Volvo XC70: nová generace je tu

Švédská automobilka představila svůj nový allroad XC70. A vypadá opravdu dobře. (doplněny živé fotky, 8.3.)

Jeden z průkopníků tzv. allroadů, Volvo XC70, se dočká nástupce. Ten přijde na trh v příštím roce a má dále zlepšit prodeje dosud oblíbeného vozu.

Tip: Test současné generace Volva XC70 naleznete zde

Základní změny budou viditelné na první pohled. Mimo poměrně odlišný design nabídne nová generace i daleko více místa. V podélném i příčném směru nabídne Volvo o 21 - 48 mm více místa více prostoru.

O komfort jízdy se pak budou starat nové prvky výbavy. Speciální klimatizace je vybavena systémem, který má minimalizovat alergické a astmatické reakce. Ochlazování vzduchu je nyní řízeno novým systémem, které lépe vyhovuje lidské termoregulaci. Navíc vnitřní materiály vozu jsou vybírány tak, aby byly příznivé i pro alergiky.

Příplatkovou novinkou je pak mj. elektrické otevírání a zavírání pátých dveří. Nově se u tohoto vozu objeví i adaptivní tempomat, aktivní bi-xenonové světlomety, nový informační systém vozu BLIS a IDIS, nové interaktivní brzdné systémy a mnoho dalšího.

Po příchodu na trh bude XC70 dostupné s dvojicí motorů. Benzín zastoupí poprvé šestiválec 3,2 o výkonu 175 kW (238 k) a točivém momentu 320 Nm a naftu pak doplní agregát D5 o výkonu 136 kW (185 k) a točivém momentu 400 Nm.

Výkon se pak bude přenášet prostřednictvím automatické, nebo manuální převodovky. Obě pak dostanou šest rychlostních stupňů.

Jak to již u této třídy vozů bývá, poháněná jsou všechna čtyři kola. Inovovaný systém připojitelného zadního náhonu si najde místo i u nového Volva XC70. Nově se ovšem u tohoto Volva objeví aktivní podvozek se třemi přednastavenými režimy. Nově se také objeví systém sjíždění prudkých svahů s udržováním konstantní rychlosti a také elektronická parkovací brzda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo XC70 na ženevském autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo XC70

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků