Volvo XC60 PHEV: plug-in hybrid odhalen

Automobilka Volvo představí svůj další plug-in hybrid. Tentokrát ale bude jeho jádrem spalovací motor zážehový.
Seznam kapitol
  1. Volvo XC60 PHEV
  2. Fotogalerie

Volvo vloni v Ženevě vystavilo produkční verzi svého pozoruhodného modelu Volvo V60 plug-in hybrid a v těchto týdnech začíná s výrobou první série. Další hybrid z dílen Volva na sebe nenechal dlouho čekat: již za několik dnů se na autosalonu v Detroitu světu představí střední SUV Volvo XC60 PHEV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Půjde opět o plug-in hybrid, tedy vůz s možností dobíjení z externích zdrojů. Vychází z crossoveru Volvo XC60, nicméně na rozdíl od kombíku V60 Hybrid nebude hostit motor vznětový, ale zážehový. Zatímco Volvo XC60 PHEV zatím oficiálně zůstává koncepční studií, vedení Volva se nijak netají svým záměrem pustit ji mezi prostý lid, a to zvláště na trzích SUV, kde podobné stroje se zážehovými motory „letí“.

Zajímavosti | Technika | Premiéry | Kombi | Palivo | Hybridy | Volvo

Volvo V60 Hybrid: v prodeji už za pár týdnů

Prototyp Volvo XC60 PHEV je poháněn přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o výkonu 280 koní (206 kW) a točivém momentu 380 Nm, který se na kola přední nápravy přenáší skrze novou osmistupňovou automatickou převodovku. Na zadní nápravě se pak nachází stejný elektromotor jako u již zmíněného kombíku V60 PHEV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dosahuje opět výkonu 70 koní (51 kW) a točivého momentu 200 Nm a napájen je z li-ionového akumulátoru 11,2 kWh, takže jde vlastně o vůz s pohonem všech kol, byť v omezeném rozsahu jízdních režimů. Celá pohonná soustava dává vozu Volvo XC60 PHEV kombinovaný výkon 350 koní (257 kW) a umožní mu zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,8 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokud jsou baterie dostatečně nabity, je novinka údajně schopna urazit na čistě elektrickou energii až 45 km. Volvo XC60 PHEV má vykazovat jízdní dosah až 960 km/h a průměrnou spotřebu jen 2,3 l/100 km, nicméně i v tomto případě narážíme na nepřehlednost, resp. nedostupnost adekvátní metodiky měření.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„Přišel čas přestat počítat válce,“ uvedl již dříve Peter Mertens, viceprezident Volva pro pohonné soustavy. „Čtyřválcové motory jsou zkrátka nejefektivnější cestou k rychlému snižování emisí CO2 a spotřeby paliva bez nutnosti omezovat očekávání zákazníka ve smyslu jízdních požitků a výkonů.“
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volvo XC60 PHEV
  2. Fotogalerie
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 268 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 209 064 km
Cena: 205 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 305 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků