Volvo XC60: R-Design i pro menší SUV

Také zelenáč v nabídce Volva, typ XC60, dostal nyní sportovní paket s tradičním označením R-Drive.

Doplňuje tak řadu modelů C30, S40, V50, S80, V70 a XC90, jež se v obdobných verzích již nabízejí. Jde sice o krok očekávaný, ale jistě potěšitelný. Novinka údajně obdržela tužší pérování, vyztužený podvozek a vylepšené řízení s rychlejší odezvou, díky tomu se paket R-Design neomezuje pouze na obvyklé cetky na karosérii. Přesto se Volvo XC60 (představili sme vám jej na tomto místě) v provedení R-Design nestává žádným sportovcem, což v současném trendu automobilky Volvo není převapením.

Volvo XC60 R-Design se vyznačuje karosérií s lakovanými i spodními částmi boků a nárazníků (což vozu při zachované světlosti dává poněkud nižší vzhled), chromovanými koncovkami výfuku, osmnáctipalcovými ráfky Cratus (dvacetipalcovými za příplatek, a to vůbec poprvé u modelu XC60) a doplňky s tmavě stříbřitým povrchem, jež najdeme třeba na masce chladiče a krytech zrcátek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také interiér doznal změn, a když má jít o „sportovní“ variantu, nezůstal ušetřen sady „chromovaných“ prvků, s nimiž se setkáváme napřílad na volantu nebo dveřních výplních. Tmavší materiál je použit na středové konzoli a jeho odstín se opakuje ve dvoutónovém čalounění sedadel. Hliníkové pedály mají gumové adhezní plochy a prostor pro posádku je opatřen řadou odznaků R-Design. Jak vidíte na připojených snímcích, bude dominantním lakem pro XC60 R-Design červená Passion Red, ale na výběr bude i z dalších šesti odstínů.

Výrobce si od své novinky slibuje oslovení nových zákazníků, ale zatím mlčí v otázce technických detailů, použitých motorů a cen. V prvních dvou bodech ale budou odlišnosti od běžné XC60 jistě minimální, pokud vůbec nějaké.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo XC60 R-Design
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků