Volvo XC60 PHEV: plug-in hybrid odhalen

Automobilka Volvo představí svůj další plug-in hybrid. Tentokrát ale bude jeho jádrem spalovací motor zážehový.
Seznam kapitol
  1. Volvo XC60 PHEV
  2. Fotogalerie

Volvo vloni v Ženevě vystavilo produkční verzi svého pozoruhodného modelu Volvo V60 plug-in hybrid a v těchto týdnech začíná s výrobou první série. Další hybrid z dílen Volva na sebe nenechal dlouho čekat: již za několik dnů se na autosalonu v Detroitu světu představí střední SUV Volvo XC60 PHEV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Půjde opět o plug-in hybrid, tedy vůz s možností dobíjení z externích zdrojů. Vychází z crossoveru Volvo XC60, nicméně na rozdíl od kombíku V60 Hybrid nebude hostit motor vznětový, ale zážehový. Zatímco Volvo XC60 PHEV zatím oficiálně zůstává koncepční studií, vedení Volva se nijak netají svým záměrem pustit ji mezi prostý lid, a to zvláště na trzích SUV, kde podobné stroje se zážehovými motory „letí“.

Volvo V60 Hybrid: v prodeji už za pár týdnů

Volvo V60 Hybrid: v prodeji už za pár týdnů

Prototyp Volvo XC60 PHEV je poháněn přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o výkonu 280 koní (206 kW) a točivém momentu 380 Nm, který se na kola přední nápravy přenáší skrze novou osmistupňovou automatickou převodovku. Na zadní nápravě se pak nachází stejný elektromotor jako u již zmíněného kombíku V60 PHEV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dosahuje opět výkonu 70 koní (51 kW) a točivého momentu 200 Nm a napájen je z li-ionového akumulátoru 11,2 kWh, takže jde vlastně o vůz s pohonem všech kol, byť v omezeném rozsahu jízdních režimů. Celá pohonná soustava dává vozu Volvo XC60 PHEV kombinovaný výkon 350 koní (257 kW) a umožní mu zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,8 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokud jsou baterie dostatečně nabity, je novinka údajně schopna urazit na čistě elektrickou energii až 45 km. Volvo XC60 PHEV má vykazovat jízdní dosah až 960 km/h a průměrnou spotřebu jen 2,3 l/100 km, nicméně i v tomto případě narážíme na nepřehlednost, resp. nedostupnost adekvátní metodiky měření.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„Přišel čas přestat počítat válce,“ uvedl již dříve Peter Mertens, viceprezident Volva pro pohonné soustavy. „Čtyřválcové motory jsou zkrátka nejefektivnější cestou k rychlému snižování emisí CO2 a spotřeby paliva bez nutnosti omezovat očekávání zákazníka ve smyslu jízdních požitků a výkonů.“
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volvo XC60 PHEV
  2. Fotogalerie
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků