nebo reakce motoru na seslapnuti plynu. A k tem sedackam, celkem pohodle, dobre bocni vedeni, ale bohuzel hlavova operka je napevno a to je pro me dost limitujici (2m), takze jsem temer nemel moznost si oprit hlavu.

Odpovědět  |   | 
Martin Z.  |  06. 10. 2006 09:13

Tady bych si dovolil doporučit jeden "trik" Mám také dva metry a také Volvo, ale hlavu si o opěrku bez problémů opřu. Mám ale dané sedadlo úplně dolů a sedák mám také sklopený. Navíc mám i trochu položené opěradlo, takže úhel mezi sedákem a opěradlem není nakonec tak ostrý a můžu se opřít bez větších problémů. Horní hrana hlavové opěrky mi pak končí cca. 5 cm pod horní hranou hlavy. Je to ale pohodlné a krk si díky tomu také odpočine. Ale uznávám, že něko raději sedí víc napřímo, takže by mu to při řízení nemuselo vyhovovat...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  06. 10. 2006 09:19

Zajímavé poznatky, měřím o něco méně (188 cm) ovšem s posazem jsem neměl sebemenší problém. Na rozdíl od většiny evropské a japonské konkurence. Sedačky mi sedly na výbornou a opěrky také.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  09. 10. 2006 17:42

...horni hrana hlavy...Krytone?

Odpovědět  |   | 
Optoteam aka Martin B.  |  05. 10. 2006 17:28

Tohle auto se mi libí jenže bez ohledu na vaše řidičske zkušenosti,nicmeneně jak jste napsali že v toto vozidlo s nahodem na vsechna kola umožní snadnější cestu na chatu si myslim neni 100% pravda a to proto že sme s rodinou jely na Silvestr na chatu ke ktere je cestu v "úvozu" a naše X5 i s hdraulickym nastavenim podvozku a nastawenim na maximum na bylo k ... .

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  05. 10. 2006 17:41

Tak když jedete v hlubokém sněhu, tak zapadnete úplně se vším. Nesmíte to brát tak, že na tu chatu dojedete vždy. Prostě to auto dojede díky čtyřkolce mnohem dál, než běžné vozy. A to i díky větší světlé výšce.

I s offroady jsem zapanul ve sněhu, ve vodě, v blátě, je to zcela normální, ovšem taky jsem s těmito vozy projel téměř metrem vody, kde by se osobáky utopily a pokud ne, nevyjely by na bahnitý břeh.

Takže to auto opravdu umožní snadnější cestu na chatu - je v tom určitá nadsázka a je třeba zapojit představivost

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  05. 10. 2006 17:51

Jak říkají fanoušci nejmenované značky: "Se subaru zapadnete tam, kam ostatní vůbec nedojedou".

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  05. 10. 2006 19:25

jak je vidět, reklamní slogany často lžou

Odpovědět  |   | 
chiron  |  08. 10. 2006 19:09

Jo s tim subaru je to pravda. Na you tube je srovnání chování subaru a různých čtyřkolek.
SubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaru

Odpovědět  |   | 
chiron  |  08. 10. 2006 19:11

Teda znám to i z vlastní zkušenosti. SubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaru

Odpovědět  |   | 
petr  |  06. 10. 2006 06:41

Ona ta větší známost o Audi A6 Allroad bude spíše jen v ČR a to jen díky tomu, že se tady z koncernu VW dělá modla. Jinak ve světě je mnohem známější Volvo, protože model V70 CrossCountry (teď jej jen označili XC) dělalo mnohem dřív než to Audi okopírovala a přišla s Allroadem.

Odpovědět  |   | 
biturbo  |  06. 10. 2006 08:30

Audi nemělo od volva co kopírovat.Tyto auta spadají pouze do jedné kategorie,kterou vytvořil trh,jinak mají velmi málo společného.Pneumatický podvozek ničím nenahradíš,stálý pohon 4*4 s torzenem taky nelze srovnat s haldexem a v motorech,jak naftových tak benzínových má volvo ještě hodně co dohánět.V této tkz.kategorii osobáků se zvýšenou průchodnosti terénem je allroad jasně na špici ať se to někomu líbí nebo ne.A z řečí,že audi něco okopírovalo od volva číší jenom neznalost a závist.

Odpovědět  |   | 
jarod  |  06. 10. 2006 16:28

http://www.youtube.com/watch?v=PJLWulaB-RU

Odpovědět  |   | 
jarod  |  06. 10. 2006 16:31

Sorry:Pomylil som chcel som tam dat toto:http://youtube.com/watch?v=4TfbcvRg7MY

Odpovědět  |   | 
Pucmeloud  |  06. 10. 2006 21:34

s tim dohanenim to nebude zase tak zhave. proste ten petivalec je naladen jako nizkotlake turbo na 210 koni. Stejne tak dokaze Volvo udelat vysokotlake turbo 2.3T s 300k do verzi R.

Odpovědět  |   | 
petr  |  10. 10. 2006 07:43

Tak za prvé, já to myslel tak, že okopírovali kategorii těchhle aut, tedy, že až když Audi vidělo, že kombík se zvýšeným podvozkem a pohonem všech kol slaví u Volva úspěch, tak vytvořili Allroad. Nebylo to myšleno tak, že okopírovali technologie apod
Za druhé jsi očividně Audifil páč Audi zcela jistě není v tomto segmentu nejlepší Benzínové motory má Volvo mnohem lepší, dále diesely má taky lepší páč dávno používá common-rail a ne ty zastaralý TDI jako Audi A pohon 4x4 má mnohem lepší Subaru.

Odpovědět  |   | 
Raff  |  10. 12. 2006 20:44

No tak minimalne prvni kombik na svete byl volvo (Volvo Duet v 50. letech). Jinak Audi ma kdejakej snob, ale XC ma aspon nejake "charisma". Ale jezdi technika a tam si myslim, velke rozdily nebudou

Odpovědět  |   | 
jarek V 740  |  10. 12. 2006 21:59

Pokud někdo dokáže vypotit takovýhle blábol, tak by měl vzít komp a vyhodit z okna, aby ostatní nezačali pochybovat o jeho inteligenci. Pokud nejsi koncernovým dealerem.

Odpovědět  |   | 
Stavros  |  06. 10. 2006 09:27

Rekl bych, ze za podobny peniz existuji mnohem lepsi volby, napr. LR Discovery TDV6, Range Rover Sport, Mercedes ML atd. Tohle je pouze o dosti drazsi Subaru Outback,ktery se da koupit s 245 konovym motorem za 1 mil. Kc. Bohuzel Volvo jiz davno neni tim, cim byvalo.

Odpovědět  |   | 
Otakar  |  06. 10. 2006 09:42

Dovolil bych si oponovat, Subaru Outback je narozdíl od tohoto vozu opravdová čtyřkolka s řádově lepšími jízdními vlastnostmi.

Odpovědět  |   | 
Stavros  |  06. 10. 2006 11:42

Tak nejak jsem to myslel, ale nechtel jsem se dostat pod palbu haldexo-milcu.

Odpovědět  |   | 
Raff  |  10. 12. 2006 20:45

To jo, ale ja bych se nechtel nechat sezrat, takze beru XC s D5 jako rozumnou variantu

Odpovědět  |   | 
pájaTHC  |  06. 10. 2006 12:02

Volvo zase zkopírovalo toto, že (vyráběno od 1980): http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d3/1987_AMC_Eagle_wagon_burgundy-woodgrain_NJ.jpg

:)

Odpovědět  |   | 
chiron  |  08. 10. 2006 19:10

Teda znám to i z vlastní zkušenosti. SubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaruSubaru

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  06. 10. 2006 12:18

Na rozdil od většiny přispěvatelů já Volvo XC70 mám. A jsem naprosto spokojen. Plní přesně to, o čem píše autor článku. Mám SUV, které ale pohodlně plní úlohu auta na dlouhé cesty (což bohužel mohu velmi dobře posoudit). Na rozdíl od automobilových novinářů 99,9% majitelů vozů Volvo jezdí zásadně se zapnutými elektronickými systémy, takže problémy se zvládnutím krizových situací nejsou. Mám motor D5, který CrossCountry tak akorát stačí, a průměrnou spotřebu 7,7 l/100 km. Je to absolutně pohodlný vůz, který mi o víkendech slouží jako teréňák při cestách na posed nebo při dohledávce steřelené zvěře. Zapadl jsem s tím do bažiny, ze které se po 5 minutovém usíli Volvo dokázalo dostat. Tolik k terénním schopnostem - ostatní myslivci si pak klepali na hlavu, že jsem idiot, protože oni by tam nejeli ani traktorem. Mohu naprosto potvrdit, že vůz má horší vlastnosti v serpentýnách - musím tam jezdit o 20 km/h pomaleji než s Volvem S60, které jsem měl předtím. Ale CrossCountry si nekupuje někdo, kdo chce lámat rychlostní rekordy. Se světlou výškou jsem neměl sebemenší problém - zapadl jsem jen jednou v hlubokém sněhu, kde ovšem zapadl i soused s Patrolem, který mě jel vytáhnout. Zadní náprava může na nerovnostech snadno odskočit. To je moje jediná výtka k tomuto autu. Jinak za svoje peníze dostanete bytelné hodnotné auto, které se i po 200 000 km bude chovat jako nové. A ještě ke srovnání s Allroadem - mám klienta, který mi CrossCountry strašně závidí kvůli vetšímu kufru. Posaz na zadních sedadlech není nejmenší problém - když sedím vzadu, při mých 180 cm mi zbývá ještě 10 cm před koleny.

Odpovědět  |   | 
Stavros  |  06. 10. 2006 12:54

Pavle, to Volvo urcite neni spatny vuz, jde pouze o to, ze ja bych za podobny peniz volil radeji neco vetsiho, pohodlenjsiho a hlavne vice terenniho. Myslim, ze mu odpovida cena tak 1 mil. Kc, ale ne vice. Proste za to takovy jakoby vyssi kombik nestoji a vzdy, kdyz vidim, ze z nej vyseda nekdo s pocitem expedicniho harcovnika, tak mi ho prijde lito.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  06. 10. 2006 13:25

Jistě, ale je třeba rozlišovat kategorie. Když chceš něco většího a terénnějšího a do 1 miliónu Kč, můžeš si koupit Sorento, Pathfindera nebo L200. Lidé, kteří si kupují kategorii luxusního poloterénního kombi, nechtějí něco víc terénního, protože to nepotřebují, ale potřebují ty vlastnosti na silnici. Já s tím jednou ujel trasu Vídeň centrum - Budapešť centrum za 1 hod. 45 min. Ne že bych byl takový blázen, ale prostě jsem musel, abych všechno stihnul. To s teréňákem neuděláš a nebo jen za cenu mnohem většího rizika vzhledem k horším jízdním vlastnostem, nižšímu zrychlení apod. Co se týče ceny, Volvo stejně jako Audi, BMW nebo Mercedes prostě nejsou pro každého. Určitě to není auto z kategorie nejlepší poměr cena / prostor. A co se týče pohodlí, nedovedu si představit pohodlnější auto v ceně do 1 mil. Kč. Jediný pohodlnější vůz, ve kterém jsem osobně seděl, byla Audi A8. To je ale už opět někde úplně jinde. Problém vozů Volvo je, že jsou to vozy, které naprosto neodpovídají představám automobivých novinářů o ideálním autě - nejsou nejrychlejší (ale jsou dost rychlé), nemají nejtvrdší podvozky (ale kdo to do běžného provozu potřebuje, že, naopak spíš docením velmi pohodlné svezení), nejsou to designové výstřelky (ale právě proto ho mám - nenápadný luxus, který nikoho nenaštve). Kdysi jsem četl test S60, kterou jsem v té době měl, versus BMW 3 a Saabu 9-3. Nejlépe vyšlo BMW. To bych si ale nikdy nekoupil právě kvůli tomu, za co ho vychvalovali - nesmyslně výkonný motor s obrovskou spotřebou, tvrdý podvozek, který ti dá vědět o každé díře. K čemu to potřebuji? Ročně najezdím 40 000 km na dlouhých trasách i po městě a chci od auta zejména pohodlí, bezpečnost a ekonomiku provozu. Té S60 je dnes 5 let, má 150 000 km a pořád vypadá a jezdí jako nová. Za 6,5 l/100 km nafty při velmi svižném provozu daleko za povolenými limity. Co se týče bezpečnosti, je to myslím bez diskuse - S80, V70 i S60 byly vyhlášeny nejbezpečnějšími auty na světě ve svých kategoriích. To je další důvod, proč si lidé Volva většinou kupují. V žádném případě nechci tvrdit, že to jsou auta pro každého (a to nejenom kvůli své ceně ale i charakteristice). Spíš se domnívám, že při jejich testech většinou autor nepochopil "žánr" toho vozu.

Odpovědět  |   | 
Stavros  |  06. 10. 2006 14:07

Pavle v tomhle mas pravdu, je fakt, ze jizdni vlastnosti u SUV-cek nejsou zrovna idealni.

Odpovědět  |   | 
thomasero  |  06. 10. 2006 14:08

Mam v hledacku podobny vuz. Chci bezpecny,spolehlivy, pohodlny vuz soucasne se solidni pruchodnosti terenem, ktery si stale zachovava jizdni vlastnosti kombi stredni stridy
Volvo jsem zkousel a vse splnuje. IMHO vyse zminovana sedadla jsou nejlepsi v jakych jsem kdy sedel. Jizda ok. Skandinavsky design se mi rovnez libi, takze interier v poho, i kdyz uz je videt, ze neni z nejmladsich. Vadi mi neco jineho. XC70 se vyrabi od 2000 nebo 2001 a bude pristi rok nahrazena novym modelem. Nechtel bych si tak koupit auto, jehoz nastupce budu do pul roku od koupe meho auta potkavat. Na nastupce take nebudu cekat do pristiho podzimu. Chci ctyrkolku sedlat jeste letos. Navic neverim, ze v prvnim roce modelu bude vse v pohode. Mimo Volva vybiram jeste z Outbacku, Lexusu RX a mozna Tribecy.
Allroada z mnoha duvodu nechci (spolehlivost & kvalita servisu, kradeze, auto/znacka mi proste nesedi atd.) U zminenych japoncu mam problem s "usitim vybavy na miru" a absenci dieselu. ( I kdyz zvuk sestivalce 3.0 u Outbacku nema chybu. Po dalsim kole zkusebnich jizd se rozhodnu.


Odpovědět  |   | 
Pavel  |  06. 10. 2006 14:31

To Ti celkem rozumím. Outback je určitě lepší z hlediska "čtyřkolovosti" - stálý pohon vždycky vyhraje nad připojovatelným. Otázkou u Subaru je také design interiéru - ale to už je otázka individuálního vkusu. Karosérie je naopak velmi povedená. Nový Allroad se mi hodně líbí, na spolehlivost jsem ale také slyšel stížnosti. Otázkou je, co je pravda a co jen pověsti. Někdo se naštve, když tak drahé auto má jedinou závadu a pak ho pomlouvá. Faktem je, že ani Volvo není bez vady - také už jsem měl reklamace. Tribeca i Lexus už jsou jiná kategorie a to i cenově. Jezdil jsem v tom hybridním Lexusu a musím říct, že byl super. Ty elektronické systémy jsou úžasné. U obou SUV ale obětuješ jízdní vlastnosti na oltář terénnosti, což třeba v mém případě je limitující faktor.

Odpovědět  |   | 
Premek  |  06. 10. 2006 15:12

Ja jsem se po tomto taky poohlizel. Nicmene nemam zadne ambice do terenu, ale porad jsem chtel aby to auto sedelo na snehu. Tak jsem koupil V70 D5 s pohonem vsech kol a jsem moc rad. Vzdycky kdyz napadne snih (co je u nas 5 mesicu v roce..) tak se nemuzu popukat smichy, kdyz kolem sebe vidim vsechny ty Bavoraky, ktere pripominaji neriditelne sane Na dlohe cesty taky parada a vzadu dospeli nikdy nesedi, pro deti je tam mista dost. A prestoze ze tam pisou o malem kufru, tak pocitove se to zda opravdu velke, protoze zadni dvere jsou kolme. Navic to vetsi moc ani nechci, protoze jediny dusledek je, ze moje zena bude tahat vic blbosti, kdyz nekam pojedeme

Odpovědět  |   | 
vaclav  |  07. 10. 2006 06:29

kufr ve volvu, mel jsem V70 a ted (jak píšu výše, bohužel, XC70) je z vlastní zkušenosti subjektivně větší, ale především praktičtějí než u audi A6 Avant. Audi ma sice ten "přepážkový variabilní systém", ale ten vám ji k ničemu, když bag s golfovýma holema musíte do kufru složit našikmo, protože se - na rozdíl od V/XC70 - našířku nevejde.

Odpovědět  |   | 
JanB  |  06. 10. 2006 18:12

Mam Subaru Tribeca privezene ze zamori a nemyslim, ze bych nejak obetoval jizdni vlastnosti. V XC70 jsem jel jen kratce a je to uz dost davno, ale stejne si myslim, ze jizdni vlastnosti Tribecy nejsou horsi. V zamori ve slalomu byla rychlejsi nez X5 3,0. Jezdim sice (doufam) bezpecne a ohleduplne, ale ne pomalu a u Tribecy mi vyhovuje kombinace komfortu a pro me zcela dostacujich jizdnich vlastnosti. Volva obecne mivaji hodne komfortne ladene podvozky, takze si myslim, ze Tribeca horsi neni, tim spise, ze ma permanentni pohon vsech kol. Ale to si samozrejme nejlepe posoudi kazdy sam. Navic evropska Tribeca bude mozna mit trochu tvrdsi podvozek. V Allroadu jsem nejel a ani bych si ho kvuli poruchovosti, cene, riziku kradeze apod. nekoupil. Kdo ma zajem, at si precte dlouhodobe testy ruznych vozu na skutecne nezavislych zamorskych serverech, kde VW nema "predplaceno". Clovek se pak nestaci divit, jak se nektere etalony co do spolehlivosti najednou vybarvi. Ale abych predesel ukamenovani od fandu VW - ani zdaleka si nemyslim, ze Subaru je ve vsem na svete nejlepsi, je to moje prvni a uvidim, jakou udelam zkusenost.

Odpovědět  |   | 
vaclav  |  07. 10. 2006 06:25

ja mam take "crossku" D5, necely rok starou a se*e se mi od zacatku do konce. to se ovsem muze stat, co mi ale vadi, ze na rozdil od vyse zmineneho audi, kde projevuji pri "nadprumerne" poruchovosti jejich novych A6 nebo nove Allroadu enormni snahu problemy resit, tak volvo na vas z vysoka sere. coz u auta za 1,5 Mkc je mirne zklamani. takze doporucuji myslet i na toto, az budete premyslet o novem voze.

Odpovědět  |   | 
JanB  |  07. 10. 2006 08:15

Posledni generace Volva se s kvalitou pohorsili, coz souvisi s prevzetim Fordem. Priznavaji to i motoristicti novinari ve Svedsku a to uz je co rict, Volvo je totiz pro ne tak trochu svata krava. Taky proto jsem koupil sedmimistne Subaru a ne XC90, ktere navic vychazelo o statisice draz s podobnou vybavou a jizdni vlastnosti nebyly pri predvadecce nic moc.

Odpovědět  |   | 
JanB  |  07. 10. 2006 08:20

Omlouvam se, melo tam byt U posledni generace Volva se s kvalitou pohorsili...

Odpovědět  |   | 
Pucmeloud  |  07. 10. 2006 16:06

to je pravda, ale oproti prvnim rokum po prevzeti Fordem, se to vyrazne zlepsilo. Ale ty prvni 3 roky byly co se kvality tyce priserny

Odpovědět  |   | 
Raff  |  10. 12. 2006 20:53

To asi sedi, kamarad koupil totez taky loni a stejne jak pises, od zacatku do konce. Takze asi spatny rocnik

Odpovědět  |   | 
Raff  |  10. 12. 2006 20:49

Potesil jsi me, zrovna kupuju XC70 z roku 2002 v D5 s 174.000 km, tak doufam, ze poslouzi. Mohl bych si za ty prachy koupit novou koktavku, ale diky, nechci. Jinak souhlas se vsim, co rikas.

Odpovědět  |   | 
JanB  |  06. 10. 2006 14:16

Vim, ze jsou tu ruzne nazory na pravopis a u diskuznich prispevku bych to taky neresil, i kdyz je to nekdy bida strasliva. Ale autorovi bych rad vzkazal, ze by si pri psani mohl davat vetsi pozor na preklepy i vyslovene hrubky. Navic zminit jen Allroad jako primeho konkurenta XC70 a zapomenout pritom na Subaru Outback, zavani ucinnou masazi ze strany VW, spatnym prehledem autora nebo prinejmensim tim, ze psal clanek trosku horkou jehlou. Ale ma to pak cenu cist? Viz fotky nedostatecne sklopenych zadnich sedadel, ktere, jak nekdo uvedl v diskuzi, jdou sklopit uplne atd. Cili bud si dejte na takovych testech zalezet nebo nepiste radeji vubec.
Souhlasim take s majitelem XC70, ktery pise v podstate to, ze auta casto nevyhravaji srovnavaci testy proto, ze jsou o 0,2 s pomalejsi nez vitez, neprojedou vlasenku rychlosti 60 km/h ale jen 55 km/h, maji o 20 l mensi kufr nez nejaky "etalon tridy" apod. Vubec se casto nezohlednuje napriklad spolehlivost, pohodli (podvozek, hlucnost) atd., jako by se i od velkeho rodinneho auta ocekavalo sportovni chovani. Vzdyt auto s prilis tvrdym podvozkem se muze na spatne silnici (tedy vetsine nasich) chovat hur, nez to s pohodlnejsim naladenim, ktere by ale napr. na okruhu bylo pomalejsi. Nemyslim, ze vetsina ridicu touzi po kazdodennim jezdeni v aute, ktere sice fantasticky sedi na kvalitnim asfaltu, ale v realnem zivote z vas vytrese dusi.

Odpovědět  |   | 
Charles  |  06. 10. 2006 20:14

Souhlasím s JanemB ve věci poslabší jazykové úrovně článku...

Odpovědět  |   | 
Mirko  |  06. 10. 2006 16:02

http://www.subaru.pl/mmedia/volvo.qt

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  06. 10. 2006 17:20

Subaru je bezesporu lepší čtyřkolka. O tom žádná. Otázkou ovšem je, jak moc objektivní je test umístěný na stránkách importéra Subaru. Osobně jsem takovouhle cestu projížděl mockrát a nikdy jsem neměl problém. To Volvo v testu muselo mít obuté závodní slicky

Odpovědět  |   | 
Mirko  |  06. 10. 2006 18:34

Ne, žádné slicky, normální pneumatiky. To Volvo normálně neposlalo na zadek ani zlomek výkonu (!) a ten, kdo to testuje, není žádné Subaru ani Volvo, ale nezávislá třetí osoba ...
Volvo XC70 v první generaci nebyla vůbec žádná čtyřkolka, ale normální fake - dvoukolka vydávaná za čtyřkolku. Použitá spojka GfK vůbec nic neposílala na zadek a byla tam jenom pro ozdobu. Až po oprávněných protestech zákazníků (! kdo by chtěl dvoukolku za cenu čtyřkolky?) přešlo urychleně Volvo na Haldex.
Pro mě je Volvo jako výrobce čtyřkolek (a nejen čtyřkolek) ztracená značka, protože jestli je automobilka takhle schopna vědomě podvádět zákazníky s označením "AWD", tak jak asi podvádí s ostatními komponentami apod.?
Čtyřkolky od Volva jsou PODVOD

Odpovědět  |   | 
Pucmeloud  |  06. 10. 2006 21:45

zkus si pokud muzes nejakou novejsi verzi s Haldexem II. A pokud mas trochu soudnost, tak uz podobnou chujovinu nenapises. Protoze stejni podvodnici jsou v tom pripade veskere Audi Quattro s pricne ulozenym motorem.

Odpovědět  |   | 
Pucmeloud  |  06. 10. 2006 21:44

odkaz na toto jiz prosnule video je jiz dnes podraz. jednalo s eo prvni verzi XC a ta nemela Haldex ale jen prvni verzi lamelove spojky. Dnesni XC s haldexem je opravdu o necem uplne jinem a krome extremnejsich podminek v terenu a jizdy blizko hrane se mu moc vytknout neda. Pokud od nej majitel smysluplne ocekava to, co mu takove reseni 4x4 muze dat. A to rikam jako majitel auta s permanentnim 4x4.

Odpovědět  |   | 
Mirko  |  09. 10. 2006 19:38

Určitě by sis ale tu první verzi XC v bazaru nekoupil, co? Nechtěl bys být další obětí, co? A co jiní zákaznící, kteří naletěli? Chudáci ti první zákaznící, kteří si tehdy v domnění, že kupujou čtyřkolku, koupili dvoukolku ... vykoupilo Volvo ty svoje shity zpět ? Vrátilo peníze? Pokud ne, pak se jedná o jasný PODVOD - nemělo ty vozy vůbec dávat na trh

Odpovědět  |   | 
Milan K  |  06. 10. 2006 16:34

Ale ta cena .. ta cena ...

Nechci rozpoutat flame - jen můj osobní názor - v téhle cenové kategorii by se dala koupit i BMW 5 v provední 4x4 (XDRIVE) - sice neni "all road", ale xdrive se činí výborně - je tu i dalsi konkurence kromě A6 - například výrazně levnější Outback od Subaru atd ..

Ale to je vždy otázka osobních preferencí - to je jasné - ale já osobně bych tolik za Volvo nebyl ochotný dát.

Odpovědět  |   | 
bingo  |  06. 10. 2006 17:11

Ona je otazka, do jake miry je cenikova cena konecna.

Odpovědět  |   | 
vaclav  |  07. 10. 2006 06:37

samozřejmě, že ceníková cena NENÍ konečná. jen blb dá za auto ceníkovou cenu 1,5 MKč. Otázkou je, jestli cena po slevě 8-10 %, kterou čestí dealeři umí nabídnout, odpovídá muzice, kterou si platíte. V péči dovozce a dealera to rozhodně nebude, ti vás hodí přes palubu v případě prvních problémů. Jedinou výhodou tak může být přepážka na N1, kterousi u dovozu nezařídíte, protože české volvo (VAC) podvádí s hmotnostními limity. Ale N1 je věcí hodně individuálního vkusu a ochoty vozit hnusnou černou mříž vs. pocitu chvilkového "zisku" nějakých 240 kKč.

Odpovědět  |   | 
bingo  |  08. 10. 2006 16:15

No mne pochopitelne neslo o uvahu, jestli vubec zadat slevu, ale o vuli na strane prodejce a ta neni vzdy stejna. Tam souhlasim, ze u tohoto Volva bych predpokladal vzhledem k ceniku hodne velkou vuli slevit

Odpovědět  |   | 
vaclav  |  08. 10. 2006 22:01

samozřejmě, je to vždy o pocitu viny na straně prodejce, že prodává předražené auto. pokud neni na straně prodejce vule, je treba zmenit dealerstvi nebo samotnou automobilku

Odpovědět  |   | 
Pucmeloud  |  06. 10. 2006 21:59

v zemi puvodu, Svedsku stoji V70 v rozmezi 1.08 az 1.2 milionu CZK (prepoctenu dnesnim kurzem) podle vybavy. Za cenu testovaneho vozu se ve Svedsku da poridit vrcholna verze V70R s 300k preplnovanym motorem a veskerou vybavou co sand Volvo nabizi. V Nemecku je dnesni cenikova cena XC 70 1.1 - 1.3 milonu CZK podle vybavy a tak se da pokracovat napric Evropou. Opravdu Volvo CR nechapu.

Pokud nejezdim kazdy tyden nekam do marastu a terenu, tak z vlastnich zkusenosti bych si (kdyz uz by to melo byt Volvo) vybral V70 2.5T AWD. Dostanete to same jako u XC 70, jen svetla vyska je o par cm nizsi. Za to je to mnohem prijemnejsi auto na silnici kde stejne clobvek travi drtivou vetsinu casu, Haldex je tam stejny jako u XC70. Spotreba je o 1 - 2 litry nizsi.

Odpovědět  |   | 
vaclav  |  07. 10. 2006 06:50

v nemecku vyjde testovana crosska XC70 D5 summum po ruznych moznych a nemoznych slevach na nejakych 37 000 €, tedy cca 1070 000 Kč. Cerníková cena u českého importéra je 1 438 000 Kč, po slevě 8% se dostanete na nějakých 1 330 000 Kč. Pořád tam je rozdíl 260 000 Kč, což může být fajn dovolená nebo pěkná fábia pro psa, když už si nechcete špinit nové volvo
Výbava summum sice není v BRD to samé co v Čechách, kde vás rádi nutí si koupit rádio s dolby surround za bratru 40 kKč ve výbavě summum a další moc příjemné drahé nesmyslnosti k tomu. Ale když už jdete primárně po ceně je moc fajn mít možnost říct tohle nechci. což vám arogantní český importér neumožní a dealer to podporuje výhružkami, že vám nebude coby zákazníkovi s autem z jiné země k dispozici asistenční služba Volvo.
Summa summarum , volvo, nejen ve výbavě summum, bych si v Čechách nekupoval.

Odpovědět  |   | 
Premek  |  07. 10. 2006 09:00

To mas pravdu. Ja jsem si to koupil v Nemecku, kde zase cenova politika Volva jednoducha -musim byt levnejsi nez BMW ci Medour, jinak by si me nikdo nekoupil Moc se mi taky libil BMW 5 kombik a uvazoval jsem o tom. A jak pisu vyse, AWD je v Mnichove nutnost, protoze je tady snih 4-5 mesicu v roce a to nemluvim o weekendovych cestach to Alp, kde je 4 kolka zlata. BMW se stejnou vybavou stalo asi o 8000 EURO vys!!! To je trochu dost velky rozdil a za druhe aspon nemam auto jako kazdy druhy

Odpovědět  |   | 
vaclav  |  07. 10. 2006 09:10

a to je na tom to nejlepší, jezdit (jezdím tam docela často) po Mnichově v nečem jiným a odlišujícím se. to má člověk pocit, když registruje pohledy ostatních řidičů, skoro jako v Mladý Boleslavi

Odpovědět  |   | 
Filip  |  07. 10. 2006 09:42

Tak s touhle cenou je to už samozřejmě něco jiného - cca kolem 1.000.000 (a možná i o chlup více) je BMW 3 Combi v provedení Xdrive - a i když bych osobně vzal asi stejně spíše BMW, rozhodně je to už cena konkurence schopná.

P.S. BMW 5 v provední 4x4 (Xdrive) mám dlouhodobě vyzkoušenou - právě na horách, v kopcích atd (minulá zima byla hodně dlouhá) - neměnil bych - jen pravda ta cena na vstupu byla hodně vysoká (a dělá to příplatková výbava - protože "ceníková výbava v základu" je u BMW naprosté holátko )

Odpovědět  |   | 
Premek  |  07. 10. 2006 13:05

No uvidim priste - jestli rozpocet nebude napjaty, tak si mozna priplatim.

ZIju uz v Mnichove par let, ale stale nechapu, jak si nekdo muze koupit BMW bez 4X4.... Ten zadni pohon je zime naprosto strasny. A to tam kde ziju se vubec nesoli (kvuli ekologii) - jenom ten snih shrnou. Me to sice jede nadherne, ale porad se divam po BMW, kdy to do me nekdo nabori. Jedina utecha je, ze lidi jezdi ve meste opravdu pomalu, a tak jsem se jim vzdycky nejak vyhnul....

Odpovědět  |   | 
Pucmeloud  |  07. 10. 2006 16:12

z toho co jsem slysel a vypozoroval tak arogantnejsi a neporijemnejsi nez Volvo CR a jeho dealeri je snda jen Frey (Subaru)

Odpovědět  |   | 
Tonda  |  07. 10. 2006 17:51

jo, to uz je zřejmě dlouhá tradice -když jsem se byl někdy 96-97 vybrat auto v showroomu Volva vedle Kulaťáku, tak se ke mě chovali, jako když si bezdomovec prohlíží ferrari... hovada.
Absolutně nejhorší chování ze všech prodejců, co jsem zažil...

Odpovědět  |   | 
vaclav  |  07. 10. 2006 18:42

osobně mám pocit, jako by automobilky prostřednictvím svých dealetů soutěžily o to, čí prodejci budou za větší zmr*y. problém je v tom, že ti, co to auto prodávají, většinou na koupi auta minimálně za 1 Mkč nemají ani dost vysoké platy, dostatek oprávněného sebevědomí nebo skutečné materiální nezávislosti. Ale zase mají služební předváděcí auta (pro zaměstnavatele je levnější dát prémiového služebáka než pořádný plat), takže nějaké to sebevědomí na druhou stranu nasbírají takže se chivají namachrovaně a sebevědomě až běda, včetně toho, že když tedy ušetřili na tom služebáku tak si nakoupí "rádobyluxusní" odznaky blahobytu, aby byli v souladu s prémiovou značkou, kterou pradávají...
No a teď přijďte obhlížet auto v bermudách a tričku! U dealera volva i u audi se zachovali navlas stejně. hádejte jak?

Odpovědět  |   | 
http://www.xado.com  |  07. 10. 2006 16:42

XADO - technologie pro obnovovací opravu a ochranu před opotřebením součástek mechanismů a motorů bez jejich demontáže z režimu systematického provozu.
Jedná se o absolutně novou filosofii, úplně jiný přistup k opravám (oživení) a exploataci mechanismů a motorů. Podstatou a klíčovým článkem nové technologie se stál vědecký objev procesu revitalizace (z latinského vita - život) a vytvoření revitalizantu XADO.

Odpovědět  |   | 
polarbear  |  17. 11. 2006 10:56

nechápu co se to děje, další auto zprzněný plastama v dolní části, to samý má mít Scaut od Škodovky
fakt se mi to nelíbí...

Odpovědět  |   | 
David  |  11. 12. 2012 19:41

Já měl volvo xc70 benzin 2,4 manual.Jezdil jsem za 8,5-9 litrů po dálnici přes město za max 12litrů!!!sedačky mě šli sklopit v poměru 40,40 a 20 a šli i sedáky.Poprvé jsem byl spokojený S takovým řešením.A co jsem viděl takhle elegantně to nemělo žádné auto..Pokud to v testu máte jinak tak teda koukám jako blázen,ale jak jsem si všimnul výbava není summum takže možná to je jinak.Já totiž summum měl.Ale se spotřebou teda nesouhlasím.Kolega měl xc90 tento motor co máte v testovacím autě.Též automat a spotřeba byla u všeho jen o půl litru vyšší než podle tabulek...
(měl ho 5 let a jezdil i mimo silnice)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A