Volvo XC60 T8 předvedlo dynamiku. Ještě někomu hybrid nevoní?

Absenci velkoobjemových motorů Volvo vynahrazuje hybridní soustavou. Základem je sice pouze čtyřválec, dohromady s elektromotorem se vak stará o působivou dynamiku.

Na novou generaci čtyřválcových agregátů Drive-E přešlo Volvo v plné míře s druhým vydáním oblíbeného SUV XC90. Pro našince jsou zřejmě nejzajímavější turbodiesely, nechybí však řešení ani pro „benzinové hlavy“, hledající pořádný výkon a odpovídající dynamiku. Nové agregáty dostala také druhá generace modelu XC60, a to včetně plug-in hybridu T8 TwinEngine o systémovém výkonu téměř 400 koní.

Volvo znovu autem roku. Po evropském triumfu ve světové anketě uspělo XC60

Volvo znovu autem roku. Po evropském triumfu ve světové anketě uspělo XC60

Zkusme se na chvíli oprostit od udávaných parametrů spotřeby, které jsou s ohledem na reálný provoz přinejmenším diskutabilní (od 2,2 do 2,4l/100 km v kombinovaném cyklu), a pojďme si říci něco o dalším přínosu hybridu jako takového – čisté síle, která zlepšuje dynamiku. Vezmeme-li totiž v úvahu, že toto SUV váží více než dvě tuny, rozhodně se Švédové nemají za co stydět.

Volvo XC60 je ještě hezčí než XC90. Slabiny se budou těžko hledat

Volvo XC60 je ještě hezčí než XC90. Slabiny se budou těžko hledat

Dokládá to dynamické měření kolegů z webu Autowizja.pl. Ti provedli dva pokusy, a sice s nabitým i „vybitým“ akumulátorem. Záměrně píši uvozovky, protože T8 TwinEngine nikdy nedovolí, aby byl akumulátor zcela vybitý a řidič tak přišel o 65 kW (87 koní) a 240 N.m, které doplňují přeplňovaný benzinový dvoulitr s 223 kW (303 koní) a 400 N.m.

Nové Volvo XC60 už vykukuje z garáže. Premiéra bude v Ženevě

Nové Volvo XC60 už vykukuje z garáže. Premiéra bude v Ženevě

Žádný div, že měření dopadlo v obou případech prakticky stejně. Zrychlení z 0-100 km/h zvládnul vůz za 5,3 sekundy, na dvoustovce byl za 22,6 sekundy, a čtvrt míle (400 metrů) ujel za 13,6 sekundy při dosažení maximální rychlosti 166,4 km/h. S „vybitým“ akumulátorem netrval sprint z 0-100 km/h o nic déle, čtvrt míle vůz ujel za 13,7 sekundy (maximální rychlost 164,6 km/h), a dvoustovka byla na tachometru za 23,5 sekundy. To jsou z mého pohledu rozdíly dané i tím, jak se povede či nepovede odstartovat.

Test Volva XC60: Ctí tradiční hodnoty, obhájí ale kráska svou cenovku?

Test Volva XC60: Ctí tradiční hodnoty, obhájí ale kráska svou cenovku?

Sluší se dodat, že kolegové s největší pravděpodobností testovali „loňskou“ verzi Volva XC60 T8 TwinEngine, jejíž hybridní systém dával souhrnný výkon 408 koní a sprint na stovku vůz zvládnul za 5,3 sekundy. Nejnovější plug-in hybridní XC60 plní normu Euro 6d-TEMP a výkon samotného benzinového agregátu byl snížen z 235 kW (320 koní) na již zmíněných 223 kW. Akcelerace zabere o 0,2 sekundy déle.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 44 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků