Volvo XC60 T8 předvedlo dynamiku. Ještě někomu hybrid nevoní?

Absenci velkoobjemových motorů Volvo vynahrazuje hybridní soustavou. Základem je sice pouze čtyřválec, dohromady s elektromotorem se vak stará o působivou dynamiku.

Na novou generaci čtyřválcových agregátů Drive-E přešlo Volvo v plné míře s druhým vydáním oblíbeného SUV XC90. Pro našince jsou zřejmě nejzajímavější turbodiesely, nechybí však řešení ani pro „benzinové hlavy“, hledající pořádný výkon a odpovídající dynamiku. Nové agregáty dostala také druhá generace modelu XC60, a to včetně plug-in hybridu T8 TwinEngine o systémovém výkonu téměř 400 koní.

Volvo znovu autem roku. Po evropském triumfu ve světové anketě uspělo XC60

Volvo znovu autem roku. Po evropském triumfu ve světové anketě uspělo XC60

Zkusme se na chvíli oprostit od udávaných parametrů spotřeby, které jsou s ohledem na reálný provoz přinejmenším diskutabilní (od 2,2 do 2,4l/100 km v kombinovaném cyklu), a pojďme si říci něco o dalším přínosu hybridu jako takového – čisté síle, která zlepšuje dynamiku. Vezmeme-li totiž v úvahu, že toto SUV váží více než dvě tuny, rozhodně se Švédové nemají za co stydět.

Volvo XC60 je ještě hezčí než XC90. Slabiny se budou těžko hledat

Volvo XC60 je ještě hezčí než XC90. Slabiny se budou těžko hledat

Dokládá to dynamické měření kolegů z webu Autowizja.pl. Ti provedli dva pokusy, a sice s nabitým i „vybitým“ akumulátorem. Záměrně píši uvozovky, protože T8 TwinEngine nikdy nedovolí, aby byl akumulátor zcela vybitý a řidič tak přišel o 65 kW (87 koní) a 240 N.m, které doplňují přeplňovaný benzinový dvoulitr s 223 kW (303 koní) a 400 N.m.

Nové Volvo XC60 už vykukuje z garáže. Premiéra bude v Ženevě

Nové Volvo XC60 už vykukuje z garáže. Premiéra bude v Ženevě

Žádný div, že měření dopadlo v obou případech prakticky stejně. Zrychlení z 0-100 km/h zvládnul vůz za 5,3 sekundy, na dvoustovce byl za 22,6 sekundy, a čtvrt míle (400 metrů) ujel za 13,6 sekundy při dosažení maximální rychlosti 166,4 km/h. S „vybitým“ akumulátorem netrval sprint z 0-100 km/h o nic déle, čtvrt míle vůz ujel za 13,7 sekundy (maximální rychlost 164,6 km/h), a dvoustovka byla na tachometru za 23,5 sekundy. To jsou z mého pohledu rozdíly dané i tím, jak se povede či nepovede odstartovat.

Test Volva XC60: Ctí tradiční hodnoty, obhájí ale kráska svou cenovku?

Test Volva XC60: Ctí tradiční hodnoty, obhájí ale kráska svou cenovku?

Sluší se dodat, že kolegové s největší pravděpodobností testovali „loňskou“ verzi Volva XC60 T8 TwinEngine, jejíž hybridní systém dával souhrnný výkon 408 koní a sprint na stovku vůz zvládnul za 5,3 sekundy. Nejnovější plug-in hybridní XC60 plní normu Euro 6d-TEMP a výkon samotného benzinového agregátu byl snížen z 235 kW (320 koní) na již zmíněných 223 kW. Akcelerace zabere o 0,2 sekundy déle.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků