Volvo XC60 T8 předvedlo dynamiku. Ještě někomu hybrid nevoní?

34 komentářů

defekt
18. června • 18:38

Hybrit je blbost!!!!

Tom
19. června • 14:19

defekt ?
nomen omen :-D

David
18. června • 22:03

A samozřejmě že názor, jehož autor má IQ < 80, bude každý brát vážně.

Shimi
18. června • 21:37

No hybriT 100% :-D

Zdenek
18. června • 17:45

A jak dlouho vydrží takhle jet než mu dojdou voltíky ?? 70 - 100 km ?
jen za ten test stoupla pruměrná spotřeba ze cca 2,7l na 8,7l /100km. Takže buď se budete ploužit aby byly voltíky, nebo na benzín a bude to žrát i trávu u cesty. :-/

bzzz
18. června • 18:50

A kde krom Nemecka muzes tech 400 koniku 70-100 km vkuse honit? Se lidi vzpamatujte...

Zdenek
18. června • 19:40

Jestli jsi jel někdy v hybridu, tak víš, že stačí když jedeš na hory delší dobu do kopce naprosto normálním způsobem a voltíky jsou v pr.... a jedeš na palivo a pak ten základní motor neví co by sežral. Možná by ses měl vzpamatovat sám ;-)

bzzz
18. června • 20:18

Myslis 70 kilaku do kopce?

Zdenek
18. června • 20:37

No samozřejmě že ne s kopce, to se baterie rekuperuje i bržděním, jel jsi v tom někdy nebo jsi tak hloupý ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
18. června • 20:54

V tomhle konkretnim ne... Resim tu kritickou potrebu 400 koniku, kdyz preplnovany dvoulitr sam o sobe jich dava 300 a premyslim, kdy/kde tech 300 v beznem provozu nestaci...

Zdenek
19. června • 8:27

Já to už od prvního příspěvku vztahuju k jejich deklarované spotřebě cca 2-3 l /100km.
V bězném provozu je samozřrejmě výkon spalovacího motoru plně dostačující, ale pak se tu už nebavíme o úsporném autě a o to mi od začátku jde.

Maty
19. června • 16:03

Já Vám teda asi taky nerozumím, ale primární je pro mne fakt, že jste s tím nikdy nejel a viditelně nevíte, jak je celá soustava Twin Engine koncipována. Takže za mne - dá se i za 3, ale i za 10l (důvody viz výše) .. Více než 11 jsem nikdy neměl (ale asi by to šlo :) .. Když se podíváte na to video, vůz zrychlí stejně s prázdnou i vybitou baterkou! A to vysvětluje i celou koncepci pohonu T8. Ano, je to po vybití baterky vždy na úkor spotřeby.. bo to nejni perpetum, ale i když jsem s ní lítal týden bez nabíjení - vše uživatelsky funguje stejně a zcela bez omezení. Jediným důsledkem bylo, že na jednu nádrž jsem najel jen cca 400km místo cca 650km průměrně (nádrž 50l!). Proč? Píšu to už výše... Systém toho pohonu si průběžně a v co nejméně zátěžovém režimu připojuje booster/generátor vpředu na klice (mezi motorem a převodovkou, na úkor spotřeby - něco to žrát musí) a ten udržuje cca 30% kapacity baterky, aby byla vždy čtyřkolka, nebo i Power režim pro maximální výkon .. Tomu pak zdatně sekunduje vysoce efektivní rekuperace elmotoru na zadku (i díky režimu převodovky B, který více preferuje rekuperaci na max před plachtěním vlastní vahou, když např. vidím, že už nepojedu - semafor, kolona, rychlost. limity atd). Auto má sice jen tak 1-2km dojezd čistě elektricky, ale chová se plnohodnotně jako full hybrid Tedy rozjezdy , plachtění , dojezdy jsou vždy v el.. stačí takto?

bzzz
19. června • 8:39

Ach so...

sokar
18. června • 16:01

I tak mi to nevoní.Ceníková VOLVO XC90 T8 - 2,1mega - čtyřválec, neutáhne 3500kg přívěs, servis není v ceně, SUV, netuším zda je plná 4x4 a má uzávěrky.Ceníková MB GLS 400 - 2mega - V6 - utáhne 3500kg přívěs,servis v ceně na 5let, offroad, plná 4x4 s uzávěrkama.Znám lidi co maj xc90 v T8 a žere jim to 12 prázdný a jedou jak posraný, MB žere taky 12 ale aspoň nehoní machra že 2,2L. Na spotřebu GLS se dá dostat s těžkým zapřením, ale na spotřebu XC90 prostě nikdy. Když je XC naložená žere klidně 18-20L ale GLS 15.Takže jedinej důvod pro koupi XC90 je design a aura nejbezpečnějšího auta, protože jinak nepochopím jak někdo vyvalí takový prachy za čtyřvál, když může mít šestku. A pro nechápaný - zkuste si složit kamion cihel ve čtyřech a v šesti a pochopíte ten rozdíl.Čtyřválec prostě do vlajkové lodi za dva míče nepatří a hotovo. To jen někdo na tom kešuje víc love že....

eLzyx
19. června • 9:44

tak to asi jezdí jako prasata, na spritmonitoru má XC90 T8 průměrnou spotřebu 7 litrů. Nejlepší řidič jezdí za 1,2L (+ neustále nabíjí), nejhorší za 10,69 a ten nenabíjí vůbec.
A nebo prostě lžeš.

Maty
19. června • 10:14

Po 30tkm mohu jen potvrdit ;)

Tias
18. června • 23:03

4valec do vlajkové lodi za 2 míče nepatří, stejně jako do auta za 2 míče nepatří interiér GLS, který byl predpotopni už 3 roky zpátky.

Lojza
18. června • 23:35

Pravda interier GLS je predpotopni. Jsem zvedavy kdy dorazi nove GLS se silnejsimi motory.

Lojza
18. června • 18:05

Volvo je v CR predrazena plecka.
mrknete na ceniky ve Svedsku a tady v CR.
https://www.volvocars.com/cz...
https://www.volvocars.com/se...
U svedskych cen je navic DPH ve vysi 25%. Predpokladam, ze i svedska vybava bude bohatsi.

bzzz
18. června • 16:42

Ne kazdy si porizuje XC90, aby za nim tahal 3.5 t prives nebo ho honil po terenech, kde oceni full 4x4 s uzaverkou. Vlastne si nevybavuji, ze bych kdy videl XC90 neco tahat. Kdyz na to mas, kupujes si veci, co se ti libi a vyhovuji ti a neresis pokazde, ze neco vice rychleji dale vyse mene atp. Vsimni si, kdo casto XC90 ridi ;-)

Ginter
18. června • 15:45

S hmotností 2139 kg absolutní nesmysl, nedůvěryhodné video. Já dám, s 1.800 kg, 565 N.m a 400 koňmi, 400 metrů za 13.1 s - KIA Stinger. Také o tom svědčí fakt, že dám 0-200 za 15.8 s a on za 22 sekund. Na 400 metrech logicky nemůže být za 13.6 sekundy.

Stan
19. června • 9:40

Stinger na 200 pod 17s nedáš, jestli to nemáš upravené oproti sérii.

R
18. června • 15:58

No ono ty elektra mozna prave funguji zrychlení na ty krátké vzdálenosti , zkušenost s Tesly, prvních 200metru je fakt ficak 🙂

Ginter
18. června • 20:25

Souhlas, ale tohle není Tesla, ale hybrid.

Maty
19. června • 12:26

Nemáte pravdu . Zde pracuje v součinnosti s motorem T6 booster, který je na klice mezi motorem a převodovkou. Je to de-facto el.motor, který má 34kW/150Nm a slouží i jako nucený generátor elektřiny, když neni zásuvka/čas dobít baterku. A právě ten dostane primárně hlavně při kick-downu motor okamžitě do výkonového pásma 320k/400Nm . Zezadu to pak tlačí velký elektromotor, který má 65kW/240Nm. Díky doublovanému power managementu / spínací elektronice to fakt běží hladce a ten tah zvláště při Power jízdním režimu je impozantní. Nikdy jsem to zrychlení exaktně neměřil, ale pár problikávajících Audin a BMW jsem už proškolil, když se jim 150 nezdálo dost a já kvůli kamionům nemohl zaparkovat zpátky do liny .. Za sebe to ale vůbec takto nepoužívám. To auto vás k tomu vůbec neheftuje. Prostě víte, že to tam je a když se na horizontu objeví kamion, bez problémů bezpečně předjedete s velkou výkonovou rezervou. Více mne baví, jak to funguje jako celek a jak někdo zmínil výše umím s tím za 3 i za 10. Je to o mindsetupu to do té zásuvky fakt strkat a používat tepelnou přípravu, že je auto vyhřátý/vychlazený a to co je v baterce pak fakt slouží jen k jízdě. Jinak se ten systém chrání a primárně se nejdřív vychladí a co zbude v baterce použije na čistě el. jízdu .. Běžně s tím dávám celou Prahu a okolí jen elektricky a těch 40km to dá pokaždý .. Jo a když se to vymlátí, je tam pořád asi 30% baterky pro stálé AWD/Power, takže ouplně mrtvou váhu to netahá, jen se to pak chová jako full hybrid. Tedy roz/dojezdy a plachtění bez potřeby výkonu .. atd

JosVerstapen
9. září • 21:25

Hej lidově řečeno mazané a díky za skvělé vysvětlení.
Nikdy bych toto nečekal, protože to zrychlení i dynamické je skutečně impozantní....rád bych viděl ty ksichty hlavně z BMW.
Dle mého soudu sofistikovaný systém pohonu, jen ta cena UF to je síla, ale asi oprávněná pokud je poptávka není co řešit.
Rád bych aby mě tato motorizace říkala pane, snad se stane.

tom
19. června • 20:23

Az na ty keci o skoleni a bezpecnem predjizdeni dobra recenze.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Maty
19. června • 20:45

Tome asi mi to nebudete vážně věřit a za ty kecy se teda omlouvám, ale už to tak je .. mám svy odjety a mám jiný priority .. To auto je hodně na pohodu a ten výkon je hlavně pocitova rezerva, než denní nutnost :) ... stejne mám furt zapnutý pilot assist a ten maka jen do 140 ;) .. takže tak ..

daan
20. června • 11:38

je to ten istý systém ktorý používa range ??? Ďakujem

Maty
20. června • 11:57

Ptáte se na systém PHEV nebo Pilot Assist ? ;) Ale to je asi jedno , bo ne zcela tuším, jak to mají oni .. Ale tady to asi je popsáno dobře - mně z toho vychází, že nemají booster/generátor mezi motorem a převodovkou - viz výše - v tom je asi Volvo unikum https://www.landrover.com/vehicles/phev/index.html...

bzzz
19. června • 14:13

Diky za realne postrehy...

Jim
18. června • 15:24

Stále mi nevoní a vonět nebude. Ve svém autě nechci žádné baterie apod.

Saman
18. června • 21:13

takze startujes klikou? jakej rocnik vyroby je tvoje auto ze nema zadnou baterii?

Jan Taraba
18. června • 17:54

Počkám si na Volvo T42 s jednoválcem a osmi elektromotorky

Doporučujeme

Články odjinud