Volvo XC70: nová generace je tu

Švédská automobilka představila svůj nový allroad XC70. A vypadá opravdu dobře. (doplněny živé fotky, 8.3.)

Jeden z průkopníků tzv. allroadů, Volvo XC70, se dočká nástupce. Ten přijde na trh v příštím roce a má dále zlepšit prodeje dosud oblíbeného vozu.

Tip: Test současné generace Volva XC70 naleznete zde

Základní změny budou viditelné na první pohled. Mimo poměrně odlišný design nabídne nová generace i daleko více místa. V podélném i příčném směru nabídne Volvo o 21 - 48 mm více místa více prostoru.

O komfort jízdy se pak budou starat nové prvky výbavy. Speciální klimatizace je vybavena systémem, který má minimalizovat alergické a astmatické reakce. Ochlazování vzduchu je nyní řízeno novým systémem, které lépe vyhovuje lidské termoregulaci. Navíc vnitřní materiály vozu jsou vybírány tak, aby byly příznivé i pro alergiky.

Příplatkovou novinkou je pak mj. elektrické otevírání a zavírání pátých dveří. Nově se u tohoto vozu objeví i adaptivní tempomat, aktivní bi-xenonové světlomety, nový informační systém vozu BLIS a IDIS, nové interaktivní brzdné systémy a mnoho dalšího.

Po příchodu na trh bude XC70 dostupné s dvojicí motorů. Benzín zastoupí poprvé šestiválec 3,2 o výkonu 175 kW (238 k) a točivém momentu 320 Nm a naftu pak doplní agregát D5 o výkonu 136 kW (185 k) a točivém momentu 400 Nm.

Výkon se pak bude přenášet prostřednictvím automatické, nebo manuální převodovky. Obě pak dostanou šest rychlostních stupňů.

Jak to již u této třídy vozů bývá, poháněná jsou všechna čtyři kola. Inovovaný systém připojitelného zadního náhonu si najde místo i u nového Volva XC70. Nově se ovšem u tohoto Volva objeví aktivní podvozek se třemi přednastavenými režimy. Nově se také objeví systém sjíždění prudkých svahů s udržováním konstantní rychlosti a také elektronická parkovací brzda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo XC70 na ženevském autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo XC70

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků