Volvo XC70: nová generace je tu

Švédská automobilka představila svůj nový allroad XC70. A vypadá opravdu dobře. (doplněny živé fotky, 8.3.)

Jeden z průkopníků tzv. allroadů, Volvo XC70, se dočká nástupce. Ten přijde na trh v příštím roce a má dále zlepšit prodeje dosud oblíbeného vozu.

Tip: Test současné generace Volva XC70 naleznete zde

Základní změny budou viditelné na první pohled. Mimo poměrně odlišný design nabídne nová generace i daleko více místa. V podélném i příčném směru nabídne Volvo o 21 - 48 mm více místa více prostoru.

O komfort jízdy se pak budou starat nové prvky výbavy. Speciální klimatizace je vybavena systémem, který má minimalizovat alergické a astmatické reakce. Ochlazování vzduchu je nyní řízeno novým systémem, které lépe vyhovuje lidské termoregulaci. Navíc vnitřní materiály vozu jsou vybírány tak, aby byly příznivé i pro alergiky.

Příplatkovou novinkou je pak mj. elektrické otevírání a zavírání pátých dveří. Nově se u tohoto vozu objeví i adaptivní tempomat, aktivní bi-xenonové světlomety, nový informační systém vozu BLIS a IDIS, nové interaktivní brzdné systémy a mnoho dalšího.

Po příchodu na trh bude XC70 dostupné s dvojicí motorů. Benzín zastoupí poprvé šestiválec 3,2 o výkonu 175 kW (238 k) a točivém momentu 320 Nm a naftu pak doplní agregát D5 o výkonu 136 kW (185 k) a točivém momentu 400 Nm.

Výkon se pak bude přenášet prostřednictvím automatické, nebo manuální převodovky. Obě pak dostanou šest rychlostních stupňů.

Jak to již u této třídy vozů bývá, poháněná jsou všechna čtyři kola. Inovovaný systém připojitelného zadního náhonu si najde místo i u nového Volva XC70. Nově se ovšem u tohoto Volva objeví aktivní podvozek se třemi přednastavenými režimy. Nově se také objeví systém sjíždění prudkých svahů s udržováním konstantní rychlosti a také elektronická parkovací brzda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo XC70 na ženevském autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo XC70

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků