Volvo XC70: švédský allroad (test)

Potřebujete občas opustit asfaltové silnice a nechcete domu SUV? Pak jsou na řadě výkonné allroady a Volvo XC70 patří mezi ně.
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Exterier, Interier
  2. Zavazadelník, Motor, Převodovka, Spotřeba, Jízda a 4x4
  3. Zhodnocení, Plusy a mínusy, Cena, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Jak jsme se již přesvědčili u jiných automobilek, často stačí pro vytvoření nového modelu vzít nějaký stávající, trochu ho upravit a pustit na trh. Tak vznikl i model XC70, který vychází z kombi střední třídy V70.

Zvýšena světlá výška, náhon na všechna kola a dvojice výkonných motorů. To vše, spolu s kvalitním provedením a s velmi bohatou výbavou, dělá z XC70 jednoho z nejvážnějších konkurentů pro známější "všechnocestu" A6 Allroad.

K testu jsme získali verzi s benzínovým turbomotorem, který můžete (byť s odlišným naladěním) najít mj. i v koncernovém sourozenci, Focusu ST. Luxusní výbava k tomu dává tušit poměrně solidní zážitek nejen na silnici. 

Menší, než se zdá

Klasické tvary švédského kombi byly pouze doplněny nezbytnými prvky, které na první pohled odliší model XC70 od modelu V70. Mohutné linie vozu však mírně zkreslují realitu. To, co se někdy zdá být velké, může být ve skutečnosti trochu menší...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volvo XC70 působí dojmem, že je daleko větším vozem, než naznačují rozměry. Na délku měří 4 760 mm, na šířku 1 860 mm, na výšku 1 562 mm a rozvor náprav má hodnotu 2 763 mm. Pokud jeho rozměry srovnáme s kombíky střední třídy, pak je mírně nad průměrem, ovšem zdaleka není největším vozem.

Zajímavá je výška vozu, i se zvýšeným podvozkem je pod průměrem a může za to velmi nízká stavba karosérie. Většímu dojmu pomáhají také dekorativní ochranné prvky karosérie a také opravdu velký střešní spoiler.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Velkým kontrastem k optické velikosti vozu je přední část. Velmi malý boční profil motorového prostoru, úzký pás světlometů s úzkou mřížkou chladiče působí naopak subtilně. Chvílemi jsem měl pocit, že tato část vozu sem prostě nepatří. Navíc zaoblené tvary přídě nejdou ruku v ruce se zadní partií.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Starší generace kombíků švédské automobilky nijak nepodlehly vlně splývavější zádě a ukončení vozu je téměř podle pravítka. Skoro kolmé víko zavazadelníku a obdélníkové zadní sklo opticky prodlužují vůz. Rozměry se i tím podařilo na oko výrazně zvětšit. Světlomety, které věrně kopírují tvary vypouklých blatníků, jsou dnes u Volva tradičním prvkem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

XC před názvem Volva ukazuje, že jde o vůz pro volný čas a do mírného terénu. Aby nedošlo k újmě na karosérii a podvozku je i model XC70 vybaven ochrannými prvky. Ty jsou jednak z plastu a jednak z plechu. Působí poměrně křehce a nevzbudily ve mně pocit, že by při případném nárazu do kamene, nebo pařezu v lese něco snesly. Ale třeba se mýlim, praktickou zkoušku s nájezdem na balvan jsme raději vynechali...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

I přes reálně malé rozměry působí XC70 opravdu dojmem velkého a hlavně dlouhého vozu. Za vše může část vozu za C sloupkem. Protažené obdélníkové sklo, useknutá záď a střešní spoiler způsobí optický klam. Nikdo si během týdne netipnul, že XC70 je menší než německý Passat a každý by vsadil boty na to, že je tomu naopak.

A proč ne křesla...

Na pohled působí interiér komfortně, elegantně a luxusně.Jeho věk by mu hádal jen málokdo. Dekorativní osazení dřevem zde není kýčovité a ani nijak násilné, právě naopak. Se šedo-béžovou barvou dobře ladí. Mírně přetlačítkováno je na středovém panelu. Je na něm mnoho koleček, tlačítek a různých tyčinek, které po stisku vyjedou, abyste mohli ubrat basy nebo výšky je panel přesycen. Chvíli trvá, než se vůbec zorientujete a také občas budete tápat za jízdy, kde najít to, co potřebujete. Ale zvyknete si.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dřevěný volant zrovna moc nemusím, ovšem u Volva jsem si na něj rychle zvyknul a poté mi již připadalo, že jiný by se zde ani nehodil. Vše je jednoduché a přitom nápadité. Přístrojový panel neoplývá zrovna přehlídkou elegance, ale na druhou stranu ani kýčovitě. Středové výdechy ventilace pod převisem vytváří ladný přechod palubní desky k budíkům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A zase tlačítka na všechno možné a opět tam, kde většinou bývají. Světla vlevo od volantu, okna a zrcátka na madle dveří a paměť pro sedadla a zpětná zrcátka zboku na sedačce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Středový tunel zasahuje do prostoru poměrně citelně, ovšem neubírá potřebný prostor pro nohy. Ruční brzda by mohla být umístěna více ke středu vozu, protože její nynější místo není zrovna nejergnomičtější. Občas jsem se musel pořádně vytočit, abych ji chytil. Určitě efektní a v terénu i praktické je madlo na straně spolujezdce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A opět sedačky. Nevím kdo navrhuje tvarování sedaček u Volva, ale ať je to kdokoli, dal bych mu metál. Ať sednu do jakéhokoli modelu jakékoli generace lze je považovat za to nejlepší co lze v danou dobu získat. To samé i XC70. Vynikající tvarování, dobrá délka sedáků, výborná podpora bederní i krční části, no prostě třešinka na dortu.

Sedačky se pyšní také výbornou hlavovou opěrkou. Ta umí podepřít hlavu a tedy odlehčit krku i při běžné jízdě. Výborně nastavitelné opěrky tak opravdu plní svou funkci a to nejen bezpečnostní, ale také pro zvýšení komfortu.

Marně vzpomínám, kdy se mi v autě tak dobře sedělo, komfortně a bezúnavně. K tomu přidejme skvělou kůži, dobré barevné provedení ke zbytku interiéru a elegantní obšití.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Ne cestující vzadu čeká nejen slušný komfort, ale také nezvykle umístěné výdechy ventilace. Ty najdete na obou B sloupcích a dobře zpříjemní cestování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek   

Zadní sedačky jsou ve stejném duchu jako ty přední. Vládne výborné zpracování, komfort i tvarování. Volvo prostě umí zpříjemnit i daleké trasy velmi komfortním posezem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Odkládacích schránek je dostatečné množství. Navíc některé jsou poměrně sofistikované a dovolí změnu jejích účelů. Z držáků nápojů může být v okamžiku malý úložný prostor a naopak. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Exterier, Interier
  2. Zavazadelník, Motor, Převodovka, Spotřeba, Jízda a 4x4
  3. Zhodnocení, Plusy a mínusy, Cena, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků